Gå til innhold

Hotmailpostkasse nokia n82

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp kjøpt meg nokia n82 og sitter nå og spekulerer på hvordan jeg får laget hotmailkontoen min til som en postkasse på tlf.

Det første spørsmålet mitt går på hvorvidt jeg skal velge IMAP4 eller POP3 som protokoll for overføring av e-post. FÅr liksom ikke noe forklaring i bruksanvisningen.

Neste spørsmål kommer når jeg skal skrive inn IP-adresse eller vertsnavnt på e-postserveren jeg sender fra. Hvor finner jeg dette (bruker som nevnt hotmail)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite forbehold om at det er en stund siden jeg sjekket status, men jeg mener følgende er tilfelle:

Gratisvarianten av Hotmail støtter ikke IMAP4/POP3. Tror det er tilgjengelig som en betalbar tjeneste.

E-post med Hotmail er også tilgjengelig via Windows Live Messenger for Symbian, men denne koster også penger å bruke.

Gratis: Gmail

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

år innstillinger for epost på gmail sine hjelpesider. bruk imap og klikk påå innstillinger for "andre programmer"

Lenke til kommentar
Lite forbehold om at det er en stund siden jeg sjekket status, men jeg mener følgende er tilfelle:

Gratisvarianten av Hotmail støtter ikke IMAP4/POP3. Tror det er tilgjengelig som en betalbar tjeneste.

E-post med Hotmail er også tilgjengelig via Windows Live Messenger for Symbian, men denne koster også penger å bruke.

Gratis: Gmail

Hotmail e-post er gratis å bruke, det er messenger som man må betale for. Så hvis du laster ned windows live messenger setter du opp e-post kontoen under innstaleringen, enkelt og greit :)

Lenke til kommentar

Serveren du brukar til å sende frå (SMTP) er nettverksavhengig. Telenor brukar smtp.online.no, Netcom brukar smtp.netcom.no, Network Norway brukar smtp.nwn.no. (Korriger meg om noko ikkje stemmer). Når det gjeld POP/IMAP er vel dette valfritt. IMAP vil seie at ein blar direkte i katalogane på serveren, dvs. at e-posten ikkje vert flytta frå serveren til telefonen kvar gong du sjekkar mail. Dette er vanlegvis ein fordel, sidan du heilt sikkert ynskjer å kunne lese e-posten på ein PC, sjølv om du alt har sjekka mail med mobilen. POP er motsett, her vert all e-posten lasta ned og sletta frå serveren. I praksis har ikkje dette så mykje å seie, sidan POPprotokollen også støttar å la meldingane bli liggande på serveren. Dei fleste telefonar vil difor syte for at ikkje e-posten vert sletta før du ber om det. Dersom du ikkje har fastpris bør du hugse å hake av for å berre laste ned overskriftene, slik at du unngår å laste ned store mailar med vedlegg utan vidare.

Lenke til kommentar
Hotmail e-post er gratis å bruke, det er messenger som man må betale for. Så hvis du laster ned windows live messenger setter du opp e-post kontoen under innstaleringen, enkelt og greit :)

Gratis å bruke på PC ja, testet nettopp på N82 (Symbian) hvor du tvinges til å betale for tilgangen (gjennom Telenor/Netcom).

Lenke til kommentar
Hva mener du med at du blir tvungen til å betale for å få tilgang til eposten? Du kan da laste ned via wifi tilkobling og da betaler du ingen ting for å få lastet ned eposten.

Om jeg logger med inn via webbrowseren på N82 er det gratis. Når Windows Live Messenger (hvorfor Windows på Symbian? ) installeres kan du bruke denne til å lese e-post (legger et eget skilleark under meldinger).

Microsoft har i samarbeid med Telenor begynt å ta betalt for tjenesten når den skal brukes med denne applikasjonen. Selv om jeg valgt å logge meg på via wifi kom beskjed om at jeg må kjøpe et "månedspass" for 15 kr. Svarte ja, den koblet seg rett mot Telenor og belastet regningen.

Nå har de meldt at de skal ta betalt for dette i mange måneder så overraskelse var ikke kjempestor, men dog... de har laget en effektiv betalingsprosess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...