RandiA Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 BK:Fin kveldshimmel – første forsøk RAW fotografering Tror jeg må begynne å bruke RAW formatet og lære meg litt etterbehandling her. Dette ble et impuls-forsøk forleden kveld da jeg så kveldshimmelen rett utenfor var så fin. Tok med min Monopod som er ganske ny, og fikk prøvd den også. Tips til slik "himmel-fotografering" og etterbehandling? Brukte bare det RAW programmet som følger med ZoomBrowser. 1/20 - f/7.1 - ISO 400 RandiA Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Har du ikke DPP programet til Canon ? Bildet blir litt for tamt for meg. Liker og ta den typen bilder med påmontert polariseringsfilter,gir mer kontraster/farger. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Har du ikke DPP programet til Canon ?Bildet blir litt for tamt for meg. Liker og ta den typen bilder med påmontert polariseringsfilter,gir mer kontraster/farger. Joda, har DPP, blir neste steg det, likeså polariseringsfilter....må bare begynne en plass vet du... RandiA Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Man må jo krype litt før man begynner å gå ja Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Jeg syntes det ble ganske fint. Behagelige farger, men busken oppe til venstre ødela litt. Det samme vil jeg si om hustakene nede til venstre, men ved å croppe bort de hadde jo overgangen i horisonten også blitt fjernet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Ja, horisonten er nok litt langt borte...og det var umulig å unngå hustakene derfra jeg stod...de er croppet så mye det lar seg gjøre.. RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Det er vanskelig når det blir så mye fnask at man nesten må klippe bort halve bildet. Fargene er fine de, men du kunne funnet noe mer krevende å leke med i ditt første forsøk på raw. DPP er forresten et godt valg. Det er utrolig enkelt å få gode resultater med det. Det er nesten umulig å ikke få gode resultater med det. Jeg føler egentlig at jeg burde bruke det oftere. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 DPP er forresten et godt valg. Det er utrolig enkelt å få gode resultater med det. Det er nesten umulig å ikke få gode resultater med det. Jeg føler egentlig at jeg burde bruke det oftere. Uff, jeg får ikke til å bruke det...får holde meg til det lille RAW-programmet i ZoomBrowser foreløpig. Legger inn et nytt dagens RAW-bilde i en annen tråd. RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Det er sikkert en av de med energi som gidder å finne en tutorial til deg. Det er ganske greit å bruke for meg. Jeg glemmer ofte at jeg har det der jeg sitter å knoter i ljosstoga med bildene mine. Endel av dem ville ha vist seg fra sin beste side mye tidligere i DPP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå