Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nå begynner det og bli maaaange utenlendinger!

Anbefalte innlegg

Og dere vil virkelig sende vedkommende tilbake fordi han er "mørkhudet", "lukter vondt", "sannsynligvis analfabet", "muligens kriminell", og "snakker ikke norsk"! Jævla egoister!

Kan du sitere på hvem som har sakt dette? Har ikke sett denne type karakteristikker. Om vi skal sende noen tilbake eller ikke, kommer an på om den aktuelle asylsøker har grunnlag for asyl i Norge, og ikke for at han eller hun lukter vondt og er mørkhudet.

Forresten, jeg lurer på hvem man ønsker skal fylle opp arbeidsplassene i dette landet om innvandrere, uavhengig av hvilken gruppe, ikke skal komme til i landet. Når det er snakk om informsjon tilgjengelig så håper jeg man har tatt høyde for at det ikke er nok nordmenn til å dekke behovet i arbeidsmarkedet.

Du av alle burde vite bedre en og komme med denne svadaen Dotten, er da ingen som har sakt nei til arbeidsinnvadring til Norge?! De folk reagerer på er ikke innvandrere som jobber, betaler skatt og deltar i samfunnet. Det folk reagerer på er innvandrere som ikke gidder å integrere seg og lever på trygdeytelser resten av livet. Mennesker som har bodd i Norge i 15år og fortsatt ikke lært seg Norsk! Norge er avhengig av arbeidsinnvadring det er alle enige om selv FrP har utalt dette i et lyst øyeblikk.

Byggebransjen er også blitt veldig avhengig av innvandrere.

Hvor mange muslimer har du sett jobbe på en bygningsplass Dotten? Det er polakkene som jobber der, ikke muslimene!

Eneste jeg kan oppfordre er at man kan ta seg til å erkjenne eget menneskesyn og ta for seg hvorfor grensene skal stenge og hva som er så fryktelig med at man kan få et menneske med annen etnisk bakgrunn som nabo.

Jeg kan ta en personlig historie Dotten, som har bidratt til undertegnedes negative syn på innvandrere. Bodde selv i en tomannsbolig en lengre periode, med de utfordringer det måtte medbringe. Etter en stund flyttet de opprinnelige Norske beboerne og inn kom det en muslimsk familie på fem. De kunne ikke et ord Norsk, de holdt leven hele natten, så jeg nesten ikke holdt ut og nesten ikke klare og stå opp for å gå på jobb, de kastet søppel ut av vinduet uten pose, de fylte utearealene med personlige gjenstander så det så ut som en søppelfylling, de var frekke som faen, når jeg prøve og fortelle på en reel måte at slik går det ikke an og oppføre seg, osv. Etter et halvt år måtte jeg flytte av utmattelse. Har forsatt kontakt med gamle venner i nabolaget og de sier at fler og fler Norske flytter og innvandrende tar over.

Så jo jeg vet ikke jeg Dotten hvor positivt det er og få naboer med en annen kultur og en annen etnisk bakgrunn, som nabo :dontgetit:

E: Endring av kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bodde selv i en tomannsbolig en lengre periode, med de utfordringer det måtte medbringe. Etter en stund flyttet de opprinnelige iranske leietakerne og inn kom det en norsk familie på fem. De holdt leven hele natten, så jeg neste ikke holdt ut og nesten ikke klare og stå opp for å gå på jobb, de kastet søppel ut av vinduet uten pose, de fylte utearealene med personlige gjenstander så det så ut som en søppelfylling, de var frekke som faen, når jeg prøve og fortelle på en reel måte at slik går det ikke an og oppføre seg, osv. Etter et halvt år måtte jeg flytte av utmattelse.

:roll:

Lenke til kommentar

Her er en sak om at 35 enslige asylanter kom første uka i august. Hvordan finner mindreårige ut at de skal reise til Norge mon tro....................Hvor kommer pengene fra til det? Har de en sparegris....? Kanskje de har lest "Lykkesmeden"?

Enslig flom

Ganske smart å sende et barn først og så ordne familiegjenforening senere........

Sjansen for opphold på humanitært grunnlag, utenom vanlig asyl, øker jo dramatisk med denne metoden.

En god del "Bleeding hearts" tar jo å "bleeder all over the place" når de ser disse stakkarene.......

En liten sak tilslutt om Irakere i Sverige som får 20 000 om de reiser hjem. Det kan bli penger ut av dette etterhvert.........

Retur er gullgruve

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

En nabo av meg, blond og etnisk norsk, klarte å kaste opp utover egen altan fra 8. etg. Alle etg under ble da dekket med spy, blant annet min egen. Jeg har opplevd en gjeng med nordmenn skambanke en enslig kar, en 24 år gammel etnisk norsk som prøvde å voldta en venninne av meg, en norsk bekjent som latet som han hadde skade i foten for å få sykemelding, en annen som oppga å være enslig forsørger for sitt barn, når det ikke var tilfellet, for å få mer i barnetrygd, flere hundre hvite norske tiggere opp gjennom årene, fått lommeboken min stjålet av en 15 år gammel nordmann, gått i klasse med en hel haug med etniske nordmenn som var aktive bidragsytere til narkomiljøet, en barndomskamerat som fikk 7 år i fengsel for smugling. And so on.

Jeg vet ikke hva svaret ditt er roberteh, men jeg vil be deg fundere litt over om det du opplevde at de muslimene hadde vært en etnisk norske (sett bort fra mangel på norsk språk), hvordan ville du reagert da? (Har faktisk selv opplevd naboer som hev søppel rett ut vinduet, en norsk og en innvandrer).

Har du positive opplevelser med muslimer? Jeg har, jeg har mange. Så da, hvorfor skal jeg la en negativ opplevelse med en muslim diktere mitt syn på muslimer generelt sett? Hvorfor skal ikke det positive synet diktere dette? Er det i det hele tatt relevant når det kommer til hvordan man skal behandle dem som gruppe? Nei, det er det ikke. Ikke for meg. Jeg har opplevd mye positivt med innvandrere, ergo bør vi ikke stenge av for innvandring? Er det slik hver og en av oss skal avgjøre standpunkt, fremfor å ta en dialog basert på dybde og prinsipper?

Om jeg nå forteller deg om en muslim som har bidratt enorm mye til det norske samfunnet, og dermed tar en Erasmus og sier at muslimer som gruppe er et fantastisk supplement for Norge. At jeg velger koppen er halvfull, fremfor halvtom. Hva ville du tenkt da? Du kan ikke hevde at det er tull å mene dette, fordi du bruker samme retorikken selv. Og det er, strengt talt, et retorisk spill uten særlig innhold. Derfor er mitt første avsnitt i dette innlegget her fullstendig uvesentlig for diskusjonen, akkurat som ditt eksempel er det. Det blir basert på skyggene, fremfor hva som kaster skyggene. Og det blir en dialog totalt blottet for om man skal ha visse verdiprinsipper eller ikke.

For det blir et verdispørsmål. Skal vi ha ett regelverk og en reaksjonsform overfor de nevnte muslimer, mens vi skal ha et annet for de etnisk norske? Da tenker jeg på de som har fått sitt norske statsborgerskap eller fått innvilget asyl. Skal man bli mer irritert på en innvandrer som snylter, fremfor en nordmann? Er dette grunn til å feie alle under en kam (noe man faktisk gjør ved å stenge grensene)

Jeg kan gjerne definere at innvandrere er en veldig bra ting, fordi jeg har så mange positive opplevelser med dem. Deriblant muslimer. Men jeg gjør det ikke, ikke av den grunn. Personlig erfaringen med innvandrere teller ufattelig lite i den sammenheng. For det som teller her er de prinsipper jeg lever etter og det menneskeverdet jeg følger. Og selv om hver bidige innvandrer jeg hadde møtt var satan selv, så ville ikke det endret standpunktet. Det er en erkjennelse jeg har kommet frem til. Du får komme frem til din egen og jeg håper du (og andre) er åpen for å vurdere hvilken knagger man velger å henge sine standpunkt på. Jeg er ganske sikker på at jeg har forståelse for hvorfor du mener det du gjør og det er nettopp derfor jeg også føler jeg er i stand til å si at det er et standpunkt jeg ikke kan akseptere, for meg.

Som en liten sidenotis, for å nevne to steder hvor muslimer har vært uvurderlige for å dekke sårt trengt arbeidsbehov (siden muslimer visstnok var så interessant): Forsvaret og Posten. Og her snakker jeg av erfaring.

Lenke til kommentar

For å unngå flamebait og at man så fort kan ty til å gå på person fremfor sak så er førsteinnlegg endret. Ref det å holde en ekstra fokus på saklighet. Noen innlegg med persondiskusjon er også fjernet.

I utgangspunktet ikke glad i å moderere i en diskusjon jeg er aktiv i, men det får heller være av kapasitetshensyn. Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Det viktige her er å få en fruktbar diskusjon og ikke kjekling, stempling og det å slenge beskyldninger. Uansett hvor provosert man måtte bli. Dette handler om å få en dialog som kan være fruktbar, så vi får holde oss til problemstillingen i tråden.

Lenke til kommentar
Jeg kan ta en personlig historie Dotten, som har bidratt til undertegnedes negative syn på innvandrere. Bodde selv i en tomannsbolig en lengre periode, med de utfordringer det måtte medbringe. Etter en stund flyttet de opprinnelige Norske beboerne og inn kom det en muslimsk familie på fem. De kunne ikke et ord Norsk, de holdt leven hele natten, så jeg nesten ikke holdt ut og nesten ikke klare og stå opp for å gå på jobb, de kastet søppel ut av vinduet uten pose, de fylte utearealene med personlige gjenstander så det så ut som en søppelfylling, de var frekke som faen, når jeg prøve og fortelle på en reel måte at slik går det ikke an og oppføre seg, osv. Etter et halvt år måtte jeg flytte av utmattelse. Har forsatt kontakt med gamle venner i nabolaget og de sier at fler og fler Norske flytter og innvandrende tar over.

Bytt ut nabolaget med hw.no, innvandrene med idioter/teite/kjedelige folk, og nordmenn med kule/hjelpsomme/interessante folk, så stemmer dette ganske bra.

Ja, du er idiotisk, teit og kjedelig.

Lenke til kommentar
Kan man være enig om at vi har et voldsproblem i innvandrermiljøer? Forutsatt at man er enig, hva kan gjøres mot dette? Er jo mye av dette som står for de negative holdningene folk går rundt med i dette landet.

Er du fra Oslo?

På bydga her er det mye bråk. Var ikke så lenge siden en kar fikk problemer med noen andre (alle er poteter ja). Så de puttet ham inn i bilen og kjørte inn i skogen og bandt ham til et tre. Deretter fikk de en homse til å voldta ham. Siden dette er et lite område og alle kjenner alle, så blir slike ting aldri annmeldt.

Lenke til kommentar

Definitivt ikke, men jeg føler at det er en avsporing. For at vi skal kunne gjøre noe med vold og kriminalitet i innvandrermiljøer må vi først erkjenne at det er et problem. Ta Oslo for eksempel, vi har store gjenger, masseslagsmål på lys dag i svært sentrale strøk, skyteepisoder på åpen gate, knivkamper osv som skjer i innvandringsmiljøer. Skal vi la være å gjøre noe med dette fordi at det også skjer (men langt fra i samme grad) i miljøer bestående av hovedsakelig etniske nordmenn? Veldig mange av fordommene mot innvandrere i Norge stammer fra volden som faktisk skjer. Da får man stigmatiseringer og på grensen til rasistiske holdninger. I stedet for å fokusere alt på å endre holdninger til folk, hva med å se nærmere på hvorfor folk har disse holdningene?

Jeg prøver å unngå å trekke alle under en kam er, det er langt fra alle invandrere som er voldsmenn, kriminelle osv. Men la oss fokusere på de som er det. Hva kan vi gjøre?

Lenke til kommentar
Nei, jeg holder til i byen mellom de syv fjell. Forøvrig, hva har det med saken å gjøre? Ser man ikke at det er for mye vold i en del innvandrermiljøer?

Mye? Det er da ikke noe mer eller mindre enn i tettstedene rundt omkring.

Jeg prøver å unngå å trekke alle under en kam er, det er langt fra alle invandrere som er voldsmenn, kriminelle osv. Men la oss fokusere på de som er det.

Plz. For min del, kan du være rasist/nazist eller hva det måtte være så mye du vil, så lenge påstandene dine henger på grep.

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar
Jaha? Hvor går du? Jeg har jobbet sammen med muslimer, opp mot muslimer, hatt muslimer som overordnede, bodd i en bydel med stor andel innvandrere (og mange muslimer) osv. Jeg kan ikke komme på noen tilfeller hvor jeg har opplevd rasisme fra dem. Kan du konkretisere hva det er du utsettes for? Så å si daglig, som du hevder? Hvilke daglige overgrep utsettes du for av muslimer?

Overalt. Hovedsakelig i sentrum. Der får jeg stygge blikk hele tiden, og er det en gruppe med gutter f.eks så kan du være ganske sikker på at det kommer slengbemerkninger osv. også. Det er nok for dem at jeg SER ut som "en av deres egne", til tross for at jeg er ifra andre siden av verden.

Lenke til kommentar
Jaha? Hvor går du? Jeg har jobbet sammen med muslimer, opp mot muslimer, hatt muslimer som overordnede, bodd i en bydel med stor andel innvandrere (og mange muslimer) osv. Jeg kan ikke komme på noen tilfeller hvor jeg har opplevd rasisme fra dem. Kan du konkretisere hva det er du utsettes for? Så å si daglig, som du hevder? Hvilke daglige overgrep utsettes du for av muslimer?

Overalt. Hovedsakelig i sentrum. Der får jeg stygge blikk hele tiden, og er det en gruppe med gutter f.eks så kan du være ganske sikker på at det kommer slengbemerkninger osv. også. Det er nok for dem at jeg SER ut som "en av deres egne", til tross for at jeg er ifra andre siden av verden.

Alle får stygge blikk fra muslimer hele tiden, opplever det daglig.

Bare fordi "dem er bedre enn oss" fordi de har 50 fettere som glefser med sprett kniv, så kan de tøffe seg så mye de vil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...