Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger hjelp til å berge data etter systemcrash(bluescreen)

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått systemcrash med melding om at det er registry error på min bærbare pc(dell precision M90).(errorcode 0x00000051). Har prøvd med reparasjon av windows etc. men får fremdeles bare frem bluescreen.

Etter å ha lest på diverse forum så anbefaler de fleste at man setter disken i en annen pc for å overføre på ønsket data, for deretter å formatere og reinstallere windows.

Dette har jeg prøvd(sette den bærbare disken inn i en stasjonær pc), med det resultat at disken fra den bærbare vises under oppstart og på bios, men inne i win xp pro, så kommer den ikke opp som en stasjon. Begge diskene er SATA(både disken i den stasjonære og disken i den bærbare), og begge vises som master i bios.

Trenger derfor noen innsynsfulle tips på hvordan jeg skal få overført dataene i disken fra den bærbare pcen.

Endret av ballfesklina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt i diskmanagement (høyreklikk på min datamaskin, velg manage/behandle, og velg diskmanagement. Ser du disken din der? Hvis den er der, men du ikke finner den i windows, er det fare for at filsystemet er fubar. Da kan du prøve checkdisk, og se om det fikser problemet.

Går ikke det heller må du gjenopprette fra backup, som du selvfølgelig er flink og tar regelmessig. ;)

Lenke til kommentar
gå til nærmeste Elkjøp som har PC-klinikk og hør om de kan hjelpe.

det er akkurat det jeg har gjort. Så nå har jeg filene på en usb-pin, kostet meg 800 inkl. 8Gb usb-pin

Du kunne brukt Ubuntu Live-CD for å henta ut informasjon fra harddisken, men det er litt forsent for deg å få vite nå.

Lenke til kommentar
gå til nærmeste Elkjøp som har PC-klinikk og hør om de kan hjelpe.

det er akkurat det jeg har gjort. Så nå har jeg filene på en usb-pin, kostet meg 800 inkl. 8Gb usb-pin

Du kunne brukt Ubuntu Live-CD for å henta ut informasjon fra harddisken, men det er litt forsent for deg å få vite nå.

Den nyttigste og mest brukte fungsjonen med Ubuntu :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...