Gå til innhold

Nå begynner det og bli maaaange utenlendinger!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8723
Hva som gjør at denne tråden må kunne sies å ha under middels kvalitet:

- De 25 første innleggene er av typen "se på blabladet", "alle andre er teite", "innvandrere lukter vondt" og "enig med deg, de er bæsj". Avføringen min har mer konsistens, og det selv med høyt inntak av kaffe.

- 21 av de første 25 innleggene ble postet i løpet av 1 time. Det betyr at man gjennomsnittlig leste en post, tenkte seg frem til en respons, skrev den og postet i løpet av 171,4 sekunder.

Jeg er forøvrig ikke uenig i at integreringspolitikken i Norge trenger en massiv overhaling og det er noe jeg er opptatt av. Men jeg ser ikke helt hvordan utsagn som "muslimer er teite" er særlig konstruktivt i den sammenheng. Ergo, denne tråden suger og jeg antar den blir stengt av en moderator snart.

Edit: Og da har jeg ikke giddet å nevne hobby-rasismen og bleiehumoren.

Hahaha. Det var morsomt :D

On topic: Hvorfor kan vi ikke bare gi dem ett eget fylke de kan monge opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VIL FLYTTE: Familien Nilsen bor tjue meter fra Lødingen asylmottak. - Vi er bare 1700 innbyggere. Når vi får over 160 asylsøkere hit, så utgjør det nesten ti prosent av innbyggertallet. Hvordan i all verden skal vi klare å integrere dem? spør Carina Nilsen.

Se på dette eksemplet! Her har vi en liten bygd med 1700 innbyggere, med 160 asylsøkere i bygda utgør dette 10% av det totale innbyggertallet :no: Og UDI presser aylmottak på kommuner som ikke vil ha det. Skjønner ikke UDI at de skaper rasisme blandt befolkningen med denne overkjøringen? Dette er sinnsvakt!

E: En ting til! Hvorfor skal Norge som det lille landet vi er ta i mot så mange asylsøkere at vi nesten drukner og får slike tilstander som her bevitnet den siste tiden? Vi er et lite land, som ikke kan redde hele verden! Og når Norske familier føler seg tvunget til å flytte kjenner jeg at jeg blir kraftig provosert!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Hva som gjør at denne tråden må kunne sies å ha under middels kvalitet:

- De 25 første innleggene er av typen "se på blabladet", "alle andre er teite", "innvandrere lukter vondt" og "enig med deg, de er bæsj". Avføringen min har mer konsistens, og det selv med høyt inntak av kaffe.

- 21 av de første 25 innleggene ble postet i løpet av 1 time. Det betyr at man gjennomsnittlig leste en post, tenkte seg frem til en respons, skrev den og postet i løpet av 171,4 sekunder.

Jeg er forøvrig ikke uenig i at integreringspolitikken i Norge trenger en massiv overhaling og det er noe jeg er opptatt av. Men jeg ser ikke helt hvordan utsagn som "muslimer er teite" er særlig konstruktivt i den sammenheng. Ergo, denne tråden suger og jeg antar den blir stengt av en moderator snart.

Edit: Og da har jeg ikke giddet å nevne hobby-rasismen og bleiehumoren.

Hahaha. Det var morsomt :D

On topic: Hvorfor kan vi ikke bare gi dem ett eget fylke de kan monge opp?

Fordi når de fucker opp der på under 3 dager så går de over på neste sted de kan ødelegge.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske sist jeg kjørte taxi/trikk/t-bane med en etnisk norsk sjåfør. kan ikke huske sist jeg så en som vasket dassene på lesesalen/flyplassen/toget som var etnisk norsk. Sist jeg møtte en som solgte meg bensin kl 0400. Har trådstarter selv lyst på disse jobbene?

Lenke til kommentar
Kan ikke huske sist jeg kjørte taxi/trikk/t-bane med en etnisk norsk sjåfør. kan ikke huske sist jeg så en som vasket dassene på lesesalen/flyplassen/toget som var etnisk norsk. Sist jeg møtte en som solgte meg bensin kl 0400. Har trådstarter selv lyst på disse jobbene?

Har vi enda ikke lært oss og skille på arbeidsinnvandring og trygdeinnvandring?

Lenke til kommentar

Nei, men de er såvidt kvalifisert til disse jobbene, de skjønner jo såvidt at såpe og vann gjør underverker.

VIL FLYTTE: Familien Nilsen bor tjue meter fra Lødingen asylmottak. - Vi er bare 1700 innbyggere. Når vi får over 160 asylsøkere hit, så utgjør det nesten ti prosent av innbyggertallet. Hvordan i all verden skal vi klare å integrere dem? spør Carina Nilsen.

Se på dette eksemplet! Her har vi en liten bygd med 1700 innbyggere, med 160 asylsøkere i bygda utgør dette 10% av det totale innbyggertallet :no: Og UDI presser aylmottak på kommuner som ikke vil ha det. Skjønner ikke UDI at de skaper rasisme blandt befolkningen med denne overkjøringen? Dette er sinnsvakt!

E: En ting til! Hvorfor skal Norge som det lille landet vi er ta i mot så mange asylsøkere at vi nesten drukner og får slike tilstander som her bevitnet den siste tiden? Vi er et lite land, som ikke kan redde hele verden! Og når Norske familier føler seg tvunget til å flytte kjenner jeg at jeg blir kraftig provosert!

Jeg er enig, kunne ikke begrense til 1000 innvandrere MAX rundt om hele Norge i året, hvorav alle må lese alle grunnlegene Normer og regler, klarer de ikke det har de ingenting her og gjøre.

På sånne små steder kjenner alle hverandre, og når det kommer 1 ny, så snakker alle sammen om den nye familien, og når det det kommer plutselig 160 asylsøkere hvor av det sikkert skal bo 20 stykk i en 2 manns bolig et eller annet sted og proppe i seg potetgull fra sosialen hele dagen og spise fugle mat.

Lenke til kommentar
Jeg er enig, kunne ikke begrense til 1000 innvandrere MAX rundt om hele Norge i året, hvorav alle må lese alle grunnlegene Normer og regler, klarer de ikke det har de ingenting her og gjøre.

Se på Amerika! Der må alle som skal søke gyldig statsborgerskap gjennom en eksamen, der de må kunne grunnleggende lover, relger og kulturell historie. Hva med et prøve år? Et år på og få seg jobb, lære seg Norsk og delta i samfunnet? Ellers så blir man returnert!

På sånne små steder kjenner alle hverandre, og når det kommer 1 ny, så snakker alle sammen om den nye familien, og når det det kommer plutselig 160 asylsøkere hvor av det sikkert skal bo 20 stykk i en 2 manns bolig et eller annet sted og proppe i seg potetgull fra sosialen hele dagen og spise fugle mat.

Dette koster flesk. Nye boliger må bygges for å huse alle asylsøkerne, nye asylmottak må bygges, osv, osv. Dette er en kjempe utgift for mange små kommuner. De får riktignok dekket noe fra staten, men det meste må de ut med selv, og dette går da inndirekte utover kommunens tilbud til resten av befolkningen. 55% av sosialhjelp budsjettet i Oslo går til ikke vestlige innvandrere. Og noen påstår fremdeles at vi ikke har et problem?

E: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Dette koster flesk. Nye boliger må bygges for å huse alle asylsøkerne, nye asylmottak må bygges, osv, osv. Dette er en kjempe utgift for mange små kommuner. De får riktignok dekket noe fra staten, men det meste må de ut med selv, og dette går da inndirekte utover kommunens tilbud til resten av befolkningen. 55% av sosialhjelp budsjettet i Oslo går til ikke vestlige innvandrere. Og noen påstår fremdeles at vi ikke har et problem?

uhm er det ikke derfor mottaket ble flyttet til kommunen. De bruker gamle forsvarsfasiliteter som ikke koster kommunen stort, og ordføreren er positiv til det. Er dere bevisst feilinformerte?

Lenke til kommentar

altså.. jeg må si at jeg ikke har noe imot innvandring, men det må begrenses.. ja.. problet er at de ikke er godt nok itegrert, vi tar problemene i feil rekkefølge. hvis man har en kasse med epler og noen av dem er råtne bør man kaste de so er råtne før man tar inn en kasse til. hvis du skjønner hva jeg mener.. først og fremst er problemet at det er for mye innvandring. og jeg tror at uansett hvor godt en innvandrer fra pakistan er så vil jeg aldri se ham gå på ski på fjellet (som et eksempel) eller noe annet som har med norsk kultur å gjøre. norge som kultur dør. og det er ikke noe vi kan gjøre med den hvis vi ikke stopper innvandringen, i hvert fall midlertiding. altså.. jeg har mange snille og flinke innvandrere i klassen min og en er en veeeeldig praktiserende muslim. Dette er en bra skole og disse menneskene er opplyste disse er det bare fint å ha i norge, men de drukner dessverre i mengden. jeg diskuterer ofte politikk, religion og andre samfunnsrelaterte ting med de og jeg lærer mye. nei, jeg sier stopp innvandring og rensk opp i det vi har!

Altså. hellas har stengt grensene, hvor kan ikke vi gjøre det samme.. jo det skal jeg si dere.. vi tør ikke. vi er alt for redde for hva andre syns om oss, vi skal liksom være venner med alle. hvorfor tør vi ikke? jo på grunn av den rød-grønne regjeringen! stem blått!

problemet emd innvandring er at innvandrere klumper seg. så det blir en ond sirkel og mange innvandrere i oslo. hvis innvandrerene hadde spredt seg ut over i norge hadde det ikke blitt noen.

det som er dumt med at de klumper seg er at da blir det vanskeligere å intergrere dem. f.eks når storebrødrene tar med lillebrødrene ut bare for å lære dem å være frekke mot folk og lage bråk. de er ikke dårligere mennesker en oss, men det er sånn det blir, og spesielt når de har fått et slags stempel. og enda verre blir det når det f.eks er en adoptert gutt fra spania eller noe, som når han blir ungdom forstår at han er litt brun i huden så han må begynne å kalle seg pakkis og begynne å snakke dårlig norsk. det er sånt som skjer når man har holdninger som dere har.

Norge er et rikt land og vi må ta på oss et ansvar for å ta inn flyktninger. Det er det få som skjønner og det er få som kan tenke på den måten på grunn av stempelet innvandrere har fått. og dette utnytter frp f.eks. jeg ble veldig kvalm av å lese mange av postene i denne tråden.

hvordan kan du si at norsk kultur dør ut, og at det eneste vi kan gjøre med det er å stoppe innvandringen? for det første, hva er norsk kultur? en som står på ski og har ostehøvel og sånn og norsk flagg? ihvertfall så kan ikke innvandrere gjøre noe med den, siden jo flere innvandrere som kommer, jo sterkere kommer folk til å holde på sinn kultur hvis det fortsetter sånn.

og hvis vi går tilbake til oslo. jeg tviler på at det finnes et land i verden hvor man kan oppleve så sterk kultur midt i hovedstaden. verden blir likere og likere, sånn er det, og det virker som du skylder på innvandrerne. da burde du heller skylde på f.eks tv eller musikk.

Lenke til kommentar
uhm er det ikke derfor mottaket ble flyttet til kommunen. De bruker gamle forsvarsfasiliteter som ikke koster kommunen stort, og ordføreren er positiv til det. Er dere bevisst feilinformerte?

I noen tilfeller er dette riktig, men og kalle "oss" som er kritiske feilinformerte vi jeg ha meg frabedt! Hvis man har sett eller hørt på nyhetene i det siste har det ikke gått en eneste dag uten at vi har hørt regjereingen med UDI i spissen som skal bygge nye asylmottak i en rekke kommuner mot deres vilje. Dette koster da penger, gjør det ikke?

Dessuten sett at de får dekket denne utgiften, hva med de sosiale problemer og utgifter? Og plassere 160 asylsøkere i en liten bygd er rassering av det kommunale selvstyret. Kommunene har sagt nei, fordi de ikke makter dette. Hvorfor skal kommuner ikke høres i denne saken? De vil ikke ha noe asylmottak...

Lenke til kommentar
Oslo osv. ville vært så fint uten innvandrere. ihvertfall færre, da disse ødelegger hele gater med boder hvor de selger helium ballonger til 200 kr.

Det er vel ikke det værste :hmm: Hva med all volden og alle voldtektene av Norske jenter på vei hjem fra byen?

E: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

I noen tilfeller er dette riktig, men og kalle "oss" som er kritiske feilinformerte vi jeg ha meg frabedt! Hvis man har sett eller hørt på nyhetene i det siste har det ikke gått en eneste dag uten at vi har hørt regjereingen med UDI i spissen som skal bygge nye asylmottak i en rekke kommuner mot deres vilje. Dette koster da penger, gjør det ikke?

Dessuten sett at de får dekket denne utgiften, hva med de sosiale problemer og utgifter? Og plassere 160 asylsøkere i en liten bygd er rassering av det kommunale selvstyret. Kommunene har sagt nei, fordi de ikke makter dette. Hvorfor skal kommuner ikke høres i denne saken? De vil ikke ha noe asylmottak...

Å du vil ha deg frabedt å bli omtalt som en gruppe? Javel, la oss fortsette å diskutere innvandrere da... :whistle: Denne lille kommunen var vel omtalt i media, og ordføreren kom selv ut og sa seg positiv til det. Hva er det da som går ut over kommunalt selvstyre? Kummuner får selvsagt tilskudd til å dekke utgiftene ved asylmottaket.

Kommuner kan ikke alltid få det som de vil. Det er en politisk tendens som kalles NIMBY(Not in my back yard) der alle er klar over at det trengs, og noe sted må vi ha det....bare ikke her. I slike tilfeller må en sette foten ned for å få ting gjort, da kanskje med noe godtgjøring til kommunen som må gjøre det. Men som nevnt, det er ikke tilfellet her.

Lenke til kommentar
Oslo osv. ville vært så fint uten innvandrere. ihvertfall færre, da disse ødelegger hele gater med boder hvor de selger helium ballonger til 200 kr.

Edit: Etter å ha tenkt på dette litt mer, kan jeg ikke skjønne annet enn at WW driver med trolling. Ingen vits i å svare.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Folk fra Somailia er faktisk det folkeslaget som er vanskeligst så integrere. Det har vært bevist gang på gang på gang.

Men personlig så tror jeg at dette bare kommer til å fortsette (innvandringen altså), og at det ikke kommer til å skje noe før minst 1 eller flere tjenestemenn blir drept av innvandrere eller asylsøkere.

Ikke bare er de vanskelig å integrere men de er også den raskest voksende gruppen i Norge. Dem føder i snitt 5.1 barn og kvinnene har ingen rettigheter. Uansett hvor du ser en somalsk kvinne så har hun med seg 4-5 barn.

Vi trenger dem ikke og de har ingenting i norge å gjøre. Dem støtter jo en regime som er værre en Taliban regimet!

Lenke til kommentar

Det er ikke så rart at vi har en del innvandrere i et land som har mangel på arbeidskraft i alle ledd. Vi utdanner for få ingeniører (etc.) til å tilfredsstille det norske arbeidsmarkedet og samtidig ønsker ikke nordmenn vaskejobber etc.

Det er ingen grunn til at noen skal trenge å gjøre kriminelle handlinger for å overleve i Norge. Når vi først har valgt å akseptere alle former for innvandrere i landet vårt, så har vi selv et ansvar for å sørge for lover og regler holdes, at oppfølgingen ut i arbeidslivet er brukbar etc. Når det ikke er kapasitet til å bekjempe kriminalitet hos politiet er det ikke så veldig rart at folk bryter loven i dette landet. Det være seg både nordmenn og innvandrere.

Så nettop reklame for fadderordning for folk som slippes ut av fengsel, hvorfor kan ikke tilsvarende gjøres for utsatte innvandrergrupper generelt?

Min oppfordring er å se positivt og konstruktivt på temaet, fremfor å komme med misnøye og semi-rasistiske utsagn.

Lenke til kommentar
Folk fra Somailia er faktisk det folkeslaget som er vanskeligst så integrere. Det har vært bevist gang på gang på gang.

Men personlig så tror jeg at dette bare kommer til å fortsette (innvandringen altså), og at det ikke kommer til å skje noe før minst 1 eller flere tjenestemenn blir drept av innvandrere eller asylsøkere.

Ikke bare er de vanskelig å integrere men de er også den raskest voksende gruppen i Norge. Dem føder i snitt 5.1 barn og kvinnene har ingen rettigheter. Uansett hvor du ser en somalsk kvinne så har hun med seg 4-5 barn.

Vi trenger dem ikke og de har ingenting i norge å gjøre. Dem støtter jo en regime som er værre en Taliban regimet!

folk dør jo pga. utenlendinger hver dag.

Lenke til kommentar

Vi trenger noen som gjere neger jobben. Vasking av eldre, dagheimer etc 7-eleven, vaskedame osv. Men vi må bli flinkere til å kast de ut hvis de gjere noe feil så folk forstår konsekvensene. Det verste for en utlending er å bli kastet ut tilbake til det landet han kom i fra. Er en viss grunn for at stikker.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...