Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på internett. Er tilkoplet det kablede, det trådløse henger på "henter nettverksadr"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådløsforbindelsen din er ikke koblet på. Den henger på "henter nettverksadresse" tydeligvis. Med andre ord får den ikke tildelt IP.

Mulige feilkilder:

- Trådløsruterens DHCP feilfungerer

eller

- PCens nettverkskort har problemer.

Løses som regel ved:

- Å rette en statisk IP på nettverkskortet

eller

- reinstallere nettverkskortet

eller

- resette ruteren (hvis det er ruterens feil, men i og med at problemet oppsto når du endret på XP så vil jeg heller tro at det er maskinen din).

Anngående din kablede nettverkskontakt så virker den å ha kontakt inn til neste ledd, men jeg kan ikke diagnosere så mye ut i fra dette. ta en ipconfig og prøv å pinge til en del edd utover for å se hvor kontakten stopper.

-Stigma

Lenke til kommentar

Tok ipconfig men alt er på 0.0.0.0

De andre pc'ene er på nettet så det skulle ikke være noe problem med routern.

Når jeg tar se etter trådløs tilkobling så står det at jeg ikke kan skifte på det der, har du et program som styrer det så bruk det. også: kjør wireless zero configuration får og styre det. men hva er det?

Lenke til kommentar

Netgear programmet ditt overstyrer windows sitt standardprogram for trådløs tilkobling, og det er derdfor du får den beskjeden. Det har neppe noe direkte med dette problemet å gjøre.

Problemet er altså at du ikke har IP på noen av forbindelsene. Jeg vil annbefale at du seter fast IP på kortet/kortene dersom denne maskinen ikke skal være mobil mellom nettverk. Hvis den skal det så kan du alternativt prøve en reinstall av kortene i systemet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Får du pinget til første ledd? (din trådløse ruter altså). Du må nødvendigvis vite hvilken gateway adressen den har, eller sjekke på en av dine andre maskiner hva de får tildelt av informasjon der (via ipconfig).

Det hjelper også om du forklarer hvordan du er koblet med den fysiske nettverkskabelen, både på den maskinen du har problemer med og på de andre som fungerer normalt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Som sagt, det hjelper om du beskriver hvordan ting er koblet opp fysisk.

Er PCen din koblet inn mot nøyaktig samme enhet på nettverket som XboXen din for eksempel?... Også lurt å beskrive hvilke porter det spesifikt er koblet mot om vi skal prøve å hjelpe. For å hjelpe må vi ha detaljer.

-Stigma

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal si. Den funka før men ikke etter å ha reparert OS. Når jeg mener at jeg prøvde med den samma kabelen som i xboxen mente jeg at jeg tok ut den fra xbox'en så putta jeg den i pc'en.

Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke motar noe singnal. Finnes det ikke noen trylletriks for å fikse dette her?

Lenke til kommentar

Laster opp bilde:

Før sto det ikke sånn i nettverket, da var det bilder av nettverk jeg kunne tilkoble til. også innemellom så kom den skrifta, og da RS jeg pc'en eller deaktiverte og aktiverte pc'en igjen så funka det igjen.

Ser også at de alternativene helt til venstre er ikke mulig å krysse av.

post-118013-1218750724_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Denne meldingen får du fordi du har installert Netgear sitt eget kontrollprogram for det trådløse kortet du bruker (det som ligger nede i høyre hjørne på bildet ditt i den første posten). Du må enten bruke dette, eller så krysse at i boksen for "la windows konfigurere denne trådløse tilkoblingen" som du finner under egenskaper på den trådløse tilkoblingen din i nettverkstilkoblinger (kontrollpanelet).

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har ikke wireless på denne maskinen, så jeg kan ikke gi deg screenshot, men det ligger under en av fanearkene for "egenskaper" på trådløsforbindelsen mener jeg å huske. Kanskje noen andre som har det på sin maskin kan beskrive nærmere.

I uansett tilfelle så kan du jo bare bruke Netgear programmet. Det fungerer sikkert greit det også. Desverre har jeg aldri brukt det, og kan ikke hjelpe deg på den fronten.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...