Gå til innhold

autorun fra minnepinne

Xkr%#^+*

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen hadde noen tips om program/script eller lign som gjør at man får en autorunfunksjon fra en minnepinne. Skal ikke gjøre noe mer avansert enn å få den til å åpne en html side automatisk når man setter inn minnepinnen. Bør fungere i de fleste winxx versjoner, men også gjerne på mac og linux. Kjenner til autorun.inf, men det fungerer ikke fra minnepinne. Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du det, eller er du 100 % sikker? Du fleste ting som har med slikt å gjøre pleier det jo å være en måte å "lure seg rundt det på"

Mener jeg har lest om folk som har fått til dette også, men finner det selvfølgelig ikke igjen :-/

Lenke til kommentar

Jeg har spurt om dette her på forumet, og kom aldri frem til noen konkret løsning, flere andre har også spurt om det samme med samme resultat. Jeg har googlet ganske grundig, men ikke funnet noen løsning.

Det skal sies at andre får det til f.eks. Giddion, men de har (såvidt meg bekjent) ikke gjort noe spesielt, det bare funker. På samme måte som jeg (og mange andre) ikke har gjort noe spesielt, det bare funker ikke med en autorun.inf fil.

Utenom autorun.inf er det ingen løsning som ikke innebærer et program som kjører i bakgrunnen. Jeg har lagd en serie vanlig batch-filer som klarer å utføre handlinger når minnepennen blir satt inn, men det er en stund siden filene ble lagd og det er nok en hel del som kunne/burde endres til det mer effektive. Jeg har postet min forklaring på hvordan de funker et sted her på forumet, skal se om jeg finner det igjen. :)

Lenke til kommentar

Takk skal du ha. "Problemet" er at det må funke på alle driver (f: h: i: o.s.v.) Om vi får dette til å fungere skal det inn på ca 200 minnepinner som skal deles ut som reklame for en bedrift. Hele poenget er at det da skal komme opp en index.htm side som legges på minnepinnen. Har googlet litt selv også selvfølgelig. Det ser ut til at det kan bli en utfordring det der.... Vi får se om det er noe i ordtaket "ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid", og hvor mye tid jeg gidder å bruke på dette. er egentlig en kompis som har fått denne jobben for en bedrift og lurte på om jeg kunne titte litt på det da han ikke får det til. Tnx anyway!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...