Firkantbar Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg vil sikre et trådløst nettverk, fordi det er i et borettslag, og vil ikke at naboene ikke skal ha muligheten til å koble seg opp på nettet! Det er en Edimax BR6204-Vg router! Hvordan kan jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Bumper denne, da dette er noe også jeg sliter med. Har prøvd konfigurering med innlegging av mac-adressen som står på undersiden av router, men da mistet jeg nett-tilgang. Og hvordan gir jeg aksess til mine room-mates? Router er Jensen airlink 89300 Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 For å konfigurere sikkerhet på 89300 gjør du følgende : 1. Logg på ruteren med http://192.168.0.1 2. Brukernavn = admin / passord = 1234 3. Trykk General -> Wireless -> Security Settings. 4. Encryption = WPA 5. WPA type = WPA mixed 6. Pre-shared key format = passphrase 7. I pre shared key feltet skal du nå skrive inn det du ønsker å bruke som krypteringskode. koden må være mellom 8 og 63 tegn. 8. Trykk Apply + Apply. Nå er ruteren sikret, og du må legge inn koden når du kobler deg til neste gang. PS!! Deaktiver MAC adresse kontrollen da denne ikke er nødvendig ved bruk av kryptering. Vennlig hilsen Tor Datatekniker JensenScandinavia AS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå