ialokin Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hoi har satt sammen noen komponenter her, og engstelig som jeg er hadde det vært fint om noen dobbeltsjekka. skal nok ikke overklokke noe, men er vel greit å muligheten liggende hvis jeg noen gang gidder å lære meg det, så psu'en ikke ligger helt i grensenland. skal vel være grei den jeg har valgt, men tar gjerne en billigere hvis det lar seg gjøre. Hvorfor er 800mhz ram dyrere enn 1000mhz(hos OCZ modellen jeg så på)? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=80190 Har stort sett gått ut i fra testene til hw.no og anbefalinger her. Men lurer egentlig mest på om jeg ville fått mer ut av en E8500 prosessor med radeon 4870 x2 isteden for q9550 med vanlig 4870. Skal brukes først og fremst til spill, men skal også brukes til photshop og redigering/after effects. Vil forskjellen være stor ved f.eks rendring eller extracting i avid, og tilsvarende med fps tap i spill? Ville nok aldri gjøre så mye multitasking, men drar avid i seg selv fremdels stor nytte av 4kjerne kontra E8500 under f.eks en enkelt rendring? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hva med en pc pakke fra netshop? ble vist kåret til den best med skjerm og høytalere og alt. Du kan jo også sette den opp sånn som du vil også. koster 10 tusen netshop pc Så til spørsmålet ditt: Jeg ville valgt Q9550 og 4870x2 men det blir kanskje over budsjettet. vis du først og fremst skal bruke den til spill skal E8500 være bedre men da ville jeg tatt 4870x2 kortet, men det er utrolig dyrt så jeg ville ventet til prisene sank for de vil synke fort etter at alle nettbutikkene begynner og få de inn på lagerne sine og markedet blir litt mettet. For vis du skal ha noe med en gang så betaler du også for dette. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) viss du er into overklokking, ville jeg kjøpt en q9300 spart penger, klokka den til 3.2 eller 3GHz i allefall, å kjøpt et 4870x2 selv om det koster skjorta, er jo gøy og ha det beste:) oppsett . blir 10k+os og mus og tast da får du konge hk, quad core, 4gig ddr1000 ram, 4870x2 , 750gig f1 disk, smoth kabinett, konge psu fra corsair. edit : skal du redigere og rendre er det jo deilig med en quad-core:) Endret 14. august 2008 av Nokia_dell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå