JacEr Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Når Will Ferrell stemmer i med Wreckless Erics "Whole wide world" i "Stranger than fiction" er et av de mer sjarmerende øyeblikk i moderne film IMHO. Se filmen hos Youtube EDIT: Klipp lagt i spoiler Endret 17. august 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 slutten på HEAT, når Pacino står over den døende De Niro og holder hånda hans, mens skjermen black outer til credits med god moving over the face of the water, fra moby. http://www.youtube.com/watch?v=Pml5UJIdSsw Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Dusj scenen i Psycho da? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Er vel ikke akkurat så mye musikk der, om jeg husker rett? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Okei... Her må jeg nevne en scene fra Transformers, når alle robotene kommer til jorden med den musikken i bakgrunnen. Skru opp volumet og nyt det. Her er det ståpels fra første stund! Se filmen hos Youtube Må også nevne sluttscenen i Donnie Darko. Et nydelig stykke musikk perfekt med bildet. Obs! Obs! En liten mulig spoiler på slutten av klippet. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) For oss som var unge på 80tallet: Deilige Diane Lane i "Streets of Fire" Se filmen hos Youtube Endret 18. august 2008 av Montag Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Scenen i Black Snake Moan hvor Samuel L. Jackson spiller opp til dans Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Spoiler! Sikkert ikke det trådstarter var ute etter, men: Lenke til kommentar
ElGorillos Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Som en avslutning på en FANTASTISK film (sett med mine øyne) slår Kathleen Battle til med denne sangen som en avslutning mens rulleteksten (og de siste hendelsene vi/jeg så - fortsatt sterkt i minne) glir over lerretet..... Øynene var ikke mye tørre etter den opplevelsen må jeg ærlig innrømme.....sterke saker.... Love theme from "House of Flying Daggars" - Kathleen Battle Se filmen hos Youtube EG Lenke til kommentar
MrL Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Synes denne scenen også har bra musikk til som passer, utrolig å tenke på hvordan det var før.-. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Synes denne scenen også har bra musikk til som passer, utrolig å tenke på hvordan det var før.-. Hvilken film er det? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hvilken film er det? Mississipi Burning Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Mississippi Burning er veldig bra. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Kan faktisk og nevne at hele Kill Bill er en fryd angående musikk og film ved siden av hverandre. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg får vel ta en jeg også. Åpningssekvensen i Where Eagles Dare er rett og slett konge, musikken er jo til dags dato en av mine favoritter: Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Overdose scenen i Trainspotting Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Noen av mine favoritter: Desperado: http://www.youtube.com/watch?v=muUEu1TDF1o...feature=related Once upon a time in Mexico: http://www.youtube.com/watch?v=ExabkrdO0LI...feature=related Var litt bekymret for at ingen skulle nevne noe av Robert Rodriguez. Forøvrig så er man nesten nødt for å nevnte Blues Brothers? Originalen selvsagt. Er vell heller ingen som har nevnt noen av LOTR filmene så vidt jeg kan se? Der var det også mye bra. Endret 20. august 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 At ingen hittil har nevnt Star Wars er for meg et mysterium på størrelse med ... Lost. Scenen i IV der Darth Vader ankommer Death Star gir meg frysninger. Fant dessverre ikke akkurat den scenen, men dere får kose dere med . Lenke til kommentar
Speik Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Veldig mye bra i tråden! Men jeg tror det er noen få som misforstår begrepet musikksekvens, det er ikke snakk om generell filmmusikk. Sikkert derfor ingen har nevnt Star Wars, om jeg husker riktig kan jeg ikke huske noen musikksekvenser derfra. Endret 21. august 2008 av Speik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå