ico114 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hei jeg har nettop fådt meg en dedikert server, den kjøpte jeg hos www.maxidatacentre.com, som igjen kjøper serverne til netdirekt. Da jeg fikk servern var et Centos 5.0 på den, og jeg vil gjerne bytte til Debian, men da jeg ikke vet noe om hvordan man bytter OS så spør jeg her om noen kan henvise til en guide eller kanskje PM meg og hjelpe meg litt mere. Takker for alle svar og all hjelp jeg muligens får Endret 14. august 2008 av ico114 Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Skal du skifte OS vil nok det enkleste være å kontakte din levrandør. Kan ikke tenke meg at dei ska ha så mye betalt for å bytte til debian. Men vist du har en del data/oppsett i dag som du vil ha likt på den nye maskinen må du jo sjekke ut hver enkel sak for seg. Lenke til kommentar
DiDaDi Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Sett serveren i restore mode via kontrollpanelet og kjør kommandoen newimage. Lenke til kommentar
ico114 Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Ok det er fikset nå jeg fikk levrandøren av servern til og gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå