Gå til innhold

Dlink DIR655 vs DIR 855 spørsmål

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har sammenlignet Dlink sine trådløse routere DIR655 og 855.

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=350214&sku=331590

Ser at 855 har draft 2.0 på 802.11n, men ellers virker den strippet for mye i forhold til 655.

Er det som 855 mangler i forhold til 655 viktig?

Ser bl.a at under "Nettverks-/transportprotokoll" mangler 855 tilsynelatende støtte for TCP/IP, UDP/IP, og ICMP/IP.

Under "Egenskaper" ser 855 ut til å mangle automatisk gjenkjenning per enhet, dynamisk tilordning av IP-adresser, DHCP-støtte, Auto-negotiation, auto-uplink (auto MDI/MDI-X), dynamisk DNS-server, E-postvarsel, oppgraderbar fastvare, og Wi-Fi Multimedia (WMM)-støtte.

Under "Krypteringsalgoritme" manler igjen tilsynelatende 855 støtte for WEP.

Ser også at 855 er merket med påkrevd OS, noe jeg ikke trodde spillte noen som helst rolle (utover setupen kanskje, men den burde vel også være mulig å ta uansett os)????

I tester så har 855 vært rask og stabil med god dekning, men blir litt usikker når den tilsynelatende er så strippet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har D-link Dir 855 og jeg kan ikke skjønne at den er strippet egentlig for av det du nevner her..

Det jeg er sikker på at den støtter er følgende:

automatisk gjenkjenning per enhet - usikker men tror det

dynamisk tilordning av IP-adresser - ja mener det

DHCP-støtte ja funker både som dhcp klient og server, Auto-negotiation - ja, skal være det

auto-uplink (auto MDI/MDI-X) - ja skal være det

dynamisk DNS-server - ja skal være det

e-postvarsel ja skal være det

oppgraderbar firmware - ja den oppdaterer firmware automatisk, hvis det finnes en ny utgave på d-links server

Wi-Fi Multimedia (WMM)-støtte - jaja men sann

Den funker i allefall bra med Windows XP og Vista og Mac OS X

Kompletts spesifikasjoner er vel litt mangelfulle, dessuten så kan du få den billigere hos andre web shoper

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har bare sammenlignet info som står på ulike nettsider, og hvis det er feil (som vanlig) så er jo det dumt fordi det er avgjørende for ihvertfall mine valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...