Gå til innhold

ønsker å overklokke prosessor e6850 3ghz til 4ghz trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har lurt på å overklokke min e6850 prosessor fra 3gz til 4ghz og lurer på hvordna jeg skal gå frem?Jeg har asus p5n-T deluxe hovedkort som jeg har hørt er et vanskelig kort å få stilt riktig inn så derfor lurer jeg på hva slags ny cpu vifte må jeg ha og hva slags instillinger må jeg sette i bios?Vet svært lite om hvordan jeg går frem så derfor hadde det vert flott med noe hjelp.Takk på forhånd:-)

Endret av Lightboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Undersøk også litt selv når det kommer til klokking, det ligger som regel masse greie guider ute på nettet. Etterhvert som du leser deg frem vil du forså mer om hva som foregår. Les litt rund i guider og prøv og se litt i din egen bios for å gjøre deg mer kjent, samt mer komfortabel med å stille på ting der.

For det første er det ikke dermed sagt at du vil klare å kjøre 4ghz, det avhenger av stabiliteten til hovedkortet, kjøling, vcore vs levetid, og hvilken chip du har fått blant annet. Et greit utgangspunkt vil da være å prøve seg frem og se selv når det begynner å butte imot.

Du øker hovedsaklig FSB (Front Side Bus) når du klokker intel'n din. Minnet kan du like så greit låse til 1:1. Deretter kan du bare forsiktig prøve å klokke litt for å se hvordan ting oppførere seg. Siden du aldri har klokket før kan du begynne rolig å se om en FSB på 355 gir resultater. Dette vil gi en cpu frekvens på 3200mhz. Prøv å få til dette først, så tar vi det derifra.

Nyttige programmer som kan benyttes underveis er Everest (til å overvåke temperaturene), CPU-Z (til å poste bilder av klokkingen din), og Orthos (til å teste stabiliteten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...