Papirkurven Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hei! Jeg sitter nå å vurderer en BMW 318 1996 modell. (150k KM) Og den får jeg for 47k. noe jeg syns er et supert tilbud! Den er Fabrikk trimmet. Men faren min, som er så jævlig naiv, mener jeg ikke bør kjøpe den. Det var en feil me 2. gire på BMW'en. En ring av ett eller anna, ifølge eieren. Han sier at det koster 5000kr for å få fikset det på et verksted. Men faren min, sier at det kommer til å koste mye mere enn det, siden det er BMW, og at det kan koste mye meire å få den reparert. Han mener så at jeg bør kjøpe meg en Opel Calibra 2.0l 4x4 8v. (98700KM) til 49'000kr Den har da aldri blitt ungdomskjørt å det er byttet ut mye nytt på den. Hva tror dere er det beste kjøpe? Jeg har veldig lite peiling på biler og sånt Håper på seriøse svar å ikke noen Opel eller BMW-fan svar, "KJØP OPEL FOR DET HAR JEG Å DET ER BEST" Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) sjekk med verkstedet hva det vil koste å fixe bmw'en, hvis 5000 stemmer ville jeg klart gått for den, den stiller i en helt annen klasse enn en Opel, bmw er en drøm å kjøre, har selv en bmw 520 87 mod og en VW vento 95 og bmw'en som er 8 år eldre, 21 år gammel, er MYE bedre å kjøre Endret 13. august 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Kan tenke meg det ja. Broren min påstår og at BMW har en tendelse til å bli fort ødelagt. Altså, at den må mye på reperasjon. Kan det stemme? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kan tenke meg det ja.Broren min påstår og at BMW har en tendelse til å bli fort ødelagt. Altså, at den må mye på reperasjon. Kan det stemme? Ikke unaturlig mye mener jeg. Hvis det er slik så er det bare pga behandlingen bilen har fått. En BMW som er godt tatt vare på er veldig driftsikker, en som er blitt grisekjørt er nok ikke det. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg ville valgt BMW-en. Min erfaring med calibra er rust og masse småfeil. Bare kjør innom et verksted og få et prisoverslag på hvor mye det vil koste å fikse feilen på 2.giret. Det er jo kjedelig å kjøpe en ihjelkjørt bil hvor man må ut med masse reparasjonsutgifter. Er det coupé- eller sedankarosseri på BMW-en? Selv synes jeg sedanen er lite pen. Hva mener du med fabrikktrimmet, er det 318IS? For 50 høvdinger bør du klare å få en 320 eller 318is, hvis du er litt tålmodig. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det første jeg tenker på når jeg hører eller leser Opel Calibra er: Rust..... Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Ja, jeg har sett mange klager på rust å lignende. Men BMW'en den trur jeg er ganske rå-kjørt iom, at den er trimmet. Det står ikke noe annet en at den er fabrikk-trimmet på annonsen. Opelen har da aldri blitt ungdomskjørt, så jeg vil tro at motoren og gir-kassa er i bedre stand enn BMW'en, siden det er allerede noe feil me 2. giret på bmw'en Jeg vet ikke vilken 318 det er. men jeg slenger ut et bilde av begge to: Opel: BMW'en: Jeg synes da BMW'en ser finest ut Endret 14. august 2008 av Papirkurrv Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Nå er ikke Opel Calibra kjent for å være blant de mest pålitelige bilene. Jeg har en venninne som hadde en tilsynlatende strøken Calibra i sin tid, og det var ikke den mest problemfrie bilen jeg har vært borti akkurat. Når det er sagt så ser det ut som om du har muligheten til å skaffe deg en sjeldent godt eksemplar av bilen her. Og hvis du ikke faller for fristelsen å råne ned bilen med alt mulig rusk og rask vil du ha en av de penere bilene som 90-tallet har fostret. Det er langt mellom de originale Calibraene i dag, og det syns jeg er synd siden de aller fleste har blitt ødelagt av ungdom som i mine øyne ikke eier smak hva gjelder styling. En "fabrikktrimmet" (hva nå det skal bety) og ungdomskjørt 3-serie med gåen girkasse behøver ikke være noen potensiell feilbombe, men har vondt for å tro at det ikke finnes mer kurante BMW'er der ute enn akkurat den. Så av disse to ville jeg valgt Opel. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (...)Men faren min, som er så jævlig naiv, mener jeg ikke bør kjøpe den. Det var en feil me 2. gire på BMW'en. En ring av ett eller anna, ifølge eieren. Han sier at det koster 5000kr for å få fikset det på et verksted. Men faren min, sier at det kommer til å koste mye mere enn det, siden det er BMW, og at det kan koste mye meire å få den reparert. Han mener så at jeg bør kjøpe meg en Opel Calibra 2.0l 4x4 8v. (98700KM) til 49'000kr Den har da aldri blitt ungdomskjørt å det er byttet ut mye nytt på den. (...) Jeg tror faren din er det motsatte av naiv. Det er vel synkroniseringsringen det er snakk om. Jeg vet ikke hvordan girkassa på en BMW er satt sammen, men jeg kan ikke se for meg at den ringen koster under 10000,- å bytte ut på et verksted. Til Saaben min var prisen på ringen i overkant av en tusenlapp fra rimeligste forhandler (uoriginal del?). Så må man plukke kassa ut av bilen og sannsynligvis demontere halve kassa for å komme til ringen. Så må kassa settes sammen og på plass igjen. Det gjøres ikke for 5000,- og det vet nok eieren. Ulempene med Calibra er etter det jeg har hørt rust og at fordelingskassa på 4x4 lett går i stykker. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 få eieren av bmw'en til å fikse girkassa, si at du betaler 6000 mer for bilen, hvis han takker nei vet du at han bløffet om 5000 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Noe sier meg at Calibraen på ingen måte bare er eid av voksne mennesker. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Flere tegn på at dette er en typisk ungdomsbil i annonsen. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Alle over 18 er jo voksne. Uansett, den BMW-en virker overpriset. Firedørs ungdomskjørt sedan, med et stylingkit som ikke akkurat drar designet i en positiv retning, med ødelagt girkasse, bør kunne skaffes billigere. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 vanskelig valg, papirkurv? Lenke til kommentar
hellokitty Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 var fra meg egentlig, men papirkurv var pålogget her xD Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Man trenger ikke være professor i bioteknisk kjemi for å forstå at begge bilene her er ungdomskjørte. Opelen: Jeg tasta nummeret i annonsen inn på Gulesider, og fikk opp ett damenavn. Tastet damenavnet inn i skattelistene og fikk opp en dame på 36 år. Hvilken dame på 36år setter inn nye hovedlykter med ANGEL EYES, LED baklykter, Subwoofer, og skifter deler til fordel for krom? Noe forteller meg at denne dama her en sønn med nummeret registrert i hennes navn ... BMW: Trengs det egentlig en gjennomgang her? -- Jeg hadde droppet begge bilene, og heller sett meg rundt for en annen penere BMW ( ) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Noe sier meg at Calibraen på ingen måte bare er eid av voksne mennesker. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Flere tegn på at dette er en typisk ungdomsbil i annonsen. Om eieren har vært en ungdom eller godt voksen har vel heller lite å si. Begge aldersgrupper kan ha behandlet bilen like jævlig, eller pent for den saks skyld. Få bilen på et verkstedbesøk, så kan mekanikerne fortelle deg litt mer om hvordan bilen er blitt behandlet, og om det er et godt kjøp. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Jeg tror Sluquet egentlig bare vil frem til at sjangsen for at bilen er rævkjørt er ganske mye større når den har vært ungdomseid. Selvfølgelig, ett verkstedbesøk vil være det beste. Husk at mange ungdommer lever og ånder for bilene sine, kjøper dyre deler og generelt steller godt med dem. Endret 14. august 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Ville ha valgt opelen! Har selv hatt en vectra 4x4 med samme motor som i calibraen! Den ble rævkjørt til det maksimale uten at motor eller drivverk gikk i stykker! Kjørte også 40000km over interval for regreimskift, helt til reima røyk! Satte inn ny, å kjørte videre! På bmw ryker jo toppen hvis man kjører hardt! BTW: Fordelingskassa på Opelen holder hvis man skifter accumlatoren vær 90000km! Endret 14. august 2008 av david_almli Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Ikke sikkert at du er like uheldig med din Calibra Papirkurv, men kan fortelle om en kompis som har vært lettere uheldig med sin: Kjøpt for 45000kr av en kar i 30-årene. 180k km. Drøyt 150 hk, (ikke "din" motor Papirkurv). Ikke noe / svært lite rust, så ut til å være i god stand. Lettstylet med spoiler og en liten "leppe", panserforlenger eller hva det nå enn kalles. Først tok eksosanlegget fyr gjentatte ganger. 8000kr for nytt. Etter en stund til bestemte rattlåsen seg for at den ikke ville gå av. Delvis hjemmefikset, men dyrt å gjøre skikkelig (må bytte tenning afaik). Interiøret har falt noe fra hverandre (taket faller ned, dørpaneler sitter ikke skikkelig), men alt kan fikses uten verksted. Etter en periode med problemer ved gasspådrag (motoren stopper) begynte batterilampa å lyse. Brått var batteriet tomt, dynamoen måtte byttes. Kan byttes selv, men delene koster jo penger. Dette fikset også motorproblemene såvidt jeg vet. Tror siste nytt var at slo den ut på feilkoder fra kamaksling og lambdasone. Ellers er det jo en flott bil å se på, kul ungdomsbil! Ikke den mest komfortable bilen, du bør bremse godt opp foran fartshumper. Har inntrykk av at det er en fin bil så lenge den fungerer, vil bare si at selv om bilen ser strøken ut kan listen over uforutsette utgifter bli lang... Lenke til kommentar
rublings Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Du kan vel få en 3serie mye billigere enn det der. Stylingen var i mine øyne grusomt stygg. Her er hva du kan få for rundt den prisen der, Bmw 320 Lav km, original stand, automat og 2liters R6. Selvom du kanskje ikke vil ha dette gir det en indikasjon på hvor mye mer 3-serie du kan få i din prisklasse, og dette var til og med hos en forhandler. Edit: Er det disse bilene det står mellom eller er du åpen for forslag på andre biler? Endret 14. august 2008 av rublings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå