Gå til innhold

Bachelor via y-veien


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå skal jeg snart starte på lærlingtiden min. Har litt lyst til å ta Bachelor i ingeniørfag - Elektro - Y-VEI når fagbrevet er i boks.

 

Spm er, har noen her erfaring med denne såkalte y-veien? Er det veldig hardt? Evt er det mulig å ta noe realfagene via feks nettstudier i lærlingtida?

 

Takker for all hjelp og info rundt dette temaet. =)

Endret av Terje Takras
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kjenner jeg ikke til y-veien men for å ta ingeniørfag må du ha 3mx+2fy.

 

Noen høyskoler tilbyr hel- og halvårige realfagskurs som gjør samme nytten. Dette er et alternativ som så absolutt burde sjekkes opp om så var nødvendig. Du får desverre ingen realfagspoeng eller studiepoeng for det, men du sparer svært mye tid.

Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg ikke til y-veien men for å ta ingeniørfag må du ha 3mx+2fy.

 

Noen høyskoler tilbyr hel- og halvårige realfagskurs som gjør samme nytten. Dette er et alternativ som så absolutt burde sjekkes opp om så var nødvendig. Du får desverre ingen realfagspoeng eller studiepoeng for det, men du sparer svært mye tid.

Dere prater tull begge to. Det trådstarter spør om er y-veien, hvor det eneste kravet for å komme inn er fagbrev. Har ikke gått y-veien selv, men kjenner en del som har gjort det (i Porsgrunn). Etter det jeg forstår er opplegget en dundrende suksess, gutta får gode karakterer og alle får jobb. Jeg hører det er et tøft opplegg med mye å gjøre, men absolutt overkommelig hvis du er motivert.

 

Sjekk linker her og her.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

Helt riktig, eneste som trengs er et relevant fagbrev. Har lest litt _her_, slik jeg har forstått det, så tas matten og fysikken som trengs på et eller to 5 ukers kurs første og andre sommeren. Det jeg er litt redd for, er at dette kan bli litt tøft. Derfor lurte jeg litt på om det er mulig å ta disse fagene løpet av lærlingtiden, slik at jeg har litt bedre tid på meg, enn bare disse 5 uke å lære alt på. Har ikke noe annet enn GK yrkesfag matte fra før. og den blir vel veldig simpel iforhold til det som trengs på dette studiet. Hadde veldig bra forståelse for GK matten, men usikker på hvordan jeg vil takle denne matten her som er en god del vanskligere. Og ikke minst fysikk, som jeg ikke har hatt i det hele tatt.

 

Elektro biten tror jeg derimot vil gå veldig bra, da jeg anser meg selv for å veldig god forståelse for det. (uten å virke blærete). Har diverse "konkuranser" jeg kunne ha vist til, hvis det ikke hadde vært for anonymiteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...