JiGGe Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg ønsker konstruktivt tilbake melding på min ny hjemmeside. www.jigge.no Ting jeg skal fikse opp: - Skrivefeil. - Menyen vises i venstre i firefox og i midten i IE. - Blogg og kontakt skjema. - fikse <t> taggen. - Få opp en liten rss ikon øverst til høyre og copyright nederst til høyre. - fikse på font valget. Leter jeg også etter en blogg som kan implanteres i mitt design. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg ville definitivt brukt en annen font. Måten teksten er utformet på virker også noe uprofesjonellt. Orddelingsfeil, utforming... Synes også siden er veldig, veldig mørk. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Jeg ville definitivt brukt en annen font. Måten teksten er utformet på virker også noe uprofesjonellt. Orddelingsfeil, utforming... Synes også siden er veldig, veldig mørk. Det var det jeg skrev i ting jeg skulle fikse opp i. Skrivefeil og bruke en annen font. Tror kanskje hvis jeg Arial eller Tahoma bold som font så vil hele siden lyse litt opp. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Da ville jeg ventet med å spørre etter kritikk, dersom siden ikke er ferdig. Jeg kritiserte/kommenterte de første tingene jeg tenkte på. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Da ville jeg ventet med å spørre etter kritikk, dersom siden ikke er ferdig. Jeg kritiserte/kommenterte de første tingene jeg tenkte på. Jeg spurte på et annet forum i går, der jeg fikk mye kritikk. Så jeg skrev ned det som de kritiserte. Og lagde en "fix" liste. Men før jeg begynner å sette meg ned igjen med å fikse disse feilene. Burde det være noe annet jeg bør skrive ned? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvis du fikser de tinga i listen din tror jeg du er noen mil lenger på veien. La oss få se når de er rettet, så kan vi prøve å gi mer tilbakemeldinger da Lenke til kommentar
Per Kristian Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Fiks: Under "Hjem" på forsiden: 1. Du skriver for mye negativt om deg selv på forsiden. Fokuser på det positive! 2. Halvver lengden på teksten under "Hjem". Dropp "meningsløse" setninger som "Hei og velkommen til min hjemmeside.". Du bør være så kort som mulig, og å ønske noen velkommen er ikke nødvendig. 3. "Php, er et back-end programmerings språk.": For teknisk komplisert. Kundene skjønner det ikke. Skriv som om den som leser knapt er i stand til å bruke en mus. Bruk enkle, folkelige fraser. 4. Øverst til høyre: Ikke la teksten gå nedover. Det er omtrent umulig å lese. Under "Hva kan jeg?" på forsiden: 5. Skriv "nettleser" ikke browser. 6. Kundene dine vil ikke vite hva et "admin panel" er for noe. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Fjern den artikkelen om at du ikke trenger kursing for å være designer. Det virker bare defansivt, ha den heller i bakhånd om noen skulle konfrontere deg på grunn av din alder, som du strengt tatt heller ikke trenger å ta opp med det første, og i hvert fall ikke på hjemmesiden. Det har ikke stort med hvor flink du er i jobben din, og det er det de betaler deg for å gjøre. Navn og Epost i Header trenger ikke være der, det har du kontaktsidene dine for. Om du føler der blir for mye tomrom, reduser rommet eller øk størrelsen på det som allerede er der. Når jeg er på temaet om epost, få deg gjerne en epost spesifikk til firmanavnet ditt. Om du ikke kan tjene din egen epost tjeneste kan du få det gjennom for eksempel Google Apps. Bruk gjerne din egen side for å vise hva du kan, med AJAX-menyer og lignende. Om du vil ha din egen side veldig lett, så lag gjerne andre sider for din portfolio som kan vise at vet å bruke og implementere slik Webteknologi for dine kunder om de så ønsker det. Selve teksten på forsiden virker veldig uspesifikk på noen områder, og overflødig på informasjon på andre områder: Hei og velkommen til min hjemmeside. Jeg er en ung mann på 16 år som driver med webdesign, webutvikling, videoproduksjon og andre grafiske tjenester.Folk flest vet vel ikke forskjellen på webdesign og webutviklig, vær mer spesifikk på hva du har å tilby. Alderen din er som sagt uinteressant Som sagt så er jeg 16 år, det vil si at jeg ikke har noen utdanning innenfor området. Men det betyr ikke at jeg ikke kan det jeg driver med. Jeg referer til denne artikkelen "Ekte webdesignere har ikke webdesign-kurs"Som nevnt, defansivt. La folk dømme deg fra porteføljen. Om de ønsker en CV, vær ærlig om at du ikke har noen formell utdannelse, men at de kan se hva du er i stand til å lage. Og siden du dømmes på grunnlag av porteføljen er det viktig at du har mye godt arbeid å vise frem her, gjerne med forskjellige typer nettsider og teknikker og teknologi. Min sterkeste side vil jeg si er front-end. Front-end vil si det kunden ser på siden. Det er alt av design, og html/css koding. Back-end er alt som er "bak kameraet" alt som kunden ikke kan se. Php, er et back-end programmerings språk. Php brukes til å lage inlogging, gjestebok, kontakt skjema pluss mye, mye mer. Som nevnt er andre sier ikke PHP og HTML noen ting for mannen i gata, og folk som gjør det, går utifra at en kan dette. Sett det gjerne mange av disse detaljene i en arbeidskontrakt slik at kunden kan sette krav til din kunnskap og har en referanse til det senere. Bare ta kontakt for et godt tilbud, jeg arbeider billig.Det er ikke opp til deg å dømmme om du jobber billig, det får kunden selv bedømme. Skriv heller "Ta kontakt med ditt ønske som kunde for et kostnadsestimat og/eller mer informasjon" Ordene som står loddrett oppe til høyre kan settes vannrett. Endret 16. august 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg litt. Jeg kan sette opp [email protected] men jeg syns den epost leseren som webhosten min har er så innviklet og dårlig. Derfor jeg ikke har satt opp en epost adresse med domene navnet mitt. Er enig i alt det du sier om teksten. Jeg skreiv teksten veldig fort, og tenkte ikke så mye over det før jeg la det ut på nettet. Leste det ikke igjennom før jeg la ut siden engang. Men takk skal du ha Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Designet var faktisk temmelig bra. Bare endre fonten så er du godt i gang! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Opsettet er forøvreg greit. Men skrifta er forferdeleg. Eg ville brukt Verdana eller liknande. Headeren din blir også noko kjedeleg.. Men ellers har du ein god start. Lenke til kommentar
kiriz Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Synes bakgrunnen - treet er et ganske greit bakgrunnsbilde (texture). Skriftens font kan endres ja. Webdesignerens beste venn er Verdana så anbefaler deg den! Endret 11. oktober 2008 av kiriz Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg stiller meg i rekken med de som mener du godt kan jobbe med hvordan du fremstiller deg. Det er godt kommentert av andre i denne tråden. Personlig ville jeg lagt mer vekt på tjenestene du tilbyr, enn din egen erfaring. Jeg er sterk tilhenger av en "Om meg" kategori, der du kan beskrive din egen bakgrund. Du har kalt dette for "biografi", noe jeg ville døpt om til "Om meg", da dette er kotyme for resten av webben. Du bør også validere siden: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...no%2Findex.html Følger du webstandarder så validerer siden. Det er jo ett godt utgangspunkt. Jeg husker at du la ut http://www.bjornlifoto.no/ for tilbakemeldinger her på forumet. De fleste stusset på fargevalget etter hva jeg husker, men fargevalget var en designbetingelse. Jeg ser du har prøvd å få dette frem i omtalen av siden i porteføljen, men også der burde du jobbe litt med budskapet. Siden ble bra i henhold til kundens krav. Frode Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Noe som slår meg ved å se på begge de nevnte sidene i denne tråden (bjornlifoto.no og jigge.no) er at du fortsatt bruker samme fonten på begge sidene. En font som forøvrig ikke egner seg til web. ... hvorfor gjør du det? Selv etter det er kritisert? Lenke til kommentar
hezz Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Jeg liker valg av farger, og bakgrunnsteksturen din er fin. Du har imidlertid spesifisert høyde på .innhold, og dette gjør at teksten på "hjem"-sida flyter over kanten. Jeg ville også byttet ut skrifttypen. Når man skal lese lengre tekster på skjerm, bør man (etter min mening) bruke en font uten seriffer. Dette gir et mer ryddig uttrykk, akkurat nå ser sida litt uferdig ut. Funker sikkert gullegodt med en god seriff-font også, men unngå Times og det som ligner veldig. Ellers stiller jeg meg bak det som er sagt i forhold til tekstutformingen. Nettet er den markedsføringskanalen som alle har tilgang til, og da må du være konsis i kommunikasjon mot potensielle kunder. Veldig godt det andre sier her; du skal selge deg selv, og ikke forsvare deg Endret 12. oktober 2008 av hezz Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Ser egentlig ikke et design jeg da... bare en bakgrunn med noen firkanter på!? Innholdet i disse bærer preg av en stil skrevet for et skoleprosjekt i 1996 av noen som tydligvis var mer interesser i å springe ut å spille fotball, enn å skrive stilen som læreren hadde mast om i over 4 dager. Sånn bortsett fra dette så vant personen 2-0 over naboen i en one-on-one kamp i hagen til sure tante inger.. Endret 20. oktober 2008 av Stian Jacobsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå