Gå til innhold

Tørr eller Våt-puss av tenner?


RMBB

Anbefalte innlegg

Har en kammerat som mener at hvis man tørrpusser så blir man ikke ren i munnen. Han mener at matrester ikke kommer ut, selv om man spytter. Jeg pleier og tørrpusse som på turer fordi jeg er for lat til og springe og lete etter vann til og skylle med, og mener at det gjør like mye nytte som en vanelig tannpuss.

 

Hva mere dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til han over: Jeg pleier alltid spise snopp før jeg pusser, jeg.

 

On topic: Føler at tannkremer blir mer "spredt" når jeg "våtpusser", derfor gjør jeg alltid det.

Det er lite lurt, ein uvane du bør venne deg av med.

 

Syre i munnen og på tennene når du skal pusse sliter på emaljen. Du bør planlegge litt for å unngå inntak av brus og snop rett før du skal pusse tennene. Skyller du munnen etter å a drukket/ete dette vil det hjelpe med å få PH-balansen tilbake og bli kvitt syra.

Lenke til kommentar

Beklager om jeg var litt diffus der, men jeg prøvde å gjøre et poeng av han sa "snopp (penis)" istedet for "snop (søtsaker)". Jeg er ikke spesielt glad i godteri heller. Men on topic, plox :). Ai, du var mod, ja. Men hey, beklager igjen.

Endret av Koffert
Lenke til kommentar
Til han over: Jeg pleier alltid spise snopp før jeg pusser, jeg.

 

On topic: Føler at tannkremer blir mer "spredt" når jeg "våtpusser", derfor gjør jeg alltid det.

Det er lite lurt, ein uvane du bør venne deg av med.

 

Syre i munnen og på tennene når du skal pusse sliter på emaljen. Du bør planlegge litt for å unngå inntak av brus og snop rett før du skal pusse tennene. Skyller du munnen etter å a drukket/ete dette vil det hjelpe med å få PH-balansen tilbake og bli kvitt syra.

Det er eit veldig godt poeng.

Tannlegen min nevner det alltid, nevner spesielt: Ikkje drikk appelsinjuice før du legger deg/pusser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...