jocke Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hei & hopp! Da har jeg bestilt siste harddisken jeg har plass til atm mtp SATA-porter. Jeg har i skrivende stund brukt 4x SATA på hovedkortet, 4x IDE på hovedkortet, 4x IDE på IDE-kontroller, 3x SATA på SATA-kontroller. Det har seg også slik at jeg har plass til +/- 10-15 HDD'er til i kabinettet, før jeg evt. må begynne å bytte ut eldre og mindre HDD'er. Jeg er derfor på jakt etter en SATA-kontroller med fler enn 4 SATA-porter, helst over 8 stk. Det spiller ingen rolle om kontrolleren har RAID, så lenge jeg ikke er tvungen til å bruke RAID. Kontrolleren må i utgangspunktet være PCI, da nåværende hovedkort ikke har PCI-e. På forhånd takk! Endret 14. august 2008 av jocke Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Dersom du skal ha et kontroller kort med 8+ porter til PCI, kan det kanskje lønne seg å bytte hovedkort... Et annet alternativ for deg, kan være litt kreativ bruk av dette produktet ? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Interessant. Finner lite med reviews og tilsvarende - har du noen erfaring med dette kortet? Er det stabilt? Hvordan fungerer den i praksis? Leste det lille som var av info på nettsiden til LyCOM, og det kunne nesten sett ut som at du bare får tilgang til en og en harddisk av gangen... stemmer det? Eller kan du f.eks. kopiere filer internt mellom de 5 harddiskene som er tilkoblet også? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Ingen personlig erfaring med de ennå, men går med noen planer om et byggeprosjekt ;-) Her finner du litt mer info om hvordan det virker. Google ord for dagen: " FIS-based switching controllers " Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) http://www.serialata.org/portmultiplier.asp SATA PM requires that controllers support either command-based switching or FIS (Frame Information Structure)-based switching in order to use port multiplication. Altså, kontrolleren må ha spesifik støtte for PM. Har funnet et par på norske nettbutikker, men samtlige er PCIe. Har du noen formening om det finnes hovedkort som støtter PM, gjerne med FIS-based switching fremfor command-based switching? Endret 14. august 2008 av jocke Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hvis man finner en SATA-kontroller med SiI 3124 så er dette en brikke som skal støtte PM og PCI/PCI-X. For eksempel denne. Endret 14. august 2008 av Kamerat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå