monzilla Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Når var det sist en debatt om temaet uten at høyreekstremistene kom på banen på ene siden, og anti-rasist-fanatikerne kom på banen på den andre siden? Har forøvrig ikke håp om å få til en skikkelig debatt i denne tråden, se bare førsteposten. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Du som var for innvandring, slutt og post her for det første, og for det andre: JA de har ganske mye og dele med oss, men ikke positivt, vi snakker vond lukt, masse lokaler brukt til og lage butikker som også lukter dritt og er full av nøtter som har liggi i flere måneder i en annen butikk, propper fengsler osv. Liker du kebab, eller pizza? husker de sa på nyhetene for noen uker siden at de heller ville bygge flere mottakshjem enn gamlehjem, selv om køene var like store.altså utlendingene prioriteres over de som ikke klarer seg selv Vi er vell Verdens beste land og bo i, og har masse masse masse penger. Skal ikke være så vanskelig å få rævva i gir og kunne prioritere beste. Virker som alle anti-innvandring tror gamlinger og innvandrere er noen man må velge mellom, vi har råd og hjelpe begge. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Når det gjelder eldre så er det vel også et spørsmål om kvalifisert helsepersonell for å ta seg av dem. Men ok, om man øker lønna radikalt så vil muligens mer folk velge å jobbe innenfor disse yrkene. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Norge har et økende problem når det gjelder innvandring. Stadig flere og flere flyktinger inntar landet. Ikke lenge før vi blir nye Sverige, og da mener jeg at vi vil få nesten bydeler med bare innvandrere. Noe av de trekkene ser man på Grønland. Jeg synes det er skammelig, at vi alltid skal bruke penger på alle andre rundt om i verden, men ikke oss selv. Det finnes faktisk folk i dette landet som sliter også. Var vel senest på nyhetene i forrige uke, hvor det ble opplyst at det ville komme flere tusen asylsøkere til Norge og det var frem til jul? Noen som snakket på at vi skulle ha fri innvandring? Skulle tro vi hadde det allerede. En annen ting som irriterer meg er, kast ut de som ikke gjør et fnugg av arbeid eller bedriver med kriminalitet. Det skal være sånn at, gjør du noe galt når du er asylsøker. Da fortjener du ikke å være her. Det burde være et minimumskrav. Resten av Europa ler av oss. Det største problemet vi har i dagens Norge, er alle som kommer ifra Somalia. Danmark fikk det før oss, så de har blitt vant med dette i en god stund, men har man i det hele tatt sett en Somalier som jobber? Nå skal jeg ikke ta alle under en kam. Er ikke den personen som gjør det. Men jeg har ihvertfall sett svært få som gjør et arbeidsslag. Vi har mye å lære ifra Spania. Der er det mye strengere når det gjelder asylsøkere. Hilsen en som ikke er 100% norsk. Endret 14. august 2008 av Pizzatrance Lenke til kommentar
Crex Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Det som derrimot ikke er greit er at 51% av muslimene i samme aldersgruppe ikke er i arbeid. Og ikke minst 65% av Somaliere. Har det noen gang falt deg inn at integreringspolitikken kanskje ikke fungerer slik som ønsket? Problemet ligger altså hos oss. Det er bare å gi opp å forklare sånne folk at vi nordmenn også skal ta en del av skylden for at somaliere ikke er godt nok integrert. I følge dem har innvandrere skylden for alt det negative som skjer i dette landet, uansett hva det måtte være. Alt det på positive er forbeholdt nordmenn for vi er feilfri, mener de. Rasjonell diskurs er ute i følge disse samfunnsmedlemmene. Skal tro hvem disse hadde lagt skylden på hvis Norge ikke hadde hatt innvandrere i det hele tatt og når ting går galt i dette landet? Av og til lurer jeg på om folk er i det hele tatt klar over at det er fra politisk hold det hele starter? Først med liberal innvandringspolitikk, også med manglende kunnskap angående integreringsprosessen og manglende kjennskap til kulturelle forskjeller. Når det til slutt går galt så legger vi skylden på innvandrere, for vi nordmenn har ikke gjort noe galt! At vi er inkompetent og mangler grunnleggende kunnskap i forhold til integrering, det er det ingen som stiller spørsmål om. altså.. jeg må si at jeg ikke har noe imot innvandring, men det må begrenses.. ja.. problet er at de ikke er godt nok itegrert, vi tar problemene i feil rekkefølge. hvis man har en kasse med epler og noen av dem er råtne bør man kaste de so er råtne før man tar inn en kasse til. hvis du skjønner hva jeg mener.. først og fremst er problemet at det er for mye innvandring. og jeg tror at uansett hvor godt en innvandrer fra pakistan er så vil jeg aldri se ham gå på ski på fjellet (som et eksempel) eller noe annet som har med norsk kultur å gjøre. norge som kultur dør. og det er ikke noe vi kan gjøre med den hvis vi ikke stopper innvandringen, i hvert fall midlertiding. altså.. jeg har mange snille og flinke innvandrere i klassen min og en er en veeeeldig praktiserende muslim. Dette er en bra skole og disse menneskene er opplyste disse er det bare fint å ha i norge, men de drukner dessverre i mengden. jeg diskuterer ofte politikk, religion og andre samfunnsrelaterte ting med de og jeg lærer mye. nei, jeg sier stopp innvandring og rensk opp i det vi har! Altså. hellas har stengt grensene, hvor kan ikke vi gjøre det samme.. jo det skal jeg si dere.. vi tør ikke. vi er alt for redde for hva andre syns om oss, vi skal liksom være venner med alle. hvorfor tør vi ikke? jo på grunn av den rød-grønne regjeringen! stem blått! Endret 15. august 2008 av Crex Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Folk fra Somailia er faktisk det folkeslaget som er vanskeligst så integrere. Det har vært bevist gang på gang på gang. Men personlig så tror jeg at dette bare kommer til å fortsette (innvandringen altså), og at det ikke kommer til å skje noe før minst 1 eller flere tjenestemenn blir drept av innvandrere eller asylsøkere. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen...icle2135089.ece "En kvinne har blitt stukket ned i en leilighet i Strandgaten. .. Kvinnen kjemper nå for livet på Haukeland sykehus." Kanskje på tide å ta i mot flere av dem som vi faktisk kan ha nytte av i samfunnet, og færre av de andre. Endret 15. august 2008 av klilleng Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hva er det som skjer i Norge? Problemet med innvandrere er at 80% av folket er analfabeter eller totalt fraværende. Hvordan skal disse kunne integreres i samfunnet? Innvandrere bringer med seg konflikter her til Norge. Det har vi sett eksempler på flere ganger. Politikerene legger ned militære leirer for å bygge dem om til asylmottak!! Ikke lenge før russerne ruller over grensene for de jævla inkompetente politikerne krangler i steden for å se realitetene! Tror vi trenger en ett skikkelig opprør mot innvandring her i Norge. Folk er redde for å stå frem og vise litt lidenskap for det de tror på.... M Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Til dere som skriker ut hvor forferdelig det er med innvandring, og at disse pengene burde blitt brukt på de eldre: Har dere tenkt på at om Norge stoppet all form for innvandring (som vi ikke har lov til på grunn av FN-medlemskap) og brukte "alle" pengene man hadde spart på de eldre, så hadde helsesektoren fått et enda større rekruteringsproblem? Selv om du går utifra at man kunne hevet lønningene noe så er lavere stillinger i helsesektoren noe nordmenn flest ikke er interresert i. Dette er stillinger hvor det er flest innvandrer og det må det være for at vi skal ha sjans til å ta vare på alle de eldre vi har i dette landet (eldrebølgen). Så ja da kunne de eldre sittet på et (kanskje delvis oppusset sykehjem) uten fremmedfrykten sin, men hjelp fra noe helsepersonel hadde de jo ikke fått. Kanskje vanskelig å se verdien av nymalt sykehjem for en beboer som ikke klarer å tørke seg i ræva selv og ikke får noe hjelp til det, eller? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Til dere som skriker ut hvor forferdelig det er med innvandring, og at disse pengene burde blitt brukt på de eldre: Har dere tenkt på at om Norge stoppet all form for innvandring (som vi ikke har lov til på grunn av FN-medlemskap) og brukte "alle" pengene man hadde spart på de eldre, så hadde helsesektoren fått et enda større rekruteringsproblem? Selv om du går utifra at man kunne hevet lønningene noe så er lavere stillinger i helsesektoren noe nordmenn flest ikke er interresert i. Dette er stillinger hvor det er flest innvandrer og det må det være for at vi skal ha sjans til å ta vare på alle de eldre vi har i dette landet (eldrebølgen). Så ja da kunne de eldre sittet på et (kanskje delvis oppusset sykehjem) uten fremmedfrykten sin, men hjelp fra noe helsepersonel hadde de jo ikke fått. Kanskje vanskelig å se verdien av nymalt sykehjem for en beboer som ikke klarer å tørke seg i ræva selv og ikke får noe hjelp til det, eller? Hvor har du fått dette ifra? Det er ikke det at man vil stoppe innvandring. Men begrense det kraftig til man faktisk får tatt hånd om de som alt er i landet og sørge for at de blir integrert skikkelig inn i det norske samfunn. Får man dem i jobb så vil ditt overnevnte problem ikke skje. Problemet med dagens innvandring er at gud og hver mann slipper inn, inkl terrorister. Vi bør ha strengere rettningslinjer (se USA) og sette en stopper for folk som kommer for å utnytte dagens systemer. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Til dere som skriker ut hvor forferdelig det er med innvandring, og at disse pengene burde blitt brukt på de eldre: Har dere tenkt på at om Norge stoppet all form for innvandring (som vi ikke har lov til på grunn av FN-medlemskap) og brukte "alle" pengene man hadde spart på de eldre, så hadde helsesektoren fått et enda større rekruteringsproblem? Selv om du går utifra at man kunne hevet lønningene noe så er lavere stillinger i helsesektoren noe nordmenn flest ikke er interresert i. Dette er stillinger hvor det er flest innvandrer og det må det være for at vi skal ha sjans til å ta vare på alle de eldre vi har i dette landet (eldrebølgen). Så ja da kunne de eldre sittet på et (kanskje delvis oppusset sykehjem) uten fremmedfrykten sin, men hjelp fra noe helsepersonel hadde de jo ikke fått. Kanskje vanskelig å se verdien av nymalt sykehjem for en beboer som ikke klarer å tørke seg i ræva selv og ikke får noe hjelp til det, eller? Hvor har du fått dette ifra? Det er ikke det at man vil stoppe innvandring. Men begrense det kraftig til man faktisk får tatt hånd om de som alt er i landet og sørge for at de blir integrert skikkelig inn i det norske samfunn. Får man dem i jobb så vil ditt overnevnte problem ikke skje. Problemet med dagens innvandring er at gud og hver mann slipper inn, inkl terrorister. Vi bør ha strengere rettningslinjer (se USA) og sette en stopper for folk som kommer for å utnytte dagens systemer. Du vet Norge kan ikke bruke retningslinjer som allerede er i bruk! Her til lands må man finne opp hjulet på nytt! M Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Diskusjon.no setter ny rekord i lavmål. En gang i tiden var det gode og interessante debatter her (også kalt diskusjoner). Dette er en unødvendig og lite reflektert post fra min side, men siden det allerede er 2,5 sider med det så gjør det neppe noen forskjell. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Diskusjon.no setter ny rekord i lavmål. En gang i tiden var det gode og interessante debatter her (også kalt diskusjoner). Dette er en unødvendig og lite reflektert post fra min side, men siden det allerede er 2,5 sider med det så gjør det neppe noen forskjell. Kan du ikke utdype dette nærmere. Hva er det som er lavmål med denne diskusjonen? M Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Ja om en må stave det ut sier det kanskje noe i seg selv. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Diskusjon.no setter ny rekord i lavmål. En gang i tiden var det gode og interessante debatter her (også kalt diskusjoner). Dette er en unødvendig og lite reflektert post fra min side, men siden det allerede er 2,5 sider med det så gjør det neppe noen forskjell. Kan du ikke utdype dette nærmere. Hva er det som er lavmål med denne diskusjonen? M Tja, trolig fordi han er uenig i tråden eller at det ikke intresserer han i det hele tatt. Eller kanskje fordi dette ikke trenger lange store spekulasjoner og konspirasjonsteorier om alt mulig. Det vi ser her er ting som skjer på utsiden av vår egen dør, så at folk utrykker egne meninger gjør vel denne tråden til lavmål... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Rasismen i denne tråden gjør den lavmål. At folk ikke ser det selv er skremmende. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hva som gjør at denne tråden må kunne sies å ha under middels kvalitet: - De 25 første innleggene er av typen "se på blabladet", "alle andre er teite", "innvandrere lukter vondt" og "enig med deg, de er bæsj". Avføringen min har mer konsistens, og det selv med høyt inntak av kaffe. - 21 av de første 25 innleggene ble postet i løpet av 1 time. Det betyr at man gjennomsnittlig leste en post, tenkte seg frem til en respons, skrev den og postet i løpet av 171,4 sekunder. Jeg er forøvrig ikke uenig i at integreringspolitikken i Norge trenger en massiv overhaling og det er noe jeg er opptatt av. Men jeg ser ikke helt hvordan utsagn som "muslimer er teite" er særlig konstruktivt i den sammenheng. Ergo, denne tråden suger og jeg antar den blir stengt av en moderator snart. Edit: Og da har jeg ikke giddet å nevne hobby-rasismen og bleiehumoren. Endret 15. august 2008 av Leviath Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Se forøvrig: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=987288 Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Hva som gjør at denne tråden må kunne sies å ha under middels kvalitet: - De 25 første innleggene er av typen "se på blabladet", "alle andre er teite", "innvandrere lukter vondt" og "enig med deg, de er bæsj". Avføringen min har mer konsistens, og det selv med høyt inntak av kaffe. - 21 av de første 25 innleggene ble postet i løpet av 1 time. Det betyr at man gjennomsnittlig leste en post, tenkte seg frem til en respons, skrev den og postet i løpet av 171,4 sekunder. Jeg er forøvrig ikke uenig i at integreringspolitikken i Norge trenger en massiv overhaling og det er noe jeg er opptatt av. Men jeg ser ikke helt hvordan utsagn som "muslimer er teite" er særlig konstruktivt i den sammenheng. Ergo, denne tråden suger og jeg antar den blir stengt av en moderator snart. Edit: Og da har jeg ikke giddet å nevne hobby-rasismen og bleiehumoren. Vel folk av ulike alder og syn finnes på dette forum. Dvs at man finner ulike måter og fremstille ett problem på. Det er ikke alle som formulerer seg som en politiker eller som visse "ordryttere" på forumet her. Skal vi begynne å se forskjell på folk her på forumet må vi dele opp de forsjellige trådene basert på intelligens. Det vil jeg strengt tatt kalle en form for rasisme. Ytringsfriheten er for alle og ikke bare hobby-intellektuelle og ungdomspolitikere! M Endret 15. august 2008 av The_Majestic Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du synes altså at de som ikke tenker før de prater fortjener å bli tatt like alvorlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg