Gå til innhold

SATA-kontroller med 4+ porter?

jocke

Anbefalte innlegg

Hei & hopp!

Da har jeg bestilt siste harddisken jeg har plass til atm mtp SATA-porter.

Jeg har i skrivende stund brukt 4x SATA på hovedkortet, 4x IDE på hovedkortet, 4x IDE på IDE-kontroller, 3x SATA på SATA-kontroller. Det har seg også slik at jeg har plass til +/- 10-15 HDD'er til i kabinettet, før jeg evt. må begynne å bytte ut eldre og mindre HDD'er.

hddpm9.png

Jeg er derfor på jakt etter en SATA-kontroller med fler enn 4 SATA-porter, helst over 8 stk. Det spiller ingen rolle om kontrolleren har RAID, så lenge jeg ikke er tvungen til å bruke RAID. Kontrolleren må i utgangspunktet være PCI, da nåværende hovedkort ikke har PCI-e.

På forhånd takk!

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant.

Finner lite med reviews og tilsvarende - har du noen erfaring med dette kortet?

Er det stabilt? Hvordan fungerer den i praksis? Leste det lille som var av info på nettsiden til LyCOM, og det kunne nesten sett ut som at du bare får tilgang til en og en harddisk av gangen... stemmer det? Eller kan du f.eks. kopiere filer internt mellom de 5 harddiskene som er tilkoblet også?

Lenke til kommentar
SATA PM requires that controllers support either command-based switching or FIS (Frame Information Structure)-based switching in order to use port multiplication.

Altså, kontrolleren må ha spesifik støtte for PM. Har funnet et par på norske nettbutikker, men samtlige er PCIe. Har du noen formening om det finnes hovedkort som støtter PM, gjerne med FIS-based switching fremfor command-based switching?

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...