pekka1991 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) OS: linux mint 4.0 KDE har hatt dette problemetet par ganger før, men håpet det var borte denne gangen. da jeg startet min pc idag går altsom vanelig, til den skal starte opp X. da kom det en fin meldin som sier "no resume image, doing normal boot" og jeg kommer til tekstbasert login. prøvde så "startx" og får opp diverse errorer med at den ikke har nvidea moduler i kernel og videre nedover. synes derfor det jo kan virke som om noe nermest har tuklet med mye rart så den har problemer med å finne tingene den trenger, men kan ikke skjønne hva da alt var som normalt, da jeg brukde den siste gangen. ikke tuklet med noe spesielt og skrudd av maskinen på vanelig måte. dajeger relativtny i linux vet jeg deretter lite om å fikse slike ting på annen måte en å reinstalere, noe som blir kjedelig å måtte gjøre gjentatte ganger for et slikt problem. fikk forresten bort meldingen om no resume image med denne: http://www.mattcutts.com/blog/ubuntu-freeze-no-resume-image/ men alikevel startet den tekstbasert og vil ikke starte X om jeg prøver. noen som har hatt samme problemet og har en løsning, eller vet hva det kan væresom gjør dette? på forhånd, takk. Endret 14. august 2008 av pekka1991 Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 No resume image vil si at du ikke booter fra f.eks dvalemodus/hibernation. Hva skjer om du kjøer «envy» ? Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 og dermed løst ved å ta backup av å fjerne X config, da den vistnok laget et ny auto som virket. hipp hurra for kagee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå