Trollfjes Skrevet 15. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Vi trenger noen som gjere neger jobben. Vasking av eldre, dagheimer etc 7-eleven, vaskedame osv. Men vi må bli flinkere til å kast de ut hvis de gjere noe feil så folk forstår konsekvensene. Det verste for en utlending er å bli kastet ut tilbake til det landet han kom i fra. Er en viss grunn for at stikker. Selfølgelig så er det en grunn til at de stikker, de har gjort et eller annet faenskap nedi der også kommer de hit og sprer det utover alle sammen med 50 kompiser med bmw rett fra sosialen Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Når jeg går rundt i Oslos gater ser jeg flere utenlendinger enn normenn, dette er jo helsykt hvordan de sprer seg, de jobber ikke og noen ting = mer skatt. Du må gå med skylapper og ekstremt sterke solbriller om du tror at det er flere utlendinger, enn nordmen i Oslo sine gater. Synes det blir overdrevent mange, de snakker ikke norsk, jobber ikke og lukter ikke så godt. Hva har kropslukt med dette å gjøre? Hva lukter godt for deg? Wunderbaum, eller Dune? Du som var for innvandring, slutt og post her for det første Du burde trykke ytringsfriheten til ditt bryst. Det er pga. den at du kan lire fra deg slikt dritt som du har kommet med i denne tråden. ,og for det andre: JA de har ganske mye og dele med oss, men ikke positivt, vi snakker vond lukt, masse lokaler brukt til og lage butikker som også lukter dritt og er full av nøtter som har liggi i flere måneder i en annen butikk, propper fengsler osv. Her har vi vondt lukt igjen, ja. Hva er galt med at de har sine egne butikker? Jeg handler der ofte. Eksotisk mat som jeg ikke får andre steder, morsomme frukter jeg ikke finner på meny. Aldri vært borti fordervet mat, men heller oppdaget at frukt og grønnsaker er mye ferskere. Her i den lokale "innvandrerbutikken", var maten alltid mye ferskere enn på rema, meny og de andre drittbutikkene. Grunnen var at 'utlendingene' sto grytidlig opp, og var de første til å hente ferskvarene slik at de fikk det beste. Men når dem for lov til og komme hit, verdens fineste land i mine øyne så gidder dem ikke gjøre enn dritt annet enn og sette opp de helvetes bygningene sine med religion og forstyrre arbeidskraft med å be 5 ganger daglig osv. Hvor mange moskeer finnes det i dette landet, som også i mine øyne er verdens fineste? Har du noen kilde på at de forstyrrer arbeidskraften med å be 5ganger daglig? Hvem sin arbeidskraft? Hvor? Hadde vi kommet ned dit og forlanget f.eks kirker så hadde vi vil blitt skutt på stedet. Hadde vi? Finnes det ikke kirker i andre land enn Norge, eller de europeiske? Du har ikke hørt om misjonering, har du? Fordi når de fucker opp der på under 3 dager så går de over på neste sted de kan ødelegge. Here we go again. Gjør de de? Hvorfor? Hvordan? Hvor? Vis meg! La meg drukne i kildene dine! Nei, men de er såvidt kvalifisert til disse jobbene, de skjønner jo såvidt at såpe og vann gjør underverker. Herreminhatt. Her har var vi tilbake til luktepoengene dine igjen. Hvordan klarer du å skrive noe slikt? Tror du på dette, helt oppriktelig? Vær så snill. Si at du troller. Jeg er enig, kunne ikke begrense til 1000 innvandrere MAX rundt om hele Norge i året, hvorav alle må lese alle grunnlegene Normer og regler, klarer de ikke det har de ingenting her og gjøre. Hva om de klarer det, men lukter dritt? På sånne små steder kjenner alle hverandre, og når det kommer 1 ny, så snakker alle sammen om den nye familien, og når det det kommer plutselig 160 asylsøkere hvor av det sikkert skal bo 20 stykk i en 2 manns bolig et eller annet sted og proppe i seg potetgull fra sosialen hele dagen og spise fugle mat. *facepalm* Oslo osv. ville vært så fint uten innvandrere. ihvertfall færre, da disse ødelegger hele gater med boder hvor de selger helium ballonger til 200 kr. Hvor da? Her tar irakeren med en arm 20kr ballongen, men han kom vel ved ett uhell borti prislappene med ett hitil ukjent stoff for han: Såpe, og vasket venn den ene nullen? folk dør jo pga. utenlendinger hver dag. Virkelig? Vi trenger noen som gjere neger jobben. Vasking av eldre, dagheimer etc 7-eleven, vaskedame osv. Men vi må bli flinkere til å kast de ut hvis de gjere noe feil så folk forstår konsekvensene. Det verste for en utlending er å bli kastet ut tilbake til det landet han kom i fra. Er en viss grunn for at stikker. Negerjobben? Negerjobben? NEGERJOBBEN?! Lenke til kommentar
frevild Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Jo større kulturelle forskjeller det er innad i et land, jo større gnisninger og polariseringer må man forvente. Og det er ikke vanskelig å forstå at et land ikke har den minste interesse av at slikt oppstår. For ethvert land blir spørsmålet: Hvor store forskjeller kan vi tåle? Hvor skal vi sette grensen? Dette spørsmålet BURDE Norge ha stilt seg allerede for en tyve år siden, men det er aldri blitt gjort. Samtidig er problemene nå i ferd med å bli tydelige, hvilket indikeres f.eks. nettopp av at tråder som denne oppstår. Derfor er det egentlig bare et tidsspørsmål før man får en omfattende politisk debatt om vi skal stramme kraftig inn. Personlig mener jeg at innvandringen har vært for omfattende, og integreringen dumsnill og forfeilet - man har jo ikke PRØVD å gjøre innvandrerne norske, eller å sørge for at de som kommer hit, ønsker å bli det. Jeg antar at en viss prosentandel av Norges befolkning kan være utenlandsk før den nevnte tålegrensen er nådd. Med det snille regimet vi har hatt, hvoretter vi har gitt opphold til folk som slettes ikke behøver det, er jeg redd mange av de "ledige plassene" allerede er opptatt. Det er synd for de som virkelig trenger opphold, men som i fremtiden må stenges ute fordi det allerede er for mange her. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Velkommen til politikkdelen av forumet. For de som vil bidra med meningsytring ber vi om følgende: 1. Ha ekstra fokus på saklighet. Ta ballen og ikke mannen, uavhengig av hvor provoserende du finner et innlegg. Blir du veldig provosert av noe så anbefales det at man "teller til ti" før man skriver sin respons. 2. Om du skal opprette en tråd så ha en klart definert problemstilling. Rene "utbrudd" hører hjemme i Såpeboksen. 3. Respekter trådens emne, ikke bedriv "trådkapring". 4. Hensikten med kategorien er å bedrive meningsutveksling, dette er ingen konkurranse. Prøv å unngå "skyttergravsdiskusjon". Endret 15. august 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Ikke bare er de vanskelig å integrere men de er også den raskest voksende gruppen i Norge. Dem føder i snitt 5.1 barn og kvinnene har ingen rettigheter. Uansett hvor du ser en somalsk kvinne så har hun med seg 4-5 barn. Regner med at det er SSB eller en lignende side du har dette fra. Lyst til å dele kilden med resten av oss uvitende som ikke har fått med oss dette enda? Vi trenger dem ikke og de har ingenting i norge å gjøre. Dem støtter jo en regime som er værre en Taliban regimet! Alle sammen? Disse 2 postene som er sett over har ikke jeg skrevet Og visst du titter i posten din så har jeg skrevet poster samme minutt? hvor 2 av dem er nevnt over. Men jeg ser du har noe negativt å si til alle postene mine, vell, det er mine meninger og du deler dine meninger oppå mine meninger, ikke det at jeg bryr meg, men jeg orker ikke svare på alle. Vell, noen lukter vondt andre luker på en radius på 15 meter er jeg sikker på, dette har ikke noe å si, men jeg drar kanskje alle under en kam nå, men faktisk i dette tilfellet har jeg kilder! http://answers.yahoo.com/question/index?qi...05003952AANDejw http://www.topix.com/forum/city/el-paso-tx/T56EKQQTD5NAE53UG Og vell du nevnte noe med at de ikke bor mange i hus osv. Vell, 100 meter fra meg er det et hus hvor det nesten bor 40 polakker i en 2 mans bolig, relativt liten med 4 rom i hver av husene, altså 5 på hvert rom Google er din venn om du trenger kilder, søk på stikkord fra setningene jeg bruker så får du nok en del svar Mvh. WildWolF^ Endret 15. august 2008 av WildWolF Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Vi trenger noen som gjere neger jobben. Vasking av eldre, dagheimer etc 7-eleven, vaskedame osv. Men vi må bli flinkere til å kast de ut hvis de gjere noe feil så folk forstår konsekvensene. Det verste for en utlending er å bli kastet ut tilbake til det landet han kom i fra. Er en viss grunn for at stikker. Negerjobben? Negerjobben? NEGERJOBBEN?! Du vet hva negerjobber er, gjør du ikke? Eller er du av den merkelige typen som mener at ordet "neger" er rasistisk å bruke? Enten er du wannabe politisk korrekt, eller så er du "neger" sjøl. Snakk om å la seg hisse opp så til de grader. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Jo større kulturelle forskjeller det er innad i et land, jo større gnisninger og polariseringer må man forvente. Og det er ikke vanskelig å forstå at et land ikke har den minste interesse av at slikt oppstår. For ethvert land blir spørsmålet: Hvor store forskjeller kan vi tåle? Hvor skal vi sette grensen? Er det nødvendigvis dømt til å bli gnisninger i et land med flere kulturelle grupper? Det er et sannsynlig resultat, ja, men trenger det nødvendigvis å være det eneste mulige utfallet? Hva er det som gjør at disse gnisningene oppstår? Jeg tror personlig at gnisningene oppstår på bakgrunn av gjensidig manglende respekt for den andre partens kultur, ikke kun det at man deler land. For at flere kulturer skal kunne leve side om side må de dog være enige om noen grunnleggende prinsipper som blant annet lovverket skal dannes på grunnlag av. Men det er da ikke noen umulighet at man kan bli enige om disse selv om man har forskjellige utgangspunkt? Personlig mener jeg at man i et flerkulturellt samfunn burde ta mest hensyn til den liberale parten i lovgivningen. Dette fordi en part som søker mer frihet ikke vil kunne få dette hvis lovverket ikke legger til rette for dette, mens en part som søker mer restriksjoner uten problemer kan pålegge seg selv disse. Altså kan man leve med sitt eget verdisystem uten at man krever at andre gjør det samme. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Vi trenger noen som gjere neger jobben. Vasking av eldre, dagheimer etc 7-eleven, vaskedame osv. Men vi må bli flinkere til å kast de ut hvis de gjere noe feil så folk forstår konsekvensene. Det verste for en utlending er å bli kastet ut tilbake til det landet han kom i fra. Er en viss grunn for at stikker. Negerjobben? Negerjobben? NEGERJOBBEN?! Du vet hva negerjobber er, gjør du ikke? Eller er du av den merkelige typen som mener at ordet "neger" er rasistisk å bruke? Enten er du wannabe politisk korrekt, eller så er du "neger" sjøl. Snakk om å la seg hisse opp så til de grader. Ganske enig, Neger er egentlig ikke et stygt ord, det er et felles ord for alle som er mørkhudede til de grader som afrikanere, samme som du kan ikke si at en asiater ikke er en ming osv. Neger kommer fra ordet Negro som er svart på spansk, og det var bare en betegnelse som ble blandt alle da spanjoler fant negere, og etter slavetiden har tydligvis ordene neger og nigger en sterk følelse på negere idag, som sier at de har hatt en fæl hendelse som har vært for over 200 år siden, da turner jeg ass, når du skal bli sur for noe som skjedde for 200 år siden, og så vidt jeg vet når du ypper med en neger så får du ikke bare en på deg, da skal vi ta med oss hele kavalriet(venner, tanter, onkler, fettere, fedre, mødre, besteforeldre, venner av venner, folk som er svarte som man ikke har sett før, ALT dette mot en nordmann for og vise hvor tøff man er, men dette er reaksjonen av det lille ordet neger. De negerne er 10 ganger mer rasistiske enn oss, de sier "Hei du hvite der borte" men så fort vi sier "Hei du svarte der borte" så skal jeg si deg at det lille jeg skrev om her oppe blir virkelighet atter en gang. feige krek. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Er det nødvendigvis dømt til å bli gnisninger i et land med flere kulturelle grupper? Det er et sannsynlig resultat, ja, men trenger det nødvendigvis å være det eneste mulige utfallet? Hva er det som gjør at disse gnisningene oppstår? Jeg tror personlig at gnisningene oppstår på bakgrunn av gjensidig manglende respekt for den andre partens kultur, ikke kun det at man deler land. Nei, det at gnisninger oppstår, er neppe noe som gjelder absolutt med tvingende nødvendighet. Men jeg tror det i praksis meget ofte vil kunne skje, hva historien hele tiden viser oss. Forklaringen på dette er sikkert rimelig kompleks. Jeg kan imidlertid peke på noe jeg tror er en viktig del av årsaksbildet generelt: Et land må nødvendigvis styres. Det skjer ved at politikerne bestemmer hva som skal være tillatt, og hva som skal være forbudt. Man gir rettigheter og plikter. Og her spiller kulturen en svært viktig rolle: Antagelig kan ethvert syn på hva som er rett og galt tilskrives kulturen, siden enhver kultur har et innebygget verdigrunnlag og et eget sett med normer, om enn i varierende grad. Særlig tydelig er dette hvor kulturen er i form av religion: Enkelte religioner har som kjent et utarbeidet regelsett, nærmest en egen, "gudegitt" jus. Hvis et land er kulturelt homogent, er styringen en ganske grei affære: De aller fleste vil mene at reglene er fornuftige og rettferdige. Hvis det finnes store kulturelle forskjeller innad i landet, får en derimot et problem: Reglene som lages, er kanskje fornuftige for én gruppe, mens en annen gruppe - med en annen kultur - vil mene at de er ravende gale, kanskje endog syndige. Da oppstår det lett alvorlige konflikter, minoritetsgruppene vil ikke ha samme oppfordring til å følge reglene, og det kan i verste fall oppstå lovløse områder; som resultat av alt dette får man tydeligere skiller mellom "dem" og "oss." Jeg vet ikke om dette er en vesentlig forklaring på at flerkulturelle samfunn gjerne er konfliktfylte, men det gir iallfall mening i mitt hode. For at flere kulturer skal kunne leve side om side må de dog være enige om noen grunnleggende prinsipper som blant annet lovverket skal dannes på grunnlag av. Men det er da ikke noen umulighet at man kan bli enige om disse selv om man har forskjellige utgangspunkt? Personlig mener jeg at man i et flerkulturellt samfunn burde ta mest hensyn til den liberale parten i lovgivningen. Dette fordi en part som søker mer frihet ikke vil kunne få dette hvis lovverket ikke legger til rette for dette, mens en part som søker mer restriksjoner uten problemer kan pålegge seg selv disse. Altså kan man leve med sitt eget verdisystem uten at man krever at andre gjør det samme. Jeg tror det er sentralt at alle er enige om noen felles prinsipper, slik du påpeker. Noe som springer en i øynene i denne sammenheng, er at mindretallet må akseptere flertallets rett. Imidlertid er det nok naivt å tro at folk virkelig er så demokratiske. De fleste respekterer lovene fordi de er gode og rettferdige, ikke fordi et flertall har vært med på å bestemme dem. Og når det pga. kulturelle forskjeller kan være stor uenighet om nettopp hva som er rettferdig og riktig, kan jeg egentlig vanskelig se hvordan konfliktene skulle unngås. Det måtte i tilfelle være å lage kompromisser som både flertall og mindretall kan enes om. Alternativt - og mer radikalt - må man kreve at de som kommer til et land, aksepterer landets allerede eksisterende verdioppfatninger. Hvordan dette skulle fungere i praksis, er dog ikke godt å si. Forslaget ditt om å gi forrang for den liberale, er interessant, synes jeg. Det virker logisk nok. Et problem er imidlertid at det er vanskelig å si hvilket alternativ som er mer liberalt enn det andre. Hvor f.eks. tyver og kjeltringer får friere spillerom, får jo alle andre i realiteten mindre frihet. Økte restriksjoner for den ene betyr ofte økt frihet for den andre. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Disse 2 postene som er sett over har ikke jeg skrevet Og visst du titter i posten din så har jeg skrevet poster samme minutt? hvor 2 av dem er nevnt over. Men jeg ser du har noe negativt å si til alle postene mine, vell, det er mine meninger og du deler dine meninger oppå mine meninger, ikke det at jeg bryr meg, men jeg orker ikke svare på alle. Vell, noen lukter vondt andre luker på en radius på 15 meter er jeg sikker på, dette har ikke noe å si, men jeg drar kanskje alle under en kam nå, men faktisk i dette tilfellet har jeg kilder! http://answers.yahoo.com/question/index?qi...05003952AANDejw http://www.topix.com/forum/city/el-paso-tx/T56EKQQTD5NAE53UG Og vell du nevnte noe med at de ikke bor mange i hus osv. Vell, 100 meter fra meg er det et hus hvor det nesten bor 40 polakker i en 2 mans bolig, relativt liten med 4 rom i hver av husene, altså 5 på hvert rom Google er din venn om du trenger kilder, søk på stikkord fra setningene jeg bruker så får du nok en del svar Mvh. WildWolF^ Beklager for de to postene som ikke var dine. Det var ren slusk fra min side. Du vet hva polakker er, ikke sant? Arbeidsinnvandrere. De blir lokket hit med sus og dus, mange av de blir lurt opp i skyene fordi de ikke har peiling på hva slags rettigheter de har. Det du burde gjøre er å fortelle arbeidstilsynet om levekårene til de 40polakkene, for jeg tviler på at de er ikke har retten på sin side om man graver litt. Google er min venn, din venn, alle sin venn, men det er desverre ikke min jobb å finne kilder som kan styrke dine påstander. Den jobber er din. Forøvrig var det ikke mye til saklige kilder du fant. En random tråd fra: "Mexican_hater", og en tråd som heter: "Can't the Indian (India) people smell themselves?Don't they know they have heavy body odor & that they stink?". La oss se på noen av svarene fra "Why do Mexicans smell like shit". 1) El Gardener: "Cuz' when we are drilling the american beatches they fart hard on us....... BTW.....I drill your mother and the fat lard asss beatch shit on me. Why your face smell like sperm? " 2) Beaner Hate: "We take measures to segregate ourselves from filthy beaners. Any who come onto our land will be shot on sight and have german shepherds rip their shit faces off. When we do get some beaners to work the fields we make sure they are closely watched with armed guards. Then we call ICE when the work is done. And there is nothing a stupid beaner who came here illegally can do. Every once in a while there is a pretty, young mexican girl. We just lie to them about getting papers and bang em on video. You can see it on borderbangers.com . Beaners are so stupid " Og "Can't the Indian (India) people (...)" 1) "Yes, your question is a fact! People from India have a very strong foul body odor! The reason is that they are too cheap to buy soap to bathe! I wish they would realize their offensive smell and have the courtesy to do us as a favor and bathe! For our nose's sake!" 2) "they donot know that they smell bad bec they r alway like that Er det dette du kaller for kilder? Du vet hva negerjobber er, gjør du ikke? Eller er du av den merkelige typen som mener at ordet "neger" er rasistisk å bruke? Nei. Jeg vet ikke hva "negerjobber", er for noe. Det har gått meg hus forbi at jobber som f.eks vaskedame, er typiske: "negerjobber". Det var tonen i inlegget jeg reagerte på. Jeg fikk følelsen av at han så ned på jobbene, og de eneste som var jobbene "verdig", var negeren fra assylmotaket borti gata, men det er vel helt greit, eller hva? Han burde jo være glad for å tjene noen grunkers når han ikke gjør noe annet enn å snylte? Enten er du wannabe politisk korrekt, eller så er du "neger" sjøl. Snakk om å la seg hisse opp så til de grader. Jessda. Neste gang jeg reagerer på uretferdig bruk av ordet: "neger", skal jeg huske susp. Endret 15. august 2008 av J@cob Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Dette må være tidenes flaueste post å lese på diskusjon.no. Greit nok at dere ikke liker utlendinger, men dere trenger virkelig ikke å dikte opp ting for å hate dem. 1: Dere sier at ingen av utlendingene klarer å jobbe. Er ikke det å dra alle over en kam? Av de utlendingene jeg jobber med, så er det ingen av dem som er på latsiden. Derimot nordmenn, skal ha ett kvarter røykepause hver time. Jeg vet virkelig ikke hvem som er flinkest til å arbeide. 2: The_Majestic sa at 80 % av innvandrere er analfabeter. Herregud for noe vrølv! The_Majestic har tydeligvis ikke vært borte i så veldig mange innvandrere. 3: Videre så er det snakk om at alle innvandrere er så voldelige. Er de virkelig det? Det finnes selvsagt de som gjør kriminelle voldshandlinger, men det gjør det jammen meg av nordmenn også. Dere skal få lov til å ha deres egne meninger, men ikke dra alle under en og samme kam, og heller ikke finn på statistikker som ikke holder mål eller mening. Det blir rett å slett idiotisk! Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 @ J@cob Det virker som om du er mer interessert i å trolle og irritere folk og herje på med useriøsitet enn å være saklig. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 @ J@cob Det virker som om du er mer interessert i å trolle og irritere folk og herje på med useriøsitet enn å være saklig. Denne tråden lukter jo av saklighet fra før av. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) @Ustedalen Greit nok at dere ikke liker utlendinger, men dere trenger virkelig ikke å dikte opp ting for å hate dem. Svar: Sjelden folk som dikter opp ting for å ikke like dem. 1: Dere sier at ingen av utlendingene klarer å jobbe. Er ikke det å dra alle over en kam? Av de utlendingene jeg jobber med, så er det ingen av dem som er på latsiden. Derimot nordmenn, skal ha ett kvarter røykepause hver time. Jeg vet virkelig ikke hvem som er flinkest til å arbeide. Svar: Å si at alle nordmenn skal ha 15 minutters røykepause hver time er å overdrive så til de grader. Kanskje det er på din arbeidsplass? Men da er den arbeidsplassen en av få der det er lov. I loven står det at du har rett på 5 minutter hver time, og jeg tror mange holder seg til den loven og/eller tar seg en kjapp røyk når det passer istedenfor å bruke et kvarter i timen. Og jo, du vet godt hvem som er best til å arbeide. 2: The_Majestic sa at 80 % av innvandrere er analfabeter. Herregud for noe vrølv! The_Majestic har tydeligvis ikke vært borte i så veldig mange innvandrere. Svar: Kanskje The_Majestic ikke har vært borti noen innvandrere som faktisk er hyggelige? Kanskje det er fordi veldig få innvandrere faktisk er hyggelige mot ham? Men du må jo få la han komme med hva slags påstand han vil. Uansett, har du noen kilder som sier at dette er vrølv? 3: Videre så er det snakk om at alle innvandrere er så voldelige. Er de virkelig det? Det finnes selvsagt de som gjør kriminelle voldshandlinger, men det gjør det jammen meg av nordmenn også. Svar: Generelt sett så er nesten alle innvandrere voldelige da de er vandt med kulturer og skikker fra sitt hjemland. Der f. eks. å slå barna når de har gjort noe galt er fast rutine. Poenget er det at det er flere innvandrere sammenlignet med antall nordmenn, som faktisk gjør kriminelle handlinger. Kanskje det er derfor folk mener dette? Folk blir jo matet med stoff der det har skjedd noen voldsepisoder og drap fra innvandrere hele tiden - og dette skjer hver dag. Å ja, nordmenn gjør også det. Men som sagt. Tar man antall voldshandlinger blandt normenn sammenlignet med innvandrere's - da har man et godt poeng på at innvandrere , men ikke dra alle under en og samme kam, Svar: Hvis du forventer at andre skal gjøre det, hvorfor ikke gjøre det selv? Endret 15. august 2008 av asbjohor Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) @ J@cob Det virker som om du er mer interessert i å trolle og irritere folk og herje på med useriøsitet enn å være saklig. Sigh. Har du lest side 1-5? har du lest det jeg skrev? Det jeg hovedsaklig lot meg provosere av var at han gjentatte gang prøvde å lage ett poeng av at "innvandrere lukter dritt", og så skal han backe det opp med to random tråder fra ett forum som bare inneholder mer dritt. Dritt jeg faktisk tok meg den frihet til å sitere, men du så vel kansje ikke at linkene ikke stammet fra meg, ei sjekket de ut? Jeg gir opp. Denne tråden for meg til å gremmes. Jeg velger heller å kaste hode i veggen av alle usaklighetene, før du tar tak i det og smeller det i veggen for meg. Det klarer jeg ypperlig selv, takk. Du kan forøvrig feie for din egen dør, før du drar kosten din bort til min. Er det bare jeg som lider under troen av at det er de som påstår noe, som skal backe det opp med kilder? Om Majestic sier at 80% ikke jobber og Ustedalen stiller spørsmålstegn til dette, skal ikke da Majestic stille opp med kilder som begrunner utalelsen? Gjør han det vil sakligheten bli løftet med enda ett nivå. Hvorfor skal man komme med synsing hele tiden som tilsynelatende bare er basert på egne subketive observasjoner, og ikke fakta? Endret 15. august 2008 av J@cob Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Vi hadde fint klart oss uten alle de forbanna invandrerene, men hvis polakkene hadde forsvunnet, tror jeg vi hadde hatt problemer... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Å si at alle nordmenn skal ha 15 minutters røykepause hver time er å overdrive så til de grader. Kanskje det er på din arbeidsplass? Men da er den arbeidsplassen en av få der det er lov. I loven står det at du har rett på 5 minutter hver time, og jeg tror mange holder seg til den loven og/eller tar seg en kjapp røyk når det passer istedenfor å bruke et kvarter i timen.Og jo, du vet godt hvem som er best til å arbeide. Vi har enkelte på jobben som tar seg så å si ett kvarter pause i timen for å ta seg en røyk. Dette er ikke lov. Man skal maks ha minutter pause hver andre time. Og jeg vet god hvem som er best til å arbeide? Ja, jeg gjør faktisk det. Og de er fra Somalia og Iran. Kanskje The_Majestic ikke har vært borti noen innvandrere som faktisk er hyggelige? Kanskje det er fordi veldig få innvandrere faktisk er hyggelige mot ham?Men du må jo få la han komme med hva slags påstand han vil. Uansett, har du noen kilder som sier at dette er vrølv? Da vil jeg anbefale The_Majestic å være litt mer åpen for å møte nye folk. Jeg har møtt veldig mange innvandrere opp igjennom livet (min mor jobber med dem), og det er veldig få som ikke er hyggelige. Men nå er jeg en person som ikke dømmer folk før jeg har møtt dem, og bryr meg ikke om de er mørk eller hvit i huden. Jeg har dessverre ingen kilder på hvor mange innvandrere er analfabet, men jeg kan be deg om å gå til et asylmottak eller ett annet sted hvor du finner innvandrere, og du vil bli overrasket over hvor mange som har flerårig universitetsutdannelse. Men siden det ikke var jeg som påsto at 80 % av innvandrere er analfabeter, er det kanskje på sin plass at jeg spør om en kilde på akkurat dette? Generelt sett så er nesten alle innvandrere voldelige da de er vandt med kulturer og skikker fra sitt hjemland. Der f. eks. å slå barna når de har gjort noe galt er fast rutine.Poenget er det at det er flere innvandrere sammenlignet med antall nordmenn, som faktisk gjør kriminelle handlinger. Kanskje det er derfor folk mener dette? Folk blir jo matet med stoff der det har skjedd noen voldsepisoder og drap fra innvandrere hele tiden - og dette skjer hver dag. Å ja, nordmenn gjør også det. Men som sagt. Tar man antall voldshandlinger blandt normenn sammenlignet med innvandrere's - da har man et godt poeng på at innvandrere Generelt sett så er nesten alle innvandrere voldelige? Wow, da må jeg ha vært virkelig heldig å ha møtt alle sammen som ikke er det jeg da. Og kan jeg se en kilde på at det er flere kriminelle innvandrere enn nordmenn? , men ikke dra alle under en og samme kam,Svar: Hvis du forventer at andre skal gjøre det, hvorfor ikke gjøre det selv? Nåja, jeg har på følelsen flere har blitt dratt under en kam her enn det en blir normalt. Og dere som er så imot innvandrere, sier at de er dumme/analfabeter, voldelige, lukter vondt, og er virkelig skremt av en person med mørk hud; hvor mange innvandrere kjenner dere? Jeg synes det er så rart at dere har en helt annen oppfatning enn meg, og jeg omgis av innvandrere nesten daglig. Men kanskje jeg har vært så heldig å fått alle de med universitetsutdannelse, de rolige og beherskede, de som ikke har en ekkel odør, og alle hyggelige mørkhudete personene i verden til mitt hjemsted. Eller så er det vel dere som bare antar? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Håper ikke folk mener det de sier her, flere av holdningene i innleggene tendenserer mot rasisme. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Håper ikke folk mener det de sier her, flere av holdningene i innleggene tendenserer mot rasisme. Stort sett alle som sier noe i denne tråden mener det de sier. Helt garantert nesten...! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Håper ikke folk mener det de sier her, flere av holdningene i innleggene tendenserer mot rasisme. Det vil jo være merkelig om det ikke finnes rasister på diskusjon.no, som ellers i samfunnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg