marjusen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Heisann Først vil jeg si at jeg aldri har vært borti linux før. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve. Jeg leste en artikkel om at du kan legge inn Kubuntu 8.04 (Hardy Heron) fra windows, og at det da vil ligge som ett hvilken som helst annet program du bare kan avinnstallere. Jeg lastet ned programmet, brente ISO'en ut på en CD og alt virket bra så langt. Så skal jeg begynne å innstallere. Starter opp inst. filen og får noen valg om jeg skal prøve fra CD, eller om jeg vil legge inn under windows på PCEN. Velger så at jeg vil legge inn som ett program i Windows. Også velger jeg at jeg skal sette av 15 gig til linux innstallasjonen. Alt fungerer utmerket så langt. Så skal den begynne å innstallere. Den fyker framover, og heelt til slutt. Når det står at den faktisk er ferdig så bare henger hele innstallasjonen. Får bare opp at programmet ikke svarer. Jeg ser på at c: har det kommet en mappe som heter ubuntu. Går inn på den mappen og alt ligger som det skal ser det ut til. Jeg har da en mappe som heter windowsboot og en program fil inni der som sikkert da kan starte programmet. når jeg prøver å starte opp dette får jeg bare en feilmelding om at windows har oppdaget en uventet feil også er jeg like langt. Prøvd å avinst. igjen, og da blei det borte. Så la jeg inn på nytt. Samme problem. Prøvd å fjerne alt av usb utstyr jeg har på pcen min, men fortsatt samme feil. Noen som aner hva dette kan være?? Håper på svar Marius PS!! Jeg har en Bærbar PC med inter dual core cpu. 4gig ram og Windows Vista Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Kan du ikke bare installere Ubuntu ved siden av Vista, på vanlig måte? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Du er klar over at du må reboote for å komme inn i Kubuntu? aka "dualboot" Så jeg vil anbefale deg å innstalere for å så ta en reboot. Kubuntu skal da ligge i Vista sin bootloader (mulig du må trykke på F8 for å få opp denne). Ønsker du å kjøre Kubuntu "inne" i Vista, må du laste ned programvare som lar deg virtualisere, feks VirtualBox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå