milkshake1 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har ei bærbar maskin, Acer Aspire 5602. Denne har D-sub skjermutgang og s-video videoutgang. Eg vil gjerne kjøpe meg ein kabel slik at eg får databilde på tv`n min. Nokon som har nokon anbefalingar på kablar? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hvilken TV har du? Hvis du har flatskjerm med VGA inngang er det helt klart det beste, men hvis ikke så er det S-video som gjelder... Hvilken kabel du kjøper er strengt tatt ikke så viktig, DENNE vil sikkert fungere helt fint hvis det er VGA det er snakk om... Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Bumper denne eg.. Nokon som har noko tips til kva kabel eg kan kjøpe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Kanskje skal vi vente på svaret på det vesentlige spørsmålet som ble stillt: "Hvilken TV har du?" Hvis TV har VGA inngang så bruker du VGA kabel. Hvis ikke så har du bare S-Video / Kompositt, det tror jeg alle TV'er har inngang for. Men da blir bildet alfor dårlig for å bruke som dataskjerm, fungerer kun for å vise film og spill. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Kanskje skal vi vente på svaret på det vesentlige spørsmålet som ble stillt: "Hvilken TV har du?" Hvis TV har VGA inngang så bruker du VGA kabel. Hvis ikke så har du bare S-Video / Kompositt, det tror jeg alle TV'er har inngang for. Men da blir bildet alfor dårlig for å bruke som dataskjerm, fungerer kun for å vise film og spill. Har eit 50" flatskjerm.. viss det hadde vært ein vga-hdmi eller noko lignande hadde det vært oppen.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Skal det forståes slik at du ikke har VGA inngang, bare HDMI? Det finnes ingen overgang fra VGA til HDMI. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Skal det forståes slik at du ikke har VGA inngang, bare HDMI? Det finnes ingen overgang fra VGA til HDMI. Har VGA tilkobling på tv`n.. Er det ein slik eg treng? DENNE Endret 22. mai 2010 av milkshake1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det er en VGA kabel, ja. Men normalt bruker man Hann - Hann, dvs pinner. Du ser vel enkelt at både PC og skjerm har hunn kontakt. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Har no fått tak i vga-kabel og det fungerer fint. Men er det mulig å ha lyd på tv i tillegg til på dataen? Eller helst at det kun er lyd på tv`n? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ja, det er antagelig mulig. Det spørs på TV modellen hvilke muligheter den har for å ta inn lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå