HDSoftware Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Heisan folkens Jeg har skikkelige problemer her. Jeg kan kjøre HTML filers som bare det i IIS v6, men så fort jeg distribuerer en applikasjon til IIS serve3ren så får jeg error 404 med en gang. Jeg har sett på noen steder at IIS V6 er default i "locked mode" noe som vistnok skal bety at kunn statiske sider kan kjøre. None som vet hvordan jeg får dette til? Takker for all hjelp... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Kan du ikke gi siten rettigheter til "execute scripts" i tillegg til "read" i IIS da? og passe på at det er .net 2.0 som står aktivt (det pleier å være 1.1 by default) Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 I tillegg til det Manfred sier: .Net 2.0 installert? Har du prøvd å kjøre aspnet_regiis.exe -i? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Kan du ikke gi siten rettigheter til "execute scripts" i tillegg til "read" i IIS da? og passe på at det er .net 2.0 som står aktivt (det pleier å være 1.1 by default) Mener jeg har gjort alt dette, men jeg skal sjekke i morgen når jeg kommer på kontoret igjen. Takker for tips I tillegg til det Manfred sier: .Net 2.0 installert? Har du prøvd å kjøre aspnet_regiis.exe -i? .Net 2.0 er installert, i tillegg til .net 3 og 3.5 Jeg skal teste den regiis greia i morgen. Takker for tipset Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 I tillegg til det Manfred sier: .Net 2.0 installert? Har du prøvd å kjøre aspnet_regiis.exe -i? En Dullion takk!!!!! aspnet_regiis -i løste hele dritten. Hvorfor i all værden er ikke dette gjort automatisk under installering av framework?!?!! Helt ubegripelig!!! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du har vel et valg når du installerer IIS: "Skal IIS kjøre .net websider?" eller noe slikt. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Du har vel et valg når du installerer IIS: "Skal IIS kjøre .net websider?" eller noe slikt. Tror ikek jeg så noe slikt. Men samme det. Det virker nå ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå