Gå til innhold

Leve evig - hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrekkscenariet er en fremtid der stadig flere holdes i live i stadig skralere stand, med katastrofale konsekvenser for det menneskelige sinn (...)
Som nevnt tidligere i tråden tror jeg dette vil bli det største problemet med eventuell kunstig livsforlengelse. Hjernen er utformet for å passe et begrenset livsløp, og hvis dette utvides kunstig vil eventuelle komplikasjoner relatert til hjernens funksjon ikke kunne bedres i lang tid fremover. Det vil ta hundrevis av år før vår hjerne og vårt sinn blir tilstrekkelig forstått og den teknologiske utviklingen når et nivå hvor man faktisk har mulighet til å gjøre noe med eventuell komplikasjoner.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi lever i et fritt samfunn. Hvis du ikke vil leve evig, kan du sikkert få lov til å dø hvis det er det du vil. Hvis du vil leve evig, får du lov til det.

Jeg tror mange vil skifte mening den dagen det er mulig å leve evig, da vil nok de fleste som ikke ønsker å leve evig, trolig skifte mening. Dette er fordi de har levd et liv med skylapper, slik som folk gjør som tror på religion. De tør ikke å innse mulighetene. Der andre ser muligheter, ser negative folk problemer.

Gud=teknologi.

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere i tråden tror jeg dette vil bli det største problemet med eventuell kunstig livsforlengelse. Hjernen er utformet for å passe et begrenset livsløp, og hvis dette utvides kunstig vil eventuelle komplikasjoner relatert til hjernens funksjon ikke kunne bedres i lang tid fremover. Det vil ta hundrevis av år før vår hjerne og vårt sinn blir tilstrekkelig forstått og den teknologiske utviklingen når et nivå hvor man faktisk har mulighet til å gjøre noe med eventuell komplikasjoner.

Hjernen har enkelte celler som ikke fornyes naturlig og det er disse som er med på å gjøre oss sløve over tid. Det man vil gjøre er å fornye de tapte cellene med stamceller, men selvsagt vet vi ikke på tidspunkte om dette vil fungere optimalt. Dog, er jeg veldig optimistisk til det neste tiåret.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Flott. Tenke seg til en "Bush" som er 800 år gammel... :whistle:

Du tenker på en president som blir sittende i 800 år? Det hadde vel ikke gått med dagens regler hvertfall, da 8 år er grensen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Greit nok. Men hva hvis denne Bushen ble president i sitt 792 år?

:whistle:

Da vil han være ganske gammel. Helt opp imot levealderen i fremtiden.

Blir jo ca. det samme som en presidentkandidat i dag. ;)

Lenke til kommentar
En bra dokumentar om emnet på youtube:

Exploring life extension:

Fikk ikke sett dokumenteren før nå og må innrømme at den var uhyre fengslende. Noe av det mest interessante må ha vært halvveis inn hvor de kalkulerte når den første kuren skulle nå oss. Utregningen ble basert på to ytterpunkter, når kuren kunne være tidligst ferdig og når den kunne være senest ferdig. Deretter tok de middelverdien på disse estimatene og konkluderte med år 2019, som er rundt 10 år fra nå. Da vil jeg være 29 år gammel og fortsatt ha en del energi. Hvis dette blir tilgjengelige, finnes det ingen tvil om at det vil bli benyttet.

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg aa leve lenge, men evig? Nei takk.

Evig er saa lenge at det er umulig aa forestille seg, tenk aa ha levd 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 aar? Ville blitt meningslöst etterhvert.

Hadde ihvertfall ikke önsket aa leve evig om det var valgfritt, det eneste som er verre enn aa leve evig er aa leve evig og se alle dine kjente og kjære dö om og om og om og om igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...