MrL Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det har jo vært snakk om mye om når spill kommer til å nærme seg fotorealisme, ser ikke ut til at det er så veldig lang tid igjen Bildet ovenfår er "spillgraffikk" og er rendra fra Cinema 2.0, AMD's nye teknologi. Bilde er tatt fra en video. Ganske sykt hvis dette er vi hva kan vente i spill framover, selvom det tar vell litt tid før vi får se det i et spill. Kilde Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) To ord: Syk maskinvare EDIT: http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/27/ Endret 14. august 2008 av Slettet-aNZFa3 Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Da blir det ikke mye "spill" igjen av spillet..... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Kan man se denne videon noe sted? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg fant ingen video, men flere bilder http://www.joystiq.com/photos/amd-cinema-2-0/ Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg fant ingen video, men flere bilderhttp://www.joystiq.com/photos/amd-cinema-2-0/ Sykt! Hvis det første og tredje bildet er grafikk skal jeg ta av meg hatten og bøye meg i støvet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Om man skal komme på realistisk grafikk er man nødt til å finne teknologi for å simulere klær og hår på en 100% realistisk måte, blant mye annet. Tviler på at vi har maskinkraft nok per i dag til å rendre realistisk grafikk in real time. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er ikke spill grafikk, det er film grafikk. Det bildet er hentet fra en video. Grafikken er jo syk og derfor må man ha en god del raskere PC'er tilgjengelig for folket, også vil jo prisen komme inn... Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Kort video av fra Cinema 2.0 Render: http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/27/ Og ett bilde: Endret 14. august 2008 av Toska92 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Jeg lurer på hvortid denne tekologin blir til gjengelig i spill. Endret 14. august 2008 av Chris93 Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Synes dette er imponerende: OTOY and new Photoreal virtual World http://www.techcrunch.com/2008/08/11/livep...d-in-the-cloud/ Det fungerer slik at grafikken blir rendret fra en kraftig server også sendt til "bruker maskinen", dermed kan bra grafikk vises på selv de svakeste maskiner eller til og med mobiltelefoner til Second life aktige MMO spill. Endret 14. august 2008 av -sparks- Lenke til kommentar
RyanLennox Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det som er litt sykt er at jo nærmere man kommer virkeligheten i en datasimulasjon jo større er sjansen for at hvor egen virkelighet er en datasimulering..uhu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 AMD har grafikken med AMD Cinema 2.0, men Nvidia har fysikken med PhysX, det må nesten bli sammarbeid av det Lenke til kommentar
Malactica22 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 sykt, sykt, sykt hmm lurer på om en gang man kunne scanne inn et full body image av seg selv inn i ett spill. hadde jo vært artig i rpg, hvor man selv på en måte redder eller ødelegger verden Lenke til kommentar
Book Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Problemet idag er ikke antall pixler. Et spill kan fint idag se fotorealistisk ut - i stillbilde format. Ikke no problem. Det er animasjon, fysikk osv som er problemet. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Tydelig ut ifra spill i dag at det er svært vanskelig å gjengi hvordan mennesker beveger seg. Det blir liksom alltid litt stivt. Ansiktsuttrykk er også ganske langt unna realistisk i dagens spill vel. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Spill trenger seriøst ikke bedre grafikk enn slik det er i dag. Se på Call of Duty 4, Crysis, Bad Company, HL2 osv... Heller beholde grafikken slik den er nå og få orden på bugs, fysikken, lengde på spillet enn å prøve å gjøre det fotorealistisk. Det er ikke nødvendig - som en over her sa, la spill være spill :> Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Men dersom det gjøres vil man ikke ha behov for å oppgradere pc'en, og dermed vil AMD, Intel, ATI og Nvidia tjene mindre penger, og ikke kunne utvikle nye teknologier like fort, og dermed vil prisene være høye for eldre teknologier. Altså blir resultatet dyrt og "dårlig". Hvem vil ha det slik? Lenke til kommentar
GETINTHEVAN Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg synes de heller bør fokusere på spillbarhet og historie i stedet for grafikk hele tiden. Det virker som at grafikk grafikk grafikk er det eneste det fokuseres på. Misforstå meg rett, jeg elsker fin grafikk, men de burde fokusere på morsomt gameplay først, og SÅ kan de begynne å pushe grafikken. Nå om dagen er det mer slik: "Nå bruker vi hele budsjettet på å lage dette spillet så fotorealistisk som mulig, for det er jo først og fremst DET den nye generasjonen kjøpekraftige spillere fokuserer på, og så slenger vi over en tynn historie om aliens og world domination. Grafikken er så pen at de driter loddrett i historien likevel. Gameplayet gidder vi ikke å forandre på for vi VET jo at folk kjøper det likevel siden det har über-graphik-ov-d00m." Jeg trenger fotorealistiske drittspill like mye som jeg trenger en infisert skrotum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå