AIDSface Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Og Herren satte et merke på Kain for at ingen som møtte ham, skulle drepe ham. 16 Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden.17 Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn. 18 Hanok fikk sønnen Irad, og Irad ble far til Mehujael. Mehujael fikk sønnen Metusjael, og Metusjael ble far til Lamek. 19 Lamek tok seg to koner. Den ene hette Ada, den andre hette Silla. 20 Ada fødte Jabal. Han ble stamfar til dem som bor i telt og holder buskap. 21 Hans bror hette Jubal. Han ble stamfar til alle dem som spiller på lyre og fløyte. 22 Silla fikk også en sønn, Tubalkain. Han smidde alle slags redskaper av bronse og jern. Tubalkains søster var Na’ama. Står ikke noe om incest her. Her står det at Kain fikk seg en kone i Nod, øst for Eden, og barna hans fant seg også noen andre. men når det begynte med 2 mennesker på jorden: Adam og Eva.. de fikk to sønner, Kain og Abel.. Kain drepte abel, da var det bare tre mennesker igjen, Kanskje Kain hadde sex med mora si, som fikk ei datter, som da var dattera/søstera til Kain, på et eller annet vis er det nødt til å bli incest inne i bildet.. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 (endret) men når det begynte med 2 mennesker på jorden: Adam og Eva..de fikk to sønner, Kain og Abel.. Kain drepte abel, da var det bare tre mennesker igjen, Kanskje Kain hadde sex med mora si, som fikk ei datter, som da var dattera/søstera til Kain, på et eller annet vis er det nødt til å bli incest inne i bildet.. ... men bare hvis en tolker dette bokstavelig og rett frem. Noen sier at de tolker bibelen som den står, at det er guds mening å tolke den slik osv, men i det stor og hele tror jeg at kristne lyver en del til seg selv, eller utelater logikken, for å få dette og en hel masse i den boka til å passe.... Kanskje de tror at gud skapte flere mens vi bare hører om adam og eva? Kanskje de evolverte dit? Hvem vet.... Men en skal være god til å tolke dette for å finne ikke bare mening i det. men også får å få dette til å henge sammen uten å lyve for mye for seg selv. Så er det vel slik da at til mer du vet om hvordan den virkelige verden virker, evolusjon etc etc, til verre blir dette å tolke. Men de har et skikkelig forklarings problem så fort de skal forklare dette til en som ikke tror, det er derfor de sier at du må ta i mot jesus FØR du leser og forstår bibelen og DET skjønner jeg... Endret 18. august 2008 av RWS Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Dette har vel kanskje blitt nevnt side opp og side ned, men når du sier "hvordan overtale en kristen?" så sier jeg "hvorfor overtale en kristen?". Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Dette har vel kanskje blitt nevnt side opp og side ned, men når du sier "hvordan overtale en kristen?" så sier jeg "hvorfor overtale en kristen?". Nei si det. Hvorfor skal vi gjøre det egentlig? Kanskje like greit å gi faan, la dem få lov til å leve livet med en ønske bok i hånden og satse på å opplyse neste generasjon isteden. Hjerne vasking er forhåpentligvis på vei ned her i landet og folk vil jo bli smartere... Hoved grunnen for å befri en kristen må jo være for å gjøre verden til et bedre sted uten farlige dogmer som religion er. Hvorfor ikke? Hva f**n er godt med å fly rundt å tro på et eventyr liksom? Nevn en ting.... (Har hørt om narkomanes frelse og alkisers frelse, men dette kan fint oppnåes på andre måter... De trenger kun noe å sette skylden på tror jeg... Og hvorfor ikke ta den skylden selv? Hvorfor skylde på jesus det de selv har klart? Vet om en del som har klart dette helt selv, uten jesus å skylde på..... ) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Nevn en ting.... Mening. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Nevn en ting.... Mening. Jeg er ateist og har derfor ingen mening? Å neidu, den blir for tynn.... Nevn en ting....... Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Tror kanskje ikke det var det hun mente...Du sa: "Hva f**n er godt med å fly rundt å tro på et eventyr liksom? Nevn en ting...." Mening er en ting og det har ingenting med at du ikke har meninger. unnskyld hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
AIDSface Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) men når det begynte med 2 mennesker på jorden: Adam og Eva..de fikk to sønner, Kain og Abel.. Kain drepte abel, da var det bare tre mennesker igjen, Kanskje Kain hadde sex med mora si, som fikk ei datter, som da var dattera/søstera til Kain, på et eller annet vis er det nødt til å bli incest inne i bildet.. ... men bare hvis en tolker dette bokstavelig og rett frem. Noen sier at de tolker bibelen som den står, at det er guds mening å tolke den slik osv, men i det stor og hele tror jeg at kristne lyver en del til seg selv, eller utelater logikken, for å få dette og en hel masse i den boka til å passe.... Kanskje de tror at gud skapte flere mens vi bare hører om adam og eva? Kanskje de evolverte dit? Hvem vet.... Men en skal være god til å tolke dette for å finne ikke bare mening i det. men også får å få dette til å henge sammen uten å lyve for mye for seg selv. Så er det vel slik da at til mer du vet om hvordan den virkelige verden virker, evolusjon etc etc, til verre blir dette å tolke. Men de har et skikkelig forklarings problem så fort de skal forklare dette til en som ikke tror, det er derfor de sier at du må ta i mot jesus FØR du leser og forstår bibelen og DET skjønner jeg... could'nt agree more de lyver for seg selv sånn at det ikke skal høres altfor usannsynlig ut.. mange av mine venner er kristne, og jeg har hatt mange diskusjoner om hvordan de kan være en kristen, med tanke på alt som skjer i verden, krig, drap, voldtekt, osv.. de svarer bare at gud har en mening med alt.. jeg tror folk er kristne fordi det ikke takler sannheten at det ikke er noe mening her i livet, du blir født, du våkser opp, du får barn osv.. til slutt dør du.. men det takler ikke de kristne så derfor må de tro på noe som gjør at de tror at de har en mening her i livet, "Gud" hadde en mening med de.. en annen ting jeg tror de ikke takler, er at det ikke skal være noe liv etter døden.. Jeg var kristen fram til i 9. klasse, til jeg begynte med konfirmasjons undervisning og begynte å lære litt om kristendommen, da tenkte jeg bare: tror jeg virkelig på dette bullshitet ? svaret var NEI xD I den bygda jeg bor er meste parten kristne, så jeg går jo på kristne arrangemanger å sånn.. og det kommer alltid noen folk og snakker om gud, og hvor fantiskisk han er.. Jeg hadde en lang diskusjon med en mann jeg ikke kjente i det hele tatt O.o Han hadde akkurat snakket om hvor viktig det var å be, så jeg spurte han: Har det virkelig hjulpet deg? Utenom tanken på at gud er god.. har det du har bedd om skjedd ? da ble det helt stille.. og han latet som han ikke hørte meg, og fortsatte med det han snakket om.. sånn provoserer meg noe jævlig!! Når de ikke kan svare på et spørsmål som gjelder det de snakker om, fordi det har et ubehagelig svar viser bare at de fleste kristne er svake !! Endret 18. august 2008 av iNtoxicatioN Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg er ateist og har derfor ingen mening? Å neidu, den blir for tynn.... Nevn en ting....... Unnskyld meg, men er du trang? Tenk om det er noen som leter etter en mening; synes livet sitt er meningsløst, og ikke nødvendigvis om hele familien har dødd, men kanskje de finner en slags fred ved å vite at det faktisk er en mening med livet, og at det er en gud som hører på deg. Men jeg kan godt nevne enda en ting jeg: Tilhørighet, noe som også kan være en del av meningen. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Jeg er ateist og har derfor ingen mening? Å neidu, den blir for tynn.... Nevn en ting....... Unnskyld meg, men er du trang? Tenk om det er noen som leter etter en mening; synes livet sitt er meningsløst, og ikke nødvendigvis om hele familien har dødd, men kanskje de finner en slags fred ved å vite at det faktisk er en mening med livet, og at det er en gud som hører på deg. Men jeg kan godt nevne enda en ting jeg: Tilhørighet, noe som også kan være en del av meningen. Nei, jeg er gutt og kan ikke være trang.... Men hvorfor i all verden finne !trøst" i et eventyr? Hvorfor ikke bare ta for seg av verden og finne trøst i den? Finnes en masse ting som musikk, kunst, bilder, ja masse ting som er mye bedre enn gamle dogmer om en gud? Jeg har aldri trengt noen gud i de førti årene jeg har vært ateist, har ikke tenkt tanken en gang, men har funnet mye annet fint jeg fyller livet mitt med. Kan ikke se hvorfor gud skulle være enesteående her? Samhold ja, det er riktig, men heller ikke enestående da det går an å finne samhold på andre ting en, igjen, disse gamle mytene... Noe mer? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hvem sier man ikke kan være interesert i, finne trøst i, musikk, bilder, kunst osv selv om man er kristen? Selv om du ikke har funnet noen tilhørighet med Gud, betyr ikke det at det kan være det riktige for andre. du utelukker liksom hele tiden at verden og det den har og tilby ikke taes i bruk av kristne. Jeg er jo kristen men fyller nok livet mitt med sikkert like mange andre goder, som ikke har med religion og gjøre, som deg. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det er mange kristne som fremhever dette med at kristendommen "gir livet mening". Hvilken mening dette skulle dreie seg om har ingen klart å forklare meg, bortsett fra at det handler om deres deltakelse i "Guds store plan", hva nå enn den går ut på. Enkelte kristne synes å mene at troen på Gud er det eneste som forhindrer dem fra å løpe rundt som blodtørstige seriemordere. Uten Gud er livet liksom ingenting verdt, og derfor kan vi kverke folk av hjertens lyst. For ikke å snakke om all horingen ... Enkelte kristne er veldig opptatt av dette med å stå til rette overfor Gud. Verden hadde kanskje blitt bedre hvis de hadde brukt mer tid på å forholde seg til sine medmennesker. De fleste som kaller seg kristne burde vel egentlig finne et annet navn: det meste av det de står for har lite med Kristus å gjøre, og er vel mer preget av det gamle testamentet og Paulus. Og alskens geistlige påfunn gjennom snart totusen år. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Hvem sier man ikke kan være interesert i, finne trøst i, musikk, bilder, kunst osv selv omman er kristen? Selv om du ikke har funnet noen tilhørighet med Gud, betyr ikke det at det kan være det riktige for andre. du utelukker liksom hele tiden at verden og det den har og tilby ikke taes i bruk av kristne. Jeg er jo kristen men fyller nok livet mitt med sikkert like mange andre goder, som ikke har med religion og gjøre, som deg. Nå snur du det på hodet for å slippe å svare... . Hva gir ditt liv mer mening enn mitt lurer jeg på? At du nyter livet like mye som alle andre er jeg ikke i tvil om, (Selv kristne ser fordelen av vitenskapelige oppfinnesler... he he.) men hvorfor tror du at ditt liv har mer mening enn mitt? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Nå kjønner jeg ikke hvor du vil...Hvor har jeg noen gang nevnt at mitt liv har mer mening enn ditt?? Jeg bare sier at selv om du ikke finner en mening med Gud og kristendom så er det mange andre som gjør det og for all del hvorfor ikke la dem gjøre det? De gjør da ikke deg noe. Endret 19. august 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Nå kjønner jeg ikke hvor du vil...Hvor har jeg noen gang nevnt at mitt liv har mer mening enn ditt?? Jeg bare sier at selv om du ikke finner en mening med Gud og kristendom så er det mange andre som gjør det og for all del hvorfor ikke la dem gjøre det? De gjør da ikke deg noe. Sorry, så kake... jeg og tenkte kakefoni, som jeg har spurt det spørsmålet til... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Okay. Du er ateist, nemlig fordi du synes livet ditt er meningsfylt nok. Dette trenger ikke å være realiteten for alle, må du vel skjønne. For noen er til og med tanken på et meningsløst liv (som ateister "tror" på - ingen liv etter døden) en helt grusom tanke som kan gjøre dem livredde og føle seg små og hjelpeløse, derfor er det fint å kunne være trygg i vissheten om at de kommer til å få det bra senere i livet. Jeg synes også det er svært morsomt hvordan ateister ofte ergrer seg sånn over at kristne (eller andre religiøse) ser på sin religion som den eneste sannhet og tilsynelatende ser ned på de som ikke har funnet veien, uten at de klarer å se sitt hyklerske jeg i speilet og skjønne at de er akkurat slik selv. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Okay. Du er ateist, nemlig fordi du synes livet ditt er meningsfylt nok. Dette trenger ikke å være realiteten for alle, må du vel skjønne. For noen er til og med tanken på et meningsløst liv (som ateister "tror" på - ingen liv etter døden) en helt grusom tanke som kan gjøre dem livredde og føle seg små og hjelpeløse, derfor er det fint å kunne være trygg i vissheten om at de kommer til å få det bra senere i livet. Jeg synes også det er svært morsomt hvordan ateister ofte ergrer seg sånn over at kristne (eller andre religiøse) ser på sin religion som den eneste sannhet og tilsynelatende ser ned på de som ikke har funnet veien, uten at de klarer å se sitt hyklerske jeg i speilet og skjønne at de er akkurat slik selv. Ha ha, der er noe av det dummeste jeg har lest på en stund... Alt jeg spurte deg om var: Hvorfor DU tror livet ditt er mer meningsfyllt enn mitt. Jeg spurte altså IKKE hva DU tror det er jeg tror.... Men takk for at du nå har stadfestet det jeg trodde du trodde, at du og sikkert flere med deg ikke tørr å face verden slik verden er. Bedre å klamre seg til den store sutte kluten liksom og helt greit for meg det, tro ikke annet. Med tiden vil jeg sikkert skjønner hvorfor dere er opplært til å frykte døden og verden så mye dere gjør til og med... og kanskje vi en dag finner en kur for denne frykten? Hvem vet.... Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Hvor kommer denne frykten fra som dere babler om hele tiden. Er ikke før jeg begynte å lese poster her på forumet at jeg har kommet over denne, "jeg er kristen fordi jeg er redd for døden.." greia Og frykt for verden?? hallo.. hvor har du det fra? Og hvem har sagt vi ikke facer verden slik den er... Det eneste er at vi tror det er noe mer enn det som er, men det som er det ER og det facer jeg akkurat like mye som deg og andre. Og hvor er det kakofoni noen gang har sagt at hennes liv er mer meningsfyllt enn ditt? Endret 19. august 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Ha ha, der er noe av det dummeste jeg har lest på en stund... Alt jeg spurte deg om var: Hvorfor DU tror livet ditt er mer meningsfyllt enn mitt. Sorry, men: Men hvorfor i all verden finne !trøst" i et eventyr? Hvorfor ikke bare ta for seg av verden og finne trøst i den? Finnes en masse ting som musikk, kunst, bilder, ja masse ting som er mye bedre enn gamle dogmer om en gud? Jeg har aldri trengt noen gud i de førti årene jeg har vært ateist, har ikke tenkt tanken en gang, men har funnet mye annet fint jeg fyller livet mitt med. Kan ikke se hvorfor gud skulle være enesteående her? Men takk for at du nå har stadfestet det jeg trodde du trodde, at du og sikkert flere med deg ikke tørr å face verden slik verden er. Bedre å klamre seg til den store sutte kluten liksom og helt greit for meg det, tro ikke annet. Med tiden vil jeg sikkert skjønner hvorfor dere er opplært til å frykte døden og verden så mye dere gjør til og med... og kanskje vi en dag finner en kur for denne frykten? Hvem vet.... Ja, du kan gjerne se på det sånn, men det blir hyklersk å si at du ikke bryr deg. Du er jo svært så opptatt av å "konvertere" de som ikke har funnet veien. Og jeg er ateist. kakesjef: og gutt Og jeg sa "For noen er til og med tanken på et meningsløst liv en helt grusom tanke.", ikke at det er sånn for absolutt alle, kanskje ikke en betydelig andel, men det er noen. Endret 19. august 2008 av Kakofoni Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Ha ha, der er noe av det dummeste jeg har lest på en stund... Alt jeg spurte deg om var: Hvorfor DU tror livet ditt er mer meningsfyllt enn mitt. Sorry, men: Men hvorfor i all verden finne !trøst" i et eventyr? Hvorfor ikke bare ta for seg av verden og finne trøst i den? Finnes en masse ting som musikk, kunst, bilder, ja masse ting som er mye bedre enn gamle dogmer om en gud? Jeg har aldri trengt noen gud i de førti årene jeg har vært ateist, har ikke tenkt tanken en gang, men har funnet mye annet fint jeg fyller livet mitt med. Kan ikke se hvorfor gud skulle være enesteående her? Men takk for at du nå har stadfestet det jeg trodde du trodde, at du og sikkert flere med deg ikke tørr å face verden slik verden er. Bedre å klamre seg til den store sutte kluten liksom og helt greit for meg det, tro ikke annet. Med tiden vil jeg sikkert skjønner hvorfor dere er opplært til å frykte døden og verden så mye dere gjør til og med... og kanskje vi en dag finner en kur for denne frykten? Hvem vet.... Ja, du kan gjerne se på det sånn, men det blir hyklersk å si at du ikke bryr deg. Du er jo svært så opptatt av å "konvertere" de som ikke har funnet veien. Og jeg er ateist. kakesjef: og gutt Og jeg sa "For noen er til og med tanken på et meningsløst liv en helt grusom tanke.", ikke at det er sånn for absolutt alle, kanskje ikke en betydelig andel, men det er noen. Jeg lurer bare jeg, på hvordan mennesker i dag klarer å la seg lure av religion.... DET lurer jeg på... oppriktig til og med... Konvertere? Neida, folk kan tro hva de vil, I do not really care anymore... Jeg finner bare de fleste religiøse fryktelig dulle når det kommer til hva de faktisk baserer livssynet på... og undres på hvorfor de gjør det. Jeg klarer ikke å se hvorfor de tror på en guddommelighet som ikke er der, som vi ikke har funnet en bitteliten bit av en gang.... DET har jeg sagt mange ganger da... Men skjønner det fremdeles ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå