Gå til innhold

Spill nærmer seg snart fotorealisme


Anbefalte innlegg

Det har jo vært snakk om mye om når spill kommer til å nærme seg fotorealisme, ser ikke ut til at det er så veldig lang tid igjen

 

2ylmv6b.jpg

 

Bildet ovenfår er "spillgraffikk" og er rendra fra Cinema 2.0, AMD's nye teknologi. Bilde er tatt fra en video.

 

Ganske sykt hvis dette er vi hva kan vente i spill framover, selvom det tar vell litt tid før vi får se det i et spill.

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette er imponerende: OTOY and new Photoreal virtual World

 

http://www.techcrunch.com/2008/08/11/livep...d-in-the-cloud/

 

Det fungerer slik at grafikken blir rendret fra en kraftig server også sendt til "bruker maskinen", dermed kan bra grafikk vises på selv de svakeste maskiner eller til og med mobiltelefoner til Second life aktige MMO spill.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Spill trenger seriøst ikke bedre grafikk enn slik det er i dag. Se på Call of Duty 4, Crysis, Bad Company, HL2 osv... Heller beholde grafikken slik den er nå og få orden på bugs, fysikken, lengde på spillet enn å prøve å gjøre det fotorealistisk. Det er ikke nødvendig - som en over her sa, la spill være spill :>

Lenke til kommentar

Men dersom det gjøres vil man ikke ha behov for å oppgradere pc'en, og dermed vil AMD, Intel, ATI og Nvidia tjene mindre penger, og ikke kunne utvikle nye teknologier like fort, og dermed vil prisene være høye for eldre teknologier. Altså blir resultatet dyrt og "dårlig".

 

Hvem vil ha det slik?

Lenke til kommentar

Jeg synes de heller bør fokusere på spillbarhet og historie i stedet for grafikk hele tiden. Det virker som at grafikk grafikk grafikk er det eneste det fokuseres på. Misforstå meg rett, jeg elsker fin grafikk, men de burde fokusere på morsomt gameplay først, og SÅ kan de begynne å pushe grafikken.

Nå om dagen er det mer slik: "Nå bruker vi hele budsjettet på å lage dette spillet så fotorealistisk som mulig, for det er jo først og fremst DET den nye generasjonen kjøpekraftige spillere fokuserer på, og så slenger vi over en tynn historie om aliens og world domination. Grafikken er så pen at de driter loddrett i historien likevel. Gameplayet gidder vi ikke å forandre på for vi VET jo at folk kjøper det likevel siden det har über-graphik-ov-d00m."

 

Jeg trenger fotorealistiske drittspill like mye som jeg trenger en infisert skrotum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...