Gå til innhold

Varmeutvikling t-bird kontra thoroughbred/barton

Anbefalte innlegg

Som kjent er de gode, gamle AMD t-bird'ene neon varme krabater. Er i dag den lykkelige( :lol: ) eier av en 1400 med 200 MHz bus.

Etter hvert har jo lysten kommet på å pensjonere go'gutten til fordel for en nyere thoroughbred/barton, noe som også forutsetter nytt hovedkort og ny RAM for min del.

Lurer derfor på om min eksistererende kjøleløsning er tilstrekkelig, eller om det er tvingende nødvendig å bytte ut den også?

Pr. i dag bruker jeg en Taisol CGK 760092 (kobberkjerne) med 60mm/80mm funnel og en Titan vifte (49 m3 luft i timen).

Med andre ord: Går f.eks en 2600+ thoroughbred eller en 2800+ barton på lavere eller høyere temperatur enn varmemonsteret jeg har i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den linken var nyttig! En Thoroughbred XP2800+ er noe varmere enn T-bird 1400, men det bekrefter egentlig mistanken jeg har hatt om at min prosessor er noe av det varmeste verden har sett...

Det betyr at min eksisterende kjøleløsning uten problem skulle kunne kjøle en hver AMD-prosessor i handelen ettersom temperaturen i dag er ca. 45 grader idle/55 grader load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...