Gå til innhold

B&H i New York - rask levering!

Anbefalte innlegg

Makan til kjapp levering! Bestillte ny linse på tirsdag kl. 14:40. Idag, knappe 2 døgn etter, blir den levert på døra!

Dette synes jeg er imponerende (ganske enkelt).

Bestiller man på nettbutikker her i Norge, tar det gjerne 4-5 dager.

Endret av stimas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er rimelig raskt ja, betalte du noe ekstra i frakt da for å få den så raskt? Gikk den gjennom tollen, de pleier jo ikke akkurat være blant de raskeste her i landet..

Brukte billigste alternativ. Kostet meg ca. 200,-.

Lenke til kommentar

Bestilte et Canon 24-105 fra Adorama søndagskvelden kl 22. Igår onsdag kl 14.30 ble det levert på døra av UPS, som ringte dagen i forveien og ordnet med fortolling over telefonen( ble trukket fra Visakortet). Frakt 55 $.

Dette var første gang jeg har bestilt noe fra USA, men sannsynligvis ikke den siste, hvis dollarkursen holder seg lav. Sparte mellom 1500 og 2000 kroner i forhold til å kjøpe i Norge, og i tillegg går det kjappere.

Lenke til kommentar
Bare ikke bruk Fedex på frakt fra BH photo,tok 9 dager med dem.

Også er dem dyrest på frakt.

Tror det er Posten som har levering av Fedex her.

Fikk noe programvare med Fedex i forrige uke. Det ble levert med postbudet. Da er det vel rimelig at det ikke er kjappest. :)

Lenke til kommentar
Bare ikke bruk Fedex på frakt fra BH photo,tok 9 dager med dem.

Også er dem dyrest på frakt.

Tror det er Posten som har levering av Fedex her.

Fikk noe programvare med Fedex i forrige uke. Det ble levert med postbudet. Da er det vel rimelig at det ikke er kjappest. :)

Neida var ikke posten som kom med pakka.

Fedex leverte rett på dør,handlet for over 20.000.- så regnet med at det var raskere/tryggere med Fedex,noe som ikke var tilfelle måtte forskutere tollbeløpet noe som forskinket med 3 dager "gjelder kjøp over 5000.- Nok".

Bruker vanligvis Ups når jeg handler fra BH photo går mye raskere med dem,og fortollingen er enklere/raskere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vist man handler for ca. 9000kr fra Usa, hvor mye blir det i toll og slikt da?

Du får hvertfall 25% merverdiavgift på totalsummen (varene + frakt). Si at det er 9.000 kr. akkurat, så må du ut med 2.250 kr. til statskassa. I tillegg kommer gebyret for å ha behandlet pakken. Poster tar 196 kr. hvis jeg ikke husker feil - velger du UPS/DHL som fraktmåte har de egne priser. UPS skulle f.eks. ha ca. 150 kr. av meg når jeg handlet for $500.

Toll kan komme i tillegg, men det kommer jo an på hva du handler. Elektronikk er det ikke toll på, mens klær f.eks. ligger på noen prosent.

Lenke til kommentar
Vist man handler for ca. 9000kr fra Usa, hvor mye blir det i toll og slikt da?

Du får hvertfall 25% merverdiavgift på totalsummen (varene + frakt). Si at det er 9.000 kr. akkurat, så må du ut med 2.250 kr. til statskassa. I tillegg kommer gebyret for å ha behandlet pakken. Poster tar 196 kr. hvis jeg ikke husker feil - velger du UPS/DHL som fraktmåte har de egne priser. UPS skulle f.eks. ha ca. 150 kr. av meg når jeg handlet for $500.

Toll kan komme i tillegg, men det kommer jo an på hva du handler. Elektronikk er det ikke toll på, mens klær f.eks. ligger på noen prosent.

Det er eit objektiv jeg lurer på og kjøpe, takk for raskt svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...