Skogslik Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Da er eg på jakt etter bil, og vill selvfølgeli ha musikk i bilen min. Cd spiller er det vell kansje i, spørs vilken bil eg kjøper. men er det muligheter for og spille av musikk fra en mp3 spiller og? eller er det vanskelig og få till? Endret 14. august 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Dei færraste CD-spelarane har inngang for mp3-spelar, men dei finnes. Enkelte har ein iPod-inngang om du har det. Det finnes FM-sendere, men dei gjer etter min meining alt for dårleg kvalitet. Med ein CD-spelar som tar data-CD kan du brenne musikk på CD, du får ca. 150 låter inn, avhengig av størrelse på filene. Finn du ein spelar med Aux-inngang vil det være ei enkel og grei løysing. Eventuelt ein med støtte for minnekort. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 hm ok. har mange orginale plater og slikt, er ikkje det. men er noe som er vanskelig og få tak i som eg må spilles av på en annen måte. men det med og brenen cd funker vell fint Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Den absolutt enkleste og beste løsningen er å skaffe seg en CD-spiller med USB inngang. De fleste nyere Pioneer spillere har det f.eks. Bare strekk USB-kabelen inn til handskerommet eller annen egnet plass og koble til det du vil, ekstern harddisk, minnepenn, iPod eller lignende. Så god lagringskapasitet minnepenne har den dag i dag så begynner det å bli en rimelig fornuftig løsning. Billig, enkelt å ta med seg inn for å oppdatere med ny musikk, tåler støt og temperatur svigninger og kan enkelt integreres i bilen uten at man trenger å ha masse ledninger og tjafs synelig. I tillegg til at man får full styring på musikken via spilleren. Ganske enkel genialt mener nå jeg. Endret 14. august 2008 av phax Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Riktig, det gløymde eg, er ei stund sidan eg har sett på spelarar. Ein USB-inngang er veldig greit. Dei aller fleste mp3-spelarane kan vel bli oppdaga som lagringsenhet. Veit det er enkelte som må ha drivar for å fungere på PC, men på bilstereo går det kanskje uansett? Mens me først er inne på emnet, du kan sikkert dette phax: Kan eg kople ein mp3-spelar direkte til linjeinngangen på ein bilforsterkar? Har CD-spelar, men det fungerer ikkje heilt, så eg hadde håpt å kunne kople rett frå mp3-spelar til forsterkar for å sjå om spelaren er problemet. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 såg på prisene på cd spillerene, 14 tusen kosta den ene der. `litt` i overkant av hva eg såg for meg men Lenke til kommentar
RMNK Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 AUX inngang i front: http://www.pioneer.no/no/products/25/121/6...000E/index.html 1198,- AUX og du kan kjøpe USB kabel og koble til i IP-BUS kontakten bak på spilleren. http://www.pioneer.no/no/products/archive/...40MP/index.html 1798,- Alle Pioneer spillere med "P" i navnet kan du kjøpe USB kabel til og bruke f.eks minnepenn på. f.eks: DEH-P6800MP Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) ja ok. og det blir bra lyd med den til 1198? vill det være greit og bruke høytalerene som er i bilen, ellerr bør eg skaffe det og? Endret 14. august 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
RMNK Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) ja ok. og det blir bra lyd med den til 1198?vill det være greit og bruke høytalerene som er i bilen, ellerr bør eg skaffe det og? Pioneer sine spillere har som regel meget god lyd. For å få best mulig lyd så er det en fordel med nye høytalere og eventuelt en forsterker Diskant forbedrer lyden mye og flytter lydbildet opp. Hvordan bil har du? Endret 14. august 2008 av RuneMK Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 hehe, det som er problemet. har ikkje bil^^ men har begynt og se etter, og kommer til og ha en om ikkje lenge. vill bare vite litt først liksom Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 phax: Kan eg kople ein mp3-spelar direkte til linjeinngangen på ein bilforsterkar? Har CD-spelar, men det fungerer ikkje heilt, så eg hadde håpt å kunne kople rett frå mp3-spelar til forsterkar for å sjå om spelaren er problemet. Aldri prøvd men vil da tro at det skal funke helt fint! Det er vel en vanlig linjeinngang så alle analoge kilder skal kunne brukes. Men du må selvsagt ha remote kabelen koblet til strøm så forsterkeren slår seg på da, men det er vel selvforklarende. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Jaja, har berre tenkt å bytte kabelen til linjeinngangen på forsterkaren med ein frå mp3-spelaren. Sorry for at eg lånte tråden din Skogslik. Når eg først er her kan eg nevne at eg vil anbefale på det sterkaste å i det minste vurdere forsterkar og frontsett, eventuelt subwoofer. Fokusér på frontsettet, gjerne i form av diskant og mellomtone. I dei fleste tilfella vil lyden bli langt betre enn med originalhøgtalere i bilen. Dei bør ha ein eigen forsterkar. Endret 14. august 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Det finnes FM-sendere, men dei gjer etter min meining alt for dårleg kvalitet. Så det du sier Zeph er at en slik en ikke gir den samme kvaliteten som med feks aux eller usb? Endret 14. august 2008 av halvoralex Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Jaja, har berre tenkt å bytte kabelen til linjeinngangen på forsterkaren med ein frå mp3-spelaren.Sorry for at eg lånte tråden din Skogslik. Når eg først er her kan eg nevne at eg vil anbefale på det sterkaste å i det minste vurdere forsterkar og frontsett, eventuelt subwoofer. Fokusér på frontsettet, gjerne i form av diskant og mellomtone. I dei fleste tilfella vil lyden bli langt betre enn med originalhøgtalere i bilen. Dei bør ha ein eigen forsterkar. har du noe peiling på hav dette vill koste? og eg ahr ingen peiling på instalering av slikt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Det finnes FM-sendere, men dei gjer etter min meining alt for dårleg kvalitet. Så det du sier Zeph er at en slik en ikke gir den samme kvaliteten som med feks aux eller usb? Om det er ein FM-sendar, så ja. Det finnes nok kanskje alternativer som er betre, men min erfaring, og ut frå det eg har lese på nettet er ikkje FM-sendar noko til greie Jaja, har berre tenkt å bytte kabelen til linjeinngangen på forsterkaren med ein frå mp3-spelaren.Sorry for at eg lånte tråden din Skogslik. Når eg først er her kan eg nevne at eg vil anbefale på det sterkaste å i det minste vurdere forsterkar og frontsett, eventuelt subwoofer. Fokusér på frontsettet, gjerne i form av diskant og mellomtone. I dei fleste tilfella vil lyden bli langt betre enn med originalhøgtalere i bilen. Dei bør ha ein eigen forsterkar. har du noe peiling på hav dette vill koste? og eg ahr ingen peiling på instalering av slikt Du vel sjølv kor mykje du vil legge i det. Eg betalte 2500 for spelar, 1500 for frontsett, 1500 for forsterkar, 1500 for subwoofer, 1000 for subkasse og sikkert 5-600 for kabler. Du får det både billigare og dyrare. Kjøper du gode komponenter vil du sannsynlegvis få betre lyd enn det er originalt i bilen uansett. Eg synest subwooferen er kjekk, men kunne fint klart meg utan den. Om det finnes forsterkarar som er små nok til at dei kan monterast framme i bilen kan du spare både kroner og arbeid på det. Installering får du hjelp til på forumet her, det er ikkje noko stor sak. Største jobben er å legge kabler og bytte høgtalere, kor omfattande det er varierer med kva bilmerke og modell det er. Endret 14. august 2008 av Zeph Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Så det du sier Zeph er at en slik en ikke gir den samme kvaliteten som med feks aux eller usb? Ja det låter rett og slett rumpe mener jeg. (har faktisk hatt akkurat en slik FM-sender selv). Mye støy og utrolig lite dynamikk. Låter som en kjip FM-radio rett og slett. Men lydkvaliteten er nå en ting. Det verste er jo at man må ha denne klumpete stygge kabelen liggende midt i bilen. Ser ikke akkurat pent ut. Og man får null styring på musikken via spiller, må altså rote frem mp3-spilleren å begynne knote med å skifte sanger osv. Det er nok lite som slår USB tilkobling pr.dags dato, så ser ikke hvorfor man skal gidde bruke noe annet. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Trenger nødvendigvis ikke spiller, kan bruke en minijack-2xphono kabel, og koble MP3-spilleren direkte til en effektforsterker. Gjorde dette i min bil en periode, funka finfint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå