radivx Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Om du er på jakt etter en matchende forsterker til høyttalerene er det letteste å velge seg ut et par aktuelle modeller og få dem testet på den aktuelle høyttaleren (Hifiklubben har stort sett alltid budsjetthøyttalere klare til lytting) Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Tror du skal prøve med VE-8 eller CLS-10, 10 kvadrat er i minste laget for VE-8, til og med. CV kan spille ganske pent, hvis de kombineres med god elektronikk, faktisk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Trådstarter nevnte senere at det var snakk om 20kvm dog. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) NAD C325BEE vil funke, men jo mer effekt jo bedre. har sett lit på nad C272! den vil vell gkøre susn? det er vell murlig og koble den opp på surround recieveren? Om du kan gå for denne så gjør du selvfølgelig det! Den vil drive dem uten problemer og du vil kunne spille knallhøyt. Du kobler den til "pre-out" på surround receiveren din. Velg da de utgangene som går til fronthøyttalerne. Endret 16. august 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Trådstarter nevnte senere at det var snakk om 20kvm dog. Så ikke det, hehe. Passe med VE-8 eller CLS-10 da. Sammen med ovennevnte effektforsterker, så burde det spille bra. Endret 16. august 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Nissjan Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 jeg har cls 15 i et rom på ca 15kvm rom. dette har jeg merket er alt for stort, for deg som har et enda mindre rom, så ville du bare hørt vibrasjonen av ting som er i rommet. velg heller stativ høyttalerne til cerwin vega, da kan du bruke den forsterkeren du har. hvis du fremdeles velger å kjøpe deg cls 12/15 så må du nesten kjøpe deg en ny forsterker. jeg har en cerwin vega forsterker på 1500w brokoblet. (420w x2 i 4ohm) dette er nesten på grenseland til å ha for lite kraft selv om høyttalerne er veldig lettdrevende:)dette kommer til å koste deg en del ekstra. så mitt råd er kjøp mindre høyttalere for å få bedre lyd og mindre kostnader. hvis du synes det er for lite bass i stativhøyttalerne så kan du kjøpe en ekstra bass som helst er aktiv (har en innebygd forsterker som er egnet for bassen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå