Gå til innhold

[AoC]Xfire viser hva Funcom ikke vil vise oss

Anbefalte innlegg

Nå til fredag så skal Funcom legge frem litt tall for å vise hvor bra/dårlig det går med Funcom og Age of Conan. Noe dem ikke vil vise da er hvor mange som faktisk spiller nå idag.

Men som Xfire viser så er det rast fra ca 28409 timer spilt til 13691 timer. En skal nok ta Xfire sin statestik med en klype salt men det viser kanskje litt hvor båten står for Funcom om dagen.

Ikke akkurat positive tall og dette er ikke fra lansering men fra 17 juli til 7 august!

KILDE: http://www.xfire.com/games/aoc/Age_of_Cona...ian_Adventures/

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir skeivt. Min erfaring er at de som bruker Xfire også spiller masse forskjellige spill, og det er de spillerne som holder seg til få spill som mest sannsynlig holder seg til AoC. Selvfølgelig må disse påstandene tas med skikkelig store klyper med salt.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke inn på linken. Men det som faktisk er tilfelle om jeg forstår det rett er at antall timer spilt har gått ned. Dvs at dem som faktisk HAR xfire har spilt mindre AoC. Selvsagt kan man ikke konkludere ut fra dette, men det er en sterk indikasjon på at antall spillere har gått ned (kraftig???...).

Man kan kanskje også indikere at dem som har xfire representerer en signifikant statistisk representativ gruppe, slik at data som kommer fra denne gruppen representerer et gjennomsnitt av hele AoC massen. Dette er selvsagt bare spekulasjoner, men dem er ikke helt bunnløst tatt ut av luften.

Og skulle man ventet med å si noe før man viste 100% hva som i virkeligheten har skjedd så hadde verden vært et svært stille sted, der folk stort sett hadde holdt godt kjeft hehe

Lenke til kommentar

Om det ikke er noen store forskjeller på xfire brukere og andre gamere så ser jeg ikke noe galt med å bruke xfire for å få frem hvor dårlig det går med AoC.

En mulig forklaring på dette fenomenet bortsett fra at folk avslutter kontoene sine kan jo selvsagt også ha å gjøre med at mange begynner å nå level 80 og de finner ut at det ikke finnes noe poeng i å logge på lenger.

Lenke til kommentar

Er mange tusen gamere som bruker Xfire daglig. Jeg er ikke en av dem bare så det er sagt og det er selvf mange tusen andre som også ikke bruker Xfire.

Selv om Xfire er en veldig kul sak, det som var litt artig var å se på hvor stor aktivitet det var på World of Warcraft.

Skjønner mange blir irritert over slike poster som dette, men det er nettopp det som er så fint med et forum. Masse nyheter og info om alt mulig rart, liker du ikke det du leser så er det fult lov å gi utrykk for det!

Så lenge det ikke blir personlig vel å merke.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Har selv brukt Xfire da jeg spilte CS, veldig handy til det, men nå har jo steam ganske bra system så man slipper Xfire.

Formaterer såpass ofte at jeg orker rett og slett ikke så mange installasjoner, men for all del, Xfire er kjekt program å ha.

Oversikt hvor mye tid du har brukt på hver enkel spill, kan være både bra og dårlig, for mye = dårlig :)

At AoC har sunket i Xfire er heller ikke noe bra nytt for å si det sånn, er nok flere tusener som bruker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...