Gå til innhold

Frekt svar fra webshop?

ebso86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes flexi-data har hvert veldig snill med deg i denne saken. Om kortet virker helt fint når de har testet det bør du være over lykkelig for at de sender deg ett nytt kort.

Du sier det ikke er noen vits i å formatere fodi maskinen din bare er 2 mnd gammel...Synes det høres bra teit ut....Kan jo være driver kluss selv om maskinen bare er 2 timer gammel. Du burde seriøst ha formatert disken og lagt inn driverne på nytt sammen med en versjon av directx som kortet ditt støtter før du klager.

Lenke til kommentar
Synes flexi-data har hvert veldig snill med deg i denne saken. Om kortet virker helt fint når de har testet det bør du være over lykkelig for at de sender deg ett nytt kort.

Du sier det ikke er noen vits i å formatere fodi maskinen din bare er 2 mnd gammel...Synes det høres bra teit ut....Kan jo være driver kluss selv om maskinen bare er 2 timer gammel. Du burde seriøst ha formatert disken og lagt inn driverne på nytt sammen med en versjon av directx som kortet ditt støtter før du klager.

Stol på meg..... jeg har prøvd det meste! Som jeg tidligere har postet har jeg prøvd både directx 8.1 - 8.2 og 9.0

Hvem har sagt kortet fungerte helt fint?

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar

Stol på meg..... jeg har prøvd det meste! Som jeg tidligere har postet har jeg prøvd både directx 8.1 - 8.2 og 9.0

Hvem har sagt kortet fungerte helt fint?

Mvh.

Erik

Du skrev det i første posten din....

Kort testet ok. Regner med det vil si at kortet er ok.

Har du kjørt 3dmark med samme drivere som det refereres til i testene du legger ut link til?

De av testene jeg har sett på nå er det brukt DetonatorXP 28.90 drivere. Kan være at de nyeste driverne ikke gjører like bra på ett "utdatert" kort som de gamle driverne gjør.

Tror nok prioriteringen til Nvidia er å få best mulig drivere til ti kortene sine og ikke mx kortene sine.

Lenke til kommentar
Kort testet ok. Regner med det vil si at kortet er ok.

Vil du si at et kort som ligger under halvparten av normal ytelse er OK?

Mvh.

Erik

Hva vet du om det da? Har du i det hele tatt funne en test som bruker samme drivere som deg? Skal du sammenligne med testene bør du i det minste kjøre samme drivere som de i testen.

Om du da får mye dårligere resultat kan jeg være enig i at det kan være noe gale med kortet.

Så legg inn DetonatorXP 28.90 drivere og kjør 3dmark på nytt og se hva resultatet blir.

Lenke til kommentar

Hva vet du om det da? Har du i det hele tatt funne en test som bruker samme drivere som deg? Skal du sammenligne med testene bør du i det minste kjøre samme drivere som de i testen.  

Om du da får mye dårligere resultat kan jeg være enig i at det kan være noe gale med kortet.

Så legg inn DetonatorXP 28.90 drivere og kjør 3dmark på nytt og se hva resultatet blir.

http://www.pcguide.com.au/Reviews/Graphics...mx440/page3.php

Lenke til kommentar

Da gir jeg meg....Kortet er muligens defekt....

Må også nevne at på mitt gammle mx kort så sank ytelsen når jeg brukte de nyeste driverne så tenkte det kunne være det samme som var tilfelle nå.

Synes uansett at svaret du fikk fra flexi-data ikke var noe å klage på.

Lykke til med nytt kort :wink:

Lenke til kommentar
Da gir jeg meg....Kortet er muligens defekt....  

Må også nevne at på mitt gammle mx kort så sank ytelsen når jeg brukte de nyeste driverne så tenkte det kunne være det samme som var tilfelle nå.  

Synes uansett at svaret du fikk fra flexi-data ikke var noe å klage på.  

Lykke til med nytt kort

Ok....

Vi snakkes helt sikkert her inpå forumet!

Mhv.

Erik

Lenke til kommentar
Med MX-Basterte kort så stemmer dette, da dette er i prinsippet bare en GeForce2.

Hadde derimot hatt ett TI-basert kost så ville det ha vært no annet.

Hmm... Hadde eit "Leadtek gf4 MX 460 64mb" og eg fekk bedre score i 3dmark med det enn det gamle "gf3 ti200 64mb". Så det du seier der stemmer ikkje heilt.

ebso86: Som du seier er det lite poengsum i 3dmark med den maskinen og det grafikk kortet. Fekk over 7tusen på min gamle med eit lignende kort og den hadde 1.4ghz Athlon og 512mb ddr ram.

Synest også det var veldeg mange "dårlige" og "heilt på vidda" svar her.

Lenke til kommentar

Det er så typisk, man kan jo bare glemme at de folka der skal forstå det vettu.

Men fortell de alt du har gjort, at du har tatt en clean installasjon av os samt riktig installasjon av riktige drivere og sånt. Så er de ikke i tvil om at du har gjort noe galt.

Hvis de slår seg vrange, får du bare høre om du kan bytte kortet ...

Lenke til kommentar

sende inn kortet fordi du fikk dårlige resultater i 3dmarks, det må være d meste patetiske jeg har hørt, kall gjerne innlegget mitt useriøst, men jeg vil kalle deg useriøs. de fleste burde skjønne at dette ikke er returgrunnlag.

Lenke til kommentar

:lol::lol::lol:

Det er absolutt ikke returgrunnlag at du har lav 3dMark Score, det var det første.

For det andre kan det jo hende du kjører menge (u)nødvendige bakgrunnsprogrammer?

Har div. SpyWare inst. ved et uhell?

osv.

Ting du kan prøve er:

Last ned Ad-Aware og kjøre en scan etter uønsket programvare.

Last ned siste VIA Hyperion Drivere (v4.46)

Last ned siste Nvidia Skjermkort Drivere (41.09)

Last ned Driver til SKjermen din.

Dog er det vel ikke å forvente å få særlig høy score med GF4MX420? :shrug:

Lenke til kommentar

Les da posten før dere svarer (dere som ennå sier at han er patetisk, useriøs osv.) Han har testet med et Geforce 2 kort i samme system, og får mye høyere score i både som 3dmark poeng og som fps i spill. Det må da være lov å forlange et skjermkort som funker slik det skal!

Lenke til kommentar

Til alle som flamet han som startet tråden.. vel.. halvveis berettiget, ettersom han glemmer viktige detaljer, f.eks at med et gfti kort så vår han mer enn dobbelt så høy score.. gf2ti og gf4mx skal ha tilnærmet lik 3dmark score og kan bruke samme driver så det høres ut som det er feil på kortet, men det er ikke den følelsen man får etter å ha lest første posten. (en litt lang og klønete setning kanskje)

Lenke til kommentar

Men likevel kan det godt være mulig er at en-eller-annen innstilling i bios/systemet IKKE funker bra med GF4MX-kort, men som funker med andre kort. Har du sjekket DET? Hørt med produsenten av grafikk-kortet/hovedkortet? Er ikke den mest uvanlige tingen i verden det nei... Har sjøl vært borti at skjermkortet funket fett under DX7... men med DX8 så ville det overhodet ikke fyre. Etter litt fram og tilbake med produsenten fant vi ut av at det var bare en innstilling i Bios (AGP Aperture Size måtte settes til MAX).

Eller når GF4Ti4200'n min nekter å funke med nVIDIA's drivere(artifacts på skjermen, innstillinger er umulig å endre på, 3D vil ikke starte osvosv)... vil KUN ha produsentens drivere. Kortet er ikke FYSISK føkka, det er bare litt sært. (Men det er vel jeg også, så da passer det bra ;) )

Ikke for å være frekk, men dette lukter softwareproblemer lang vei. Elektronikk er grei nok sånn; veldig som regel så funker det, eller så funker det ikke... Hvis det funker DÅRLIG, så er det pga innstillinger/maskinvarekonflikter/drivere ol. Og antall 3DMarks være den tynneste retur-grunnen noen sinne ... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...