NuB Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg er helt novise på cd-brenning. Fikk meg nettopp en Aopen 52x32x52, og de ca 20 første cdene gikk greit. Men nå har tre feilet på rad ("Brenneprosess mislyktes"). Brenneprogrammet er Nero 5.5. CDene jeg brenner til er sertifisert til 48X, og med de 20 første gikk det altså helt fint, selv om jeg satte brenneren til å brenne 52X. Så gikk det verre, nå ødelegges hver cd jeg forsøker å brenne både å¨52X og 40X(Jeg kan jo spare inn ca halvparten av tiden ved å skru av "dataverifikasjon" - er det noen poeng å buke dette?). "Test"-alternativet er grået ut og er ikke tilgjengelig for valg, så jeg prøvde simulering. Dette gikk helt fint, men når jeg brenner blir det feil. Under simuleringen la jeg merke til at Brennerbuffernivået svingte endel. Kan det ha noe å gjøre med dette? I enhetsbehandling står det at primærenhet 1 bruker POI-modus, selv om "Bruk DMA hvis tilgjengelig" er valgt. Kan det ha noe med dette å gjøre? Det er liten vits å ødelegge resten av cd'ene med testing hvis jeg ikke vet hva som skal rettes på. Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 fikk nettopp det samme problemet med min Aopen 40x. leverte den til ps. hvis e husker riktig nå så er det vel laseren det er noe med. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Står "bufferunderun" på ? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Forsøk et annet brenneprogram. Hvis det fungerer fint er det trolig Nero som er problemet... :-? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Er Just Link og Just Speed enablet? Lenke til kommentar
peach Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Under simuleringen la jeg merke til at Brennerbuffernivået svingte endel. Kan det ha noe å gjøre med dette? I enhetsbehandling står det at primærenhet 1 bruker POI-modus, selv om "Bruk DMA hvis tilgjengelig" er valgt. Kan det ha noe med dette å gjøre? Hvis det er brenneren som er koblet til primærenhet 1, så har det mye å si ja. (Vanligvis pleier harddisken være tilkoblet her men det kan variere) Men uansett om det er brenneren eller ikke, så bør du fikse det. Det at bufferen svinger en del tyder på at brenneren ikke får dataene hurtig nok. Enten fordi du kjører PIO, eller fordi du kopierer direkte fra en CD-rom, som sikkert ikke er rask nok. PIO er både tregere og bruker MYE mer CPU. Men hvis brenneren kjører på PIO og du har Burnproof/Justlink.. aktivert, så skal det ikke bli feilbrent, bare ta mye lenger tid. Du kan også prøve med enda lavere fart enn 40x. Feks 24x. Hvis det er sånne dritt-cder så hjelper det ofte. Du kan også oppdatere firmwaren på brenneren. Gå til www.cdrinfo.com. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Brenneren er primærenhet 1 ja, men det begynner på 0, som er harddisken, så det er vel som det skal være. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Både Justlink og Justspeed er krysset av for. Trodde det skulle være en slags garanti men nei. Har en følelse av at det kan spille inn at jeg brenner 52X på 48X-cd'er? Prøver jeg å brenne saktere blir det feil da og, men det har gått med de 52-cd'ene jeg har prøvd, og en god del av 48'ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå