AtleBer Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Her om dagen fant jeg frem mitt gamle stereoanlegg fra kjellern. Var drit fet lyd på dem, så tenkte jeg skulle koble dem til pc'en. men så fant jeg ut at jeg ikke kan det. jeg har kun kobling til strøm, høytalerne, og radioantenne bak på "styreren" (kaller det styrern for jeg er mongo når det gjelder ting som dette så aner ikke hva det kalles) Mitt spørsmål er: Er det mulig og kun få kjøpt en slik styrer, uten å kjøpe høytalere? kan noen fortelle meg hva denne styreren egentlig heter? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hehe, det heter en forsterker. Ja det er mulig. Hvor mye penger har du å bruke på det? Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hehe, det heter en forsterker.Ja det er mulig. Hvor mye penger har du å bruke på det? Ja så lite som mulig. Er det veldig stor forksjell på dem? forresten, mine høytalere har 2 tynne brune ledninger hver. Er det fortsatt standeren? Har nådagens forsterker samma oppkobling? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvis det bare er vanlige ledninger hvor isolasjonen er "klippet" av på tuppen er det standar ja. Som disse? Mener du om det er stor forskjell på forsterkerer? Ja det er det, du får i alle mulige prisklasser, alt fra 1500,- til godt over 300,000,-. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hvis det bare er vanlige ledninger hvor isolasjonen er "klippet" av på tuppen er det standar ja.Som disse? Mener du om det er stor forskjell på forsterkerer? Ja det er det, du får i alle mulige prisklasser, alt fra 1500,- til godt over 300,000,-. 1500 er det laveste?? Hele stereoanlegget kostet 1500 tror jeg..lol. Er ikke ute etter noe Hifi, vil bare ha den enkle forsterkeren som gjør det mulig å koble høytalererne til pc'en. Endret 14. august 2008 av AtleBer Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Sikkert mulig å finne noe billigerer ræl, men det er ikke å anbefale. For dårlige/strømsvake forsterkere kan skade høyttalerene. Evt kan du jo sjekke litt rundt brukt. feks på finn.no og hifisentralen.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå