Gå til innhold

Bruker PS3 som BluRay-referanse!

hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke så rart, da PS3 sørgelig nok har vært den eneste 100% komplette BD spiller i "lang " tid.

Håper dog at vi mot/etter Jul begnner å se mer rendyrkede entusiastspillere på markedet. Sony gir vel faktisk i snart ut en spiller som kan være verdt å satse på: BDP-S350/550.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Er vel ikke så rart, da PS3 sørgelig nok har vært den eneste 100% komplette BD spiller i "lang " tid.

Håper dog at vi mot/etter Jul begnner å se mer rendyrkede entusiastspillere på markedet. Sony gir vel faktisk i snart ut en spiller som kan være verdt å satse på: BDP-S350/550.

Når alle Blu-Ray spillere til nylig kostet mer enn PS3 så er det jo overaskende for mange at den brukes som referanse.

Uansett, tror ikke Denon sitt 1. bidrag blir noe dårlig heller....

Lenke til kommentar
Har vanskelig for å tro at det er spillerne som er den store flaskehalsen i med dagens utstyr... virker for meg som at det er en mye bedre investering å kjøpe ny tv i forhold til ny blu-ray spiller.

Det du mener er du har vanskelig for å forstå at svartnivå, fargegjengivelse, etc er mye bedre på en spiller til 10 000 kr enn en spiller til 3000 kr?

Du er vel en av de som tror at bildekvalitet kun er avhengig av oppløsning du.....

Lenke til kommentar

herregud.. her dømmer vi :)

Jo jeg tror svartnivå, fargegjengivelse etc er mye bedre på en spiller til 10.000kr i forhold til på en spiller til 3000kroner MEEEN jeg tror ikke de fleste har god nok tv til å se noen reell forskjell. Det jeg antar er at du har mer igjenn for å bruke 7000kroner ekstra når du kjøper tv i forhold til å bruke dem på en ekstra god blu-ray spiller.

Er du helt uenig i dette?

Bildekvaliteten kun avhengig av oppløsning? har jeg aldri antydet, alle som har sett pioneer kuro tver og lignende vet at oppløsning er langt fra avgjørende.

Lenke til kommentar
herregud.. her dømmer vi :)

Jo jeg tror svartnivå, fargegjengivelse etc er mye bedre på en spiller til 10.000kr i forhold til på en spiller til 3000kroner MEEEN jeg tror ikke de fleste har god nok tv til å se noen reell forskjell. Det jeg antar er at du har mer igjenn for å bruke 7000kroner ekstra når du kjøper tv i forhold til å bruke dem på en ekstra god blu-ray spiller.

Bildekvaliteten kun avhengig av oppløsning? har jeg aldri antydet, alle som har sett pioneer kuro tver og lignende vet at oppløsning er langt fra avgjørende.

Må innrømme at jeg ikke fikk med meg innlegget ditt helt og jeg skjønner hva du nå mener.

Ikke 100% uenig MEEEN er mer uenig enn enig, grunnen er at når du sier du ikke tror de fleste har en godt nok utstyr til å se forskjell så mener jeg du har tatt en konklusjon på litt feil grunnlag.

La meg forklare hva jeg mener....

Når du sier de fleste er jeg enig, tar du tilfeldige personer på gata og spør hvilken TV han har hjemme vil de fleste ikke ha en god nok TV på å vise stor forskjell på en middels Blu-Ray spiller og en High-End Blu-Ray spiller.

Tar du istedefor å spør personer som allerede har kjøpt eller vurderer seriøst og kjøpe en spiller til 10 000 kr eller mer får man ett annet svar. Dette er nemlig ett helt annet utvalg av personer som vet hva de betaler for og dermed allerede har skaffet utstyret de må ha for å vise bildene.

Lenke til kommentar

enig enig.. om en sitter på en pioneer kuro eller sony x3500 så er det sikkert en del å hente på å putte 7000kroner ekstra i en blu-ray spiller. End of discussion.

Ontopic: På bakgrunn av at "de fleste" verken har god nok tv eller vurderer å skaffe seg en blu-ray spiller til 10.000kroner mener jeg at det ikke er en ulempe at ps3 brukes som en referanse for kvaliteten på blu-ray hos criterion :)

Lenke til kommentar

Ontopic: På bakgrunn av at "de fleste" verken har god nok tv eller vurderer å skaffe seg en blu-ray spiller til 10.000kroner mener jeg at det ikke er en ulempe at ps3 brukes som en referanse for kvaliteten på blu-ray hos criterion :)

En refereanse velges fordi den totalt sett er best, ikke på grunn av hvilket utstyr folk stort sett har. Når man finner en som er bedre blir nok PS3 erstattet, ikke fordi folk skaffer seg bedre utstyr men fordi spilleren er bedre.

Lenke til kommentar
Så lenge min fortsetter å bråke som en hårføner hjelper det lite.

Den skal da ikkje bråke som ein hårføner.

Får den nok luft f.eks?

Høyrer jo ikkje at ps3'n står på... untatt når varmen stiger oppi 30 grader i skyggen og den folder på, da kan det bli litt bråk av den ja.

Lenke til kommentar

Sålenge formatet og spilleren har mulighet for å levere signalet uforandret fra seg (digitalt på plate, digitalt ut fra HDMI), har det ingenting å si om spilleren koster 3 000 eller 30 000. Siden PS3 støtter HDMI 1.3 (inkl deep colour), så skulle ikke denne stå tilbake for noen dyrere spillere.

Lenke til kommentar

Får den nok luft f.eks?

Høyrer jo ikkje at ps3'n står på... untatt når varmen stiger oppi 30 grader i skyggen og den folder på, da kan det bli litt bråk av den ja.

Den får luft i massevis, regelmessig støvsugt luftinntakene, mat når den er sulten, og fortellinger før den skal sove.

Men den har alltid bråkt, jeg tviler på den ville vært noe stillere om jeg plasserte den i fryseren.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Driver og vurderer kjøp av ny BD-spiller. Har en Panasonic fra før i tillegg til PS3'n. Panasonic'n er ganske så treg i menyer osv, og leverer heller ikke 24fps eller dekoder DTS HD MA, og den er profile 1.0. Ellers virker den solid. PS3'n er bra, men støyer litt. Til gjengjeld er den kjapp, leverer 24 fps og dekoder de aktuelle lydformatene.

Så.. jeg har lest tester. Maaaange tester. Og har gjort det noen år...siden den første spilleren kom ut. Bortsett fra den første Samsungen som tydeligvis hadde en feil i firmware som fikk den til å legge noise-reduction på alt, så er det ikke noe særlig skille på billedkvaliteten på disse spillerne så sant de greier å levere ut 24 fps ut fra plata. Det er liksom gjennomgangstonen i de testene jeg har lest på nett og i blader - og fra de leserinnleggene som finnes på diverse forum rundt om. Så det kan virke litt for meg som om det skjer svært lite prossesering av billedsignalene så lenge 24fps leses og døttes ut gjennom HDMI porten.

Så det som går igjen i de fleste testene er forskjeller i kvaliteten på vanlig DVD-avspilling, responstider og features - altså dekoding av lyd, profil 1.1 eller 2.0 osv...

Enn så lenge henger jeg meg litt på Fenixen og tror at invistering i en bedre TV gir mer tilbake i form av billedkvalitet på BD-film enn å betale 6-7000 ekstra for avspilleren. Dette kan dog endre seg, og Pioneer har en spennende spiller på trappene visstnok.

Lenke til kommentar

Nå støtter desverre ikke PS3 videresending av Dolby TrueHD eller DTS HD desverre, men med LPCM/Bitstream skal vel lydbiten være like bra så vidt jeg vet.

Ved avspilling av DVD er det klart noe å hente på oppskalering. Nå er min PS3 en japansk versjon, så jeg har aldri kjørt dvd fra den, men har hørt at på dette området skal PS3 være noe dårligere enn dyrere stand-alone-spillere. Det går vel ann å skru av oppskalering ved avspilling av DVD på PS3en? I så fall kan et bedre tv-apparat også hjelpe her, da en god del av de dyrere modellene har absolutt godkjent oppskalerings-prossesering.

Lenke til kommentar

Får den nok luft f.eks?

Den får luft i massevis, regelmessig støvsugt luftinntakene, mat når den er sulten, og fortellinger før den skal sove.

Men den har alltid bråkt, jeg tviler på den ville vært noe stillere om jeg plasserte den i fryseren.

Da må du vite at det er noe galt med min. PS3'n min er på og sitter bak meg. Jeg hører den ikke nå. PC'n (stasjonær) min er på men bråker ikke heller. Hører bare motorsyklene ute i byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...