Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farlig å tenke negativt!

Gjest En som har det bra!

Anbefalte innlegg

Gjest En som har det bra!

Jeg vil bare lage et generelt innlegg om noe som kan bedre din helse ganske mye :)

”Jeg kommer aldri til å få meg kjæreste!”

”Jeg har ingen venner.”

”Jeg har det helt forferdelig, jeg vil dø.”

Når dere snakker på den måten blir dere, deres egne fiende. Er det noen ganger du trenger å passe på hva du sier så er det når du har det vanskelig! Det er da du er i størst fare for å få negative holdninger og negative tanker, noe som føles forferdelig. Underbevisstheten din fanger alt opp, behandler dem som sanne uttalelser og metter hodet ditt med usannheter. Når dette skjer har du ingen andre enn deg selv å takke. Du undergraver deg selv i dine tanker og ord.

Tenk positivt. Forvent positive ting. Krev positive ting. Forvent at ting forandrer seg til din forskjell osv... Det har funket for meg. Det har funket for flere jeg kjenner.

Dette er en oppfordring til deg som har det dårlig, forferdelig, trist, lei osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tanker er et resultat av følelser og sinstilstand, ikke omvendt.

Så ensidig er det nok ikke.

Kobler man om til å tenke positive tanker, så følger følelsene og sinnstilstanden etter ;)

Men som igjen betinges av situasjonen en allerede er i, er den negativt og vanskelig og således følelsesmessig vanskelig, så er det ikke automatikk i å kunne bytte fokus, det er ikke så enkelt som enkelte later å tro.

Lenke til kommentar
Tanker er et resultat av følelser og sinstilstand, ikke omvendt.

Så ensidig er det nok ikke.

Kobler man om til å tenke positive tanker, så følger følelsene og sinnstilstanden etter ;)

Men som igjen betinges av situasjonen en allerede er i, er den negativt og vanskelig og således følelsesmessig vanskelig, så er det ikke automatikk i å kunne bytte fokus, det er ikke så enkelt som enkelte later å tro.

Jeg sier ikke at det er enkelt, men det er ikke så klin umulig som Bellicus skal ha det til heller.

Og jo, for enkelte kan det være så enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...