Trynemjoel Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Så til saken! Rexinor: Grupper meg så mye du bare orker, var ikke dette jeg reagerte på. Du kaller meg (og andre), innvandrings motstandere for feilinnformerte, det er vi ikke. Hvis man har observert nyhetsbildet den senere tiden har det så å si ikke godt en enste dag uten at ”innvadring og flyktinger” har vært oppe for debatt. En rekke kommuner har stilt seg kritisk til og opprette asylmottak i kommnen sin, men har måttet gjøre dette mot sin vilje pga. press fra UDi og regjeringen. Er jeg fortsatt feilinformert? Ja, du var fremdeles feilinformert om saken du uttalte deg om. Om du har andre saker å komme med så link gjerne til dem, det er uansett ikke dem du eller jeg omtalte på det punktet i tråden.Om ordføreren i denne kommunen stiller seg positivt til dette, er hun i så fall i mindretall. og min tese er at etter hun har sett konsekvensene av det hun nå har sagt ja til, vil hun kanskje angre og slå full retrettJa prediker og postuler så mye du vil.Kan gjerne snakke om ”politiske tendenser”, hva nå er det betyr, men det dette egentlig er, er en bekymring over lokalsamfunnet. Og ikke rasisme!Nå vet jeg ikke hvem du snakker til, jeg har ikke fremsatt påstand om at kommunenes bekymringer er rasistiske. Endret 18. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) La oss ta for oss en somalier, som opplevde grusomme ting mens han bodde i Somalia. Han ble selv fysisk torturert, men den verste torturen var da han og familien hans ble tatt til fange, og han måtte velge hvilken av hans to sønner på 5 og 7 år som skulle bli drept. Han klarer selvsagt ikke å si hvem han vil skal dø, siden han er like glad i sine to sønner. Dermed får begge to strupen kuttet over mens vedkommende ser på. Han blir etterpå fortalt at han skal forlate landet, hvis ikke vil de også slakte ned han og hans datter og kone. Etter mye om og men ender vedkommende opp i Norge og søker asyl. Blir han sendt tilbake møter resten av familien hans samme skjebne som hans to sønner. Og dere vil virkelig sende vedkommende tilbake fordi han er "mørkhudet", "lukter vondt", "sannsynligvis analfabet", "muligens kriminell", og "snakker ikke norsk"! Jævla egoister! Endret 18. august 2008 av Ustedalen Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) La oss ta for oss en somalier, som opplevde grusomme ting mens han bodde i Somalia. Han ble selv fysisk torturert, men den verste torturen var da han og familien hans ble tatt til fange, og han måtte velge hvilken av hans to sønner på 5 og 7 år som skulle bli drept. Han klarer selvsagt ikke å si hvem han vil skal dø, siden han er like glad i sine to sønner. Dermed får begge to strupen kuttet over mens vedkommende ser på. Han blir etterpå fortalt at han skal forlate landet, hvis ikke vil de også slakte ned han og hans datter og kone.Etter mye om og men ender vedkommende opp i Norge og søker asyl. Blir han sendt tilbake møter resten av familien hans samme skjebne som hans to sønner. Og dere vil virkelig sende vedkommende tilbake fordi han er "mørkhudet", "lukter vondt", "sannsynligvis analfabet", "muligens kriminell", og "snakker ikke norsk"! Jævla egoister! For det første er sannsynligvis 1% av alle slike historier sanne og hvis vi tar inn han må vi også ta inn de resterende 99% svindlerene. For det andre er det ingenting som tilsier at han må dra til Norge. Det finnes nok av land med åpne grenser, men tydligvis drar han ikke til de landene. De er fordi han kommer ikke hit bare fordi han blir forvist, han kommer hit for å bli rik. Det er heller ingenting som tilsier at han ikke kan dra til de landene etter at han har fått avslag. De fleste ikke-vestlige innvandre som drar til Norge gjør det på grunn av en grunn. Det er å få en sikker hverdag og bli rike. De drar ikke hit fordi de blir torturert i hjemlandet. De drar ikke hit fordi Norge er et så fint land. Trenger vi virkelig folk som kommer hit bare for å bli rike? Hvordan inntaksystemet fungerer idag, hvor den som dikter opp de beste historiene og kommer fra de verste landene bli tatt inn er fullstendig latterlig. Endret 18. august 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 For det første er sannsynligvis 1% av alle slike historier sanne og hvis vi tar inn han må vi også ta inn de resterende 99% svindlerene. For det andre er det ingenting som tilsier at han må dra til Norge. Det finnes nok av land med åpne grenser, men tydligvis drar han ikke til de landene. De er fordi han kommer ikke hit bare fordi han blir forvist, han kommer hit for å bli rik. Det er heller ingenting som tilsier at han ikke kan dra til de landene etter at han har fått avslag. De fleste ikke-vestlige innvandre som drar til Norge gjør det på grunn av en grunn. Det er å få en sikker hverdag og bli rike. De drar ikke hit fordi de blir torturert i hjemlandet. De drar ikke hit fordi Norge er et så fint land. Trenger vi virkelig folk som kommer hit bare for å bli rike? Hvordan inntaksystemet fungerer idag, hvor den som dikter opp de beste historiene og kommer fra de verste landene bli tatt inn er fullstendig latterlig. Folk som kommer fra land som er rammet av krig og etnisk rensing har i de fleste tilfeller opplevd grusomme ting du ikke en gang kan tenke deg. Jeg vil virkelig ikke kalle de svindlere. De flykter for livet, dermed kommer ordet flyktninger inn. Det er heller ikke de selv som bestemmer hvor de enkelte skal (i mange tilfeller). I flyktning leiren finnes det hovedansvarlige som sender folk til forskjellige land. Dette er en av grunnene til at f.eks far kan komme til Norge, mens mor og datter kan komme til Storbritannia. I tillegg så har du noe som også heter kvoteflyktninger, hvor FN bestemmer hvilke flyktninger som skal hvor (og dette uten å søke asyl). Dette er noe vi må motta som medlem av FN. Så det er ganske mange som ikke velger hvor en skal, men blir enkelt og greit plassert her. Selvsagt så er det noen som kommer til Norge for å søke lykken og for å tjene seg rik. Dette har blitt veldig enkelt for EU-land. Siden Norge er medlemmer av EØS, kan folk fra EU-land komme inn til Norge, jobbe og tjene seg rike (i dine ord). Det er en liten andel av asylsøkere som ikke kommer fra et krigsherjet land, og her er det viktig å se om de er såkalte lykkejegere eller om de faktisk flykter fra noe. Men la meg spørre dere som er så utrolig imot innvandring; om det hadde blitt borgerkrig i Norge, og en etnisk rensing ble satt i gang. Ditt liv sto i fare, din mor og far var blitt drept i krigen, og det var anarki i landsbyen din (hvor flere av dine naboer ble lemlestet for å være av feil "sort). Hadde ikke du prøvd å komme deg vekk? Og om du hadde klart å komme deg vekk; hvordan hadde du følt deg når store deler av befolkningen i det fremmede landet du nå befant deg i hadde fryktet deg fordi du var norsk, ment at du luktet vondt, og ville sende deg hjem igjen til Norge hvor du viste at en grusom død ventet? Ærlig talt, føl litt på den tanken! Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 De svindlerhistoriene tror ikke jeg noe på! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 De svindlerhistoriene tror ikke jeg noe på! Jeg kjenner flere personer som har blitt utsatt for tortur (sett arrene. De er ikke akkurat pene). Vi har noen Colombianske venner som måtte flykte fra landet fordi de snakket mot mafiaen. Flere av disse har universitetsutdannelse i siviløkonomi og juss. Etter de hadde bodd i Norge i en stund, ble moren til han ene dødelig syk av kreft, og han bestemte seg for å reise tilbake de siste ukene for å sitte ved moren når hun døde. Det var ikke en særlig koselig telefon vi fikk da han var funnet naken og gjennomboret med kulehull i en grøftekant. Tro meg, de fleste av historiene de kommer meg er sanne. Jeg er oppvokst med flyktninger pga. min mor sin jobb. Flere av mine venner er flyktninger. Jeg har sett arr, og jeg har hørt historier. Tror du virkelig ikke at folk fra krigsherjete områder har opplevd grusomme ting? Benekter du også Holocaust? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 I virkelighetens verden så kan vi ikke ta imot hele Somalia eller Etiopia (70 millioner). Og hvorfor kommer de hit uten papirer ? Vi kan ikke gi opphold til alle som sier de er fra Iran og homofile. Kinesere blir også torturert når de demonstrerer mot myndighetene. Må vi ta imot alle som åpent utfordrer skjebnen..........? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Nå er det faktisk ikke hele Somalia eller Etiopia som søker asyl. Kinesere gjør det heller ikke, og de kan uten problem søke seg til å få bo i Norge uten asyl. Men du svarer ikke på spørsmålet mitt. Du sier at du ikke tror på disse "svindlerhistoriene"? Benekter du dermed at det er krig og etnisk rensing i Somalia? Benekter du at folk fra disse landene har opplevd grusomme ting? Du benekter vel også jødeforfølgelsen og Holocaust under Andre Verdenskrig når du er så godt i gang? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Nå er det faktisk ikke hele Somalia eller Etiopia som søker asyl. Kinesere gjør det heller ikke, og de kan uten problem søke seg til å få bo i Norge uten asyl. Men du svarer ikke på spørsmålet mitt. Du sier at du ikke tror på disse "svindlerhistoriene"? Benekter du dermed at det er krig og etnisk rensing i Somalia? Benekter du at folk fra disse landene har opplevd grusomme ting? Du benekter vel også jødeforfølgelsen og Holocaust under Andre Verdenskrig når du er så godt i gang? Ikke ta alt så bokstavelig................ Hva om 100 000 søker asyl i Norge? Befolkningsøkningen i Afrika er på 3 % i året - ikke så mye mer mat, heller mindre....... Vet du noe om Somalia? Tror de overdriver fælt . Ja , de er fattige, men det er det mange som er. Vi får heller hjelpe dem via nabolandet Kenya. Vi kan gi dem og FN penger til å drive en teltleir der. Eventuelt på Madagaskar. Hvorfor kommer de uten papirer og fingertupper, forresten? Vet du det? 85 % Papirløse EDIT: Jeg burde ha brukt mer oppdaterte tall......... 95 % uten papirer Endret 18. august 2008 av Robocoop Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 La oss ta for oss en somalier, som opplevde grusomme ting mens han bodde i Somalia. Han ble selv fysisk torturert, men den verste torturen var da han og familien hans ble tatt til fange, og han måtte velge hvilken av hans to sønner på 5 og 7 år som skulle bli drept. Han klarer selvsagt ikke å si hvem han vil skal dø, siden han er like glad i sine to sønner. Dermed får begge to strupen kuttet over mens vedkommende ser på. Han blir etterpå fortalt at han skal forlate landet, hvis ikke vil de også slakte ned han og hans datter og kone.Etter mye om og men ender vedkommende opp i Norge og søker asyl. Blir han sendt tilbake møter resten av familien hans samme skjebne som hans to sønner. Og dere vil virkelig sende vedkommende tilbake fordi han er "mørkhudet", "lukter vondt", "sannsynligvis analfabet", "muligens kriminell", og "snakker ikke norsk"! Jævla egoister! Kari er etnisk norsk, hun er attraktiv og har mange veninner. Hun liker også å feste på byen, fordi det er sosialt og koslig og avslappende. Hun er også blond i hårfargen. Kari finner ut at hun skal hjem, blokken hun bor i er bare noen kvartaler unna. Kari går alene. Mens Kari går -, spretter en somalier opp og voldtar henne grovt. Kari er langt fra alene. Karol er en innvandrer. Karol tror han er tøff, fordi han er innvandrer. Og da kan han herje. Karol har sin vennegjeng som består kun av andre innvandrere. Karol og gjengen hans reiser rundt og herjer, og leker store karer. Karol og gjengen stjeler biler, stjeler rusmidler og alkohol. Karol tror han er gangster. Karol har ingenting imot om å banke opp folk. Han har heller ingenting imot å få litt blod på hendene. Vet du noe om Somalia? Tror de overdriver fælt . Ja , de er fattige, men det er det mange som er. Vi får heller hjelpe dem via nabolandet Kenya. Vi kan gi dem og FN penger til å drive en teltleir der. Eventuelt på Madagaskar. Hvorfor kommer de uten papirer og fingertupper, forresten? Vet du det? 85 % Papirløse Kan ikke si meg mer enig. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Vet du noe om Somalia? Jeg vet det jeg leser, og det mine venner har fortalt meg (hvorfor skal de lyge til meg?). http://en.wikipedia.org/wiki/Islamist_insu...2%80%93present) http://hrw.org/english/docs/2007/08/06/somali16599.htm http://www.guardian.co.uk/world/2008/may/07/somalia.ethiopia http://www.icrc.org/Web/eng/siteeng0.nsf/h...a-update-300408 http://www.globalsecurity.org/military/world/war/somalia.htm Tror de overdriver fælt . Ja , de er fattige, men det er det mange som er. Wow, skrev du virkelig det? De er fattige? De bor i et land som er rammet av borgerkrig og etnisk rensing. Det du skriver her kan sammenlignes med å si at jødene i Tyskland på 30/40-tallet var fattige, noe som også mange andre er. Det er et faktum at det er borgerkrig, etnisk rensing og enormt mye elendighet i Somalia, på lik linje at det er et faktum at Andre Verdenskrig tok sted! Hvorfor kommer de uten papirer og fingertupper, forresten? Vet du det? Uten fingertupper? Kan du gi meg en kilde på at flere somaliere kommer uten fingertupper? Uten papirer kan enkelt forklares. Somalia har ingen fungerende statsmakt, og de har dermed ingen som kan gi dem de rette papirene. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Uten papirer kan enkelt forklares. Somalia har ingen fungerende statsmakt, og de har dermed ingen som kan gi dem de rette papirene. Hvordan har de så klart ta seg frem til Norge? Helt uten papirer? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Kari er etnisk norsk, hun er attraktiv og har mange veninner. Hun liker også å feste på byen, fordi det er sosialt og koslig og avslappende. Hun er også blond i hårfargen.Kari finner ut at hun skal hjem, blokken hun bor i er bare noen kvartaler unna. Kari går alene. Mens Kari går -, spretter en somalier opp og voldtar henne grovt. Kari er langt fra alene. Karol er en innvandrer. Karol tror han er tøff, fordi han er innvandrer. Og da kan han herje. Karol har sin vennegjeng som består kun av andre innvandrere. Karol og gjengen hans reiser rundt og herjer, og leker store karer. Karol og gjengen stjeler biler, stjeler rusmidler og alkohol. Karol tror han er gangster. Karol har ingenting imot om å banke opp folk. Han har heller ingenting imot å få litt blod på hendene. Knut er etnisk norsk. Han begynte i tidlig alder med snus og røyk, fordi dette var tøft. Han var alltid rappkjeftet, og dreit i skolen fordi han var for tøff. En dag kom Ove, en etnisk norsk, kjørende opp til tettstedet hvor Jonas bor, med noen venner. En av de vennene kommer opprinnelig fra Kosovo, men er en rolig og behersket kar. De stopper i sentrum hvor de skal møte noen venninner. Jonas og vennene hans er tilfeldig vis i nærheten, og de oppdager at Ove har med seg en utlending. Jonas liker ikke utlendinger, og vil gjerne få dem ut av landet. Han og vennene hans går dermed bort til Ove og knuser en ølflaske i hodet på han så han svimer av. De banker opp de andre vennene hans, spesielt han med Kosovo bakgrunn. Til slutt gjør de skade på bilen til Ove for over 30 000 kroner. Dette bare fordi Ove tok med seg en venn med utenlandsk bakgrunn til dette tettstedet. Dette er en sann historie fra her jeg bor. FOLK ER FORSKJELLIGE!!! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Uten papirer kan enkelt forklares. Somalia har ingen fungerende statsmakt, og de har dermed ingen som kan gi dem de rette papirene. Hvordan har de så klart ta seg frem til Norge? Helt uten papirer? 1: De har blitt sendt hit fra en flyktningleir, hvor Norge er pålagt av FN å ta imot flyktninger. 2: De har betalt dyre dommer (som oftest alt de eier) for å få dem vekk fra vedkommendes land. Da er det en som smugler dem inn i landet, og når de har kommet seg inn til Norge har de rett til å søke asyl. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) 1. Du mener de er fraktet hit av FN? 2. Norge er med andre ord den første trygge "havnen" de kommer til? Endret 18. august 2008 av sony123 Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Hvorfor kommer de uten papirer og fingertupper, forresten? Vet du det? Uten fingertupper? Kan du gi meg en kilde på at flere somaliere kommer uten fingertupper? Uten papirer kan enkelt forklares. Somalia har ingen fungerende statsmakt, og de har dermed ingen som kan gi dem de rette papirene. Ja, Somalia er unntaket for de har ingen stat og ingen land godtar papirer derfra (Men de kaster nok det de har uansett.......). Men det finnes fredlige områder der også . Og de bløffer om hvor i landet de er fra har jeg sett i ulike media. Vi kan likevel hjelpe dem i Kenya og returnere dem dit mot et lite beløp til Kenya. Uansett, alle andre land har ID-papirer. Og det er flere fra Russland nå i mottakene enn fra Somalia. Hvorfor har ikke de papirer? Nei, her er det dessverre bare å vente på Valg 2009...................... Endret 18. august 2008 av Robocoop Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Statistisk sett så er asylsøkere stort sett ikke noen som trenger asyl. Tallene jeg har sett varierer fra 76% - over 90% i avslag. Det er derfor høy sannsynlighet for at de fleste kan karakteriseres som "lykkejegere". Flyktninger er noe annet. Dette er mennesker som vi vet er blitt forfulgt, opplevd grusomheter og som trenger hjelp. Men i lys av den informasjon vi har tilgjengelig syntes jeg det blir feil å snakke om asylsøkere generelt sett som om de har opplevd det samme som flyktninger. Det skaper både begrepsforvirring og har ikke helt rot i den informasjon man har anskaffet. De fleste asylsøkere har fått avslag både i Norge og andre land og det er veloverveide grunner til dette. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 For det første er sannsynligvis 1% av alle slike historier sanne og hvis vi tar inn han må vi også ta inn de resterende 99% svindlerene. For det andre er det ingenting som tilsier at han må dra til Norge. Det finnes nok av land med åpne grenser, men tydligvis drar han ikke til de landene. De er fordi han kommer ikke hit bare fordi han blir forvist, han kommer hit for å bli rik. Det er heller ingenting som tilsier at han ikke kan dra til de landene etter at han har fått avslag. De fleste ikke-vestlige innvandre som drar til Norge gjør det på grunn av en grunn. Det er å få en sikker hverdag og bli rike. De drar ikke hit fordi de blir torturert i hjemlandet. De drar ikke hit fordi Norge er et så fint land. Trenger vi virkelig folk som kommer hit bare for å bli rike? Hvordan inntaksystemet fungerer idag, hvor den som dikter opp de beste historiene og kommer fra de verste landene bli tatt inn er fullstendig latterlig. Folk som kommer fra land som er rammet av krig og etnisk rensing har i de fleste tilfeller opplevd grusomme ting du ikke en gang kan tenke deg. Jeg vil virkelig ikke kalle de svindlere. De flykter for livet, dermed kommer ordet flyktninger inn. Det er heller ikke de selv som bestemmer hvor de enkelte skal (i mange tilfeller). I flyktning leiren finnes det hovedansvarlige som sender folk til forskjellige land. Dette er en av grunnene til at f.eks far kan komme til Norge, mens mor og datter kan komme til Storbritannia. I tillegg så har du noe som også heter kvoteflyktninger, hvor FN bestemmer hvilke flyktninger som skal hvor (og dette uten å søke asyl). Dette er noe vi må motta som medlem av FN. Så det er ganske mange som ikke velger hvor en skal, men blir enkelt og greit plassert her. Selvsagt så er det noen som kommer til Norge for å søke lykken og for å tjene seg rik. Dette har blitt veldig enkelt for EU-land. Siden Norge er medlemmer av EØS, kan folk fra EU-land komme inn til Norge, jobbe og tjene seg rike (i dine ord). Det er en liten andel av asylsøkere som ikke kommer fra et krigsherjet land, og her er det viktig å se om de er såkalte lykkejegere eller om de faktisk flykter fra noe. Men la meg spørre dere som er så utrolig imot innvandring; om det hadde blitt borgerkrig i Norge, og en etnisk rensing ble satt i gang. Ditt liv sto i fare, din mor og far var blitt drept i krigen, og det var anarki i landsbyen din (hvor flere av dine naboer ble lemlestet for å være av feil "sort). Hadde ikke du prøvd å komme deg vekk? Og om du hadde klart å komme deg vekk; hvordan hadde du følt deg når store deler av befolkningen i det fremmede landet du nå befant deg i hadde fryktet deg fordi du var norsk, ment at du luktet vondt, og ville sende deg hjem igjen til Norge hvor du viste at en grusom død ventet? Ærlig talt, føl litt på den tanken! Er de ikke svindlere hvis de bruker falske historier for å komme til Norge? Ikke glem at vi snakker om innvandre og ikke flyktninger. Flyktinger bør vi ta imot og sende tilbake når det blir stabalitet i landet, som det kommer til å bli. Derimot får vi mange innvandre også. F.eks. fra Pakistan. Tror du virkelig at masse folk trenger å flykte fra Pakistan? Jeg vil også si at alle flyktninger som ikke ønsker å bli sendt tilbake må søke asyl og ikke få den godkjent på grunn av hvor ille han har hatt det, men for hva slags person han er. De kan jo tross alt stikke til et av landene med åpne grenser om de ikek ønsker å dra hjem. Jeg tror at hvis vi lager et system hvor vi skjekker hvordan intrigeringen deres fungerer, vil vi klare å luke ut svindlerene. En person som vet at han kommer til å bli drept når han kommer tilbake til hjemlandet vil jobbe hardt for å unngå dette. Jeg nevnte det til deg tiderligere. Det er faktisk trygge land som har åpne grenser. Hvorfor kan de ikke dra dit? Hvis de ikke blir sendt av FN, hvorfor akkuratt Norge. Kan det ha noe med at Norge har utrolig høy BNP? ps: Det hjelper deg lite å fortelle om skrekkhistorier fordi de fleste her tror ikke de er sanne. Jeg tror også at det er de færreste som opplever å miste foreldrene og bli torturert selv og blir truet med at hvis de kommer tilbake vil resten av familien deres bli drept. Jeg tror ihvertfall ikke at det er en million av dem. (Husk på at de drar til England, Frankrike, Tyskland, etc.). For å si det på en annen måte. Hvis du flykter fra huset ditt fordi det ikke er trygt der lenger, ville du ikke ha funnet på en røverhistorie sånn at du lettere kan komme inn i landet. Vi vet også at mange innvandre lyver om andre ting som at de ikke hadde pass, alderen deres. Hvorfor ikke om dette? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Så også flyktinger skal da sendes tilbake etterhvert? Uavhengig av hvor lenge de har bodd her? Forresten, jeg lurer på hvem man ønsker skal fylle opp arbeidsplassene i dette landet om innvandrere, uavhengig av hvilken gruppe, ikke skal komme til i landet. Når det er snakk om informsjon tilgjengelig så håper jeg man har tatt høyde for at det ikke er nok nordmenn til å dekke behovet i arbeidsmarkedet. Noe som blant annet går ut over helsevesenet, som ville vært ille ute hvis det ikke var for utenlandsk arbeidskraft. Byggebransjen er også blitt veldig avhengig av innvandrere. Eneste jeg kan oppfordre er at man kan ta seg til å erkjenne eget menneskesyn og ta for seg hvorfor grensene skal stenge og hva som er så fryktelig med at man kan få et menneske med annen etnisk bakgrunn som nabo. Jeg finner det ganske så skråsikkert fra mange den oppfatningen man har og det er trist at man ikke kjører en liten selvransakelse for å virkelig finne ut hvorfor innvandrere må feies under en kam. Hvorfor en norsk barnemorder gjerne skal få bli i et norsk fengsel, mens en innvandrer med pakistansk opphav som bedriver hærverk bør sendes ut. Har man tatt et oppgjør med seg selv, virkelig brukt tiden til tenkning? Det virker ikke engang som man er åpen på dialog på det hele, men kun skal avfeie det hele som man er uskyldig. Hvorfor? Hva er galt med å stille spørsmål om det ikke er innvandrerne som gruppe det er noe galt med, men kanskje ens egen oppfatning av virkeligheten? Har folk virkelig brukt tid på å granske seg selv først? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Litt artig å se her hva folkt tror. At dersom vi setter forten ned for innvandring og setter strengere krav for å komme inn i landet så tror jo mange at Norge som et samfunn vil stoppe opp pga mangel på arb.kraft. hehe. Vel, det tror ikke jeg. Dersom folk brenner av seg hud, kaster ID papirer, kommer med ville historier uten sammenheng og endrere seg fra gang til gang. Ja, da er det nok noen ugler i mosen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg