Peppep Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Har vært helt forjævlig idag. I hele dag. Nei, fra ca 1630. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Puh, så jeg var ikke alene. Er lenge siden jeg har gjort så mye lekser som i dag. Men hvor er det blitt av avatarene? Endret 20. oktober 2008 av hernil Lenke til kommentar
Essem Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Avatarene forsvant i baklomma til Ueland Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 hvilken kødd er det som leker seg her ? hvorfor i dag da jeg fikk mange meldinger om aktivitet Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ubrukelig i det siste timene. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ja, noe er i ulage, gikk hit for å sjekke og ser at det er noe som gjelder flere........ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Sjekk innlegget til -drugiS- litt lenger opp. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Vet ikke om det er rett tråd men.. Jeg får ikke lastet opp bilder og når jeg skal se på andres bilder i bildekritikken kommer ikke bildene opp. Noen som vet hva årsaken kan være? Lenke til kommentar
LaViva Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Avatarene forsvant i baklomma til Ueland Her er svaret.. Hovedkortet tok kvelden, se linken Endret 21. oktober 2008 av LaViva Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Avatarene forsvant i baklomma til Ueland Her er svaret.. Hovedkortet tok kvelden, se linken Takker for raskt svar! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ja jøss. Jeg svarte til og med før du spurte. Det er jo helt utrolig. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Foreslår at drifts-gjengen sjekker hvor ofte de har langvarige table locks. Tipper databasen er mysql med myisam-tabeller. Am I right? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Foreslår at drifts-gjengen sjekker hvor ofte de har langvarige table locks. Tipper databasen er mysql med myisam-tabeller. Am I right? Tipper InnoDB Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Foreslår at drifts-gjengen sjekker hvor ofte de har langvarige table locks. Tipper databasen er mysql med myisam-tabeller. Am I right? Vi sliter tidvis med table locks ja, og ja vi bruker MyISAM. Det er tabellen med alle postene som er "utfordringen", og siden ikke innoDB støtter fulltekstsindekser bruker vi ikke det. Årsaken til låsene er søking, så derfor jobber vi med å skrive om alle søkemotorene i forumet til å bruke et eksternt system som da gjør at vi slipper de låsene. Men akkurat nå er jo problemene relatert til at vi faktisk mangler en server Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Foreslår at drifts-gjengen sjekker hvor ofte de har langvarige table locks. Tipper databasen er mysql med myisam-tabeller. Am I right? Vi sliter tidvis med table locks ja, og ja vi bruker MyISAM. Det er tabellen med alle postene som er "utfordringen", og siden ikke innoDB støtter fulltekstsindekser bruker vi ikke det. Årsaken til låsene er søking, så derfor jobber vi med å skrive om alle søkemotorene i forumet til å bruke et eksternt system som da gjør at vi slipper de låsene. Men akkurat nå er jo problemene relatert til at vi faktisk mangler en server Jaja. Jeg er kjent med problematikken, for å si det sånn.. Og ja, å kjøre de tunge søkene mot en annen database er L.Ø.S.N.I.N.G.E.N. Inntill det er så mye søk mot den databasen at replikeringen ikke får tid til å gå over midt mellom alle table locks.. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Men akkurat nå er jo problemene relatert til at vi faktisk mangler en server Lang bestillings tid på den serveren eller? Endret 7. januar 2009 av guttorm Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Jeg vet ikke om du sier det som en reaksjon på at du allerede vet det eller ikke, men det ble for ikke mange timene siden startet en tråd i "Nyheter fra forumet" med emnetittel: Godt nyttår med nye servere!. Om du allerede vet det og det var en reaksjon på posten hans fra Oktober kunne du likevel spurt om hvorfor det har tatt så lang tid i den andre tråden siden den er mer relevant. Endret 7. januar 2009 av TSP Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Vell vi har allerede blitt henvist til denne tråden via en annen nyere tråd. Derfor brukte jeg denne. Og nei, jeg har ikke sett godt nyttår og nye servere tråden. Sorry, jeg prøvde faktisk å unngå og opprette nok en tråd. Skal Søke gjennom ALT neste gang. Var forøvrig ingenting som tydet på at det var kommet noen nye servere i det jeg postet spørsmålet . Er forøvig veldig trett av at forumet ikke virker som det skal, så skal prøve å spare meg for de verste kommentarene. Nå ser det jo ut som ting er på gang Edit: La forøvrig ikke merke til at tråden var fra oktober, tok linken for god fisk. Endret 7. januar 2009 av guttorm Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 La forøvrig ikke merke til at tråden var fra oktober, tok linken for god fisk.Denne tråden er minst like aktuell som da den ble startet. Det tok over ett minutt fra jeg tykket på svar-knappen til svarboksen kom opp. Det er til tider helt umulig å poste noe i forumet. Synes det er spesielt ille i kveld. Det er gjort noen tiltak for å få forumet mer responsivt, men det trenger sårt nye servere ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg