Storgata Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Dette blir min aller første post her på diskusjon.no - har lenge tenkt å registere meg her, så nå har jeg endelig fått den jobben unnagjort Saken: Jeg og eksen min gjorde det slutt for snart fire måneder siden. Bruddet var gjensidig fordi det ikke gikk så bra. Det var litt dramatikk rundt det hele, men det er forsåvidt uvensentlig nå. For å gjøre en LANG historie kort, så møtte jeg nettopp eksen min igjen etter lang tid uten kontakt. Det kom frem at hun er ekstremt sugen på å få meg tilbake, og vil gjøre det meste for å få ting på sporet igjen. Vi har vært med hverandre et par dager nå, og jeg kjenner litt av den følelsen vi hadde da vi var sammen og alt var perfekt. Samtidig snakker vi om å sette døra på gløtt for en gjenforening. MEN, dilemmaet; det som holder meg igjen er at hun vurderer å reise til Australia i 5-6 måneder for å studere. Jeg har sagt til henne at jeg er enormt skeptisk til et slikt avstandsforhold. Det er tross alt på andre siden av jorden og det koster flesk om jeg vil reise å besøke henne. I tillegg er jeg redd for at dette bare skal ødelegge hele forholdet. Mange som har vært lignende forhold forteller om at båndene har blitt brutt mens den ene parten var der nede, eller kort tid etter hjemkomst. Tingen er at jeg ikke vet om jeg orker å sitte å vente på henne mens hun er der. Det jeg tenker på er at man etter en viss tid glemmer hvordan det er å kysse og ha sex med den bedre halvdelen. Da ser jeg for meg at det fort kan bli vanskelig å motstå fristelser. Jeg orker bare ikke masse dramatikk og at vi sårer hverandre på den måten. Dessuten har jeg behov for å ha min bedre halvdel innen rekkevidde, slik jeg kan få noen overdoser med kjærlighet og intimitet til tider. Med det mener jeg at jeg skulle overlevd om hun hadde tilbragt et halvt år ute i europa. Da hadde det ikke vært noe problem å besøke henne en gang eller to i måneden. Det er litt synd at dette hindrer oss. Vi har virkelig funnet tonen igjen, og hun har forandret seg i løpet av disse månedene. Jeg har lyst å satse, men ikke om hun skal være borte så lenge... Har dere noen av dere erfaringer med noe lignende? Hva ville dere gjort? Endret 14. august 2008 av Storgata Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg har ikke erfaring med avstandsforhold, men det å krype tilbake til eksen har jeg erfart er en dårlig idè. Et halvt år fra hverandre kan bli tøft selv for et godt forhold, jeg hadde nok valgt å ikke gå for dette. Lenke til kommentar
Storgata Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Jeg har ikke erfaring med avstandsforhold, men det å krype tilbake til eksen har jeg erfart er en dårlig idè. Et halvt år fra hverandre kan bli tøft selv for et godt forhold, jeg hadde nok valgt å ikke gå for dette. Vi kryper ikke akkurat tilbake til hverandre da, men tingen er den at vi ble enige om at vi kunne trenge en liten pause for å få alt på skinnene igjen. Hun er overbevist om at alt kommer til å gå bra om vi velger å holde sammen hvis hun stikker down under, men det er ikke jeg. Ingen av dere her inne som har vært i lignende situasjon eller kjenner noen som har vært med på noe lignende? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det viktigste er at begge må være inn for at det skal fungere. For det kommer ikke til å bli det samme når halvåret har gått. Man kan ikke forvente at følelsene vil være det samme som før man drar. Hvis dere er sterke begge to så går det nok bra, men du virker litt usikker, og det skjønner jeg godt. Så det er kanskje best å la det være for denne gangen, så heller se hva som skjer når hun kommer hjem igjen, uten å stresse med forhold nå. Lenke til kommentar
Captain Junkrat Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Er veldig enig med krizkriz her altså. Tenk så deilig for dere begge når hun vender tilbake fra australia, og ingen bekymringer å tenke på. Men det er bare dere to som kan avgjøre denne saken. Følg hjertet ditt. Ps. velkommen:) Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 En teori kan jo være at hun tenker at siden hun må reise vekk må hun "skaffe seg billett" til en gutt før hun reiser, siden det vil være for sent når hun kommer tilbake. At hun mener hun ikke har noenting å miste, og derfor prøver å vinne litt. Hun liker deg egentlig ikke på den måten så veldig, hun bare føler at du er det hun får, så da får hun vel bare ta det. Mener ikke å være hjerteløs, prøver bare å komme med noe annet enn det som allerede er sagt. Lenke til kommentar
Storgata Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Er veldig enig med krizkriz her altså. Tenk så deilig for dere begge når hun vender tilbake fra australia, og ingen bekymringer å tenke på. Men det er bare dere to som kan avgjøre denne saken. Følg hjertet ditt. Ps. velkommen:) Det er liksom det jeg også tenker nå. Jeg regner med at det ikke blir noe ut av dette - det får eventuelt skje etter at hun har vært der nede. Ønsker overhodet ikke at hun skal droppe en drøm pga meg! ps: takk Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hvor gamle er dere? Har du fast jobb/går du på skole? Hvor lenge var dere sammen før?Jeg syns det er rart at hun er interressert i et forhold når hun skal være borte så lenge, ville tro det skulle være mer spennende for henne å være singel da.. Er det noen mulighet for deg å besøke henne der et par tre uker, må jo være en utrolig mulighet å besøke henne der etter hun har vært der en stund og er kjent der da.. Når Skal hun dra? Kan dere f.eks. ha pause og se det an til hun kommer tilbake? og bare være venner/ha et slags åpent forhold frem til det? Jammen ikke lett det her, og bra at du ikke vil ødelegge drømmen hennes.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå