Gå til innhold

Skifte ut Canon EOS 30D med 5D?

Anbefalte innlegg

Vurderer utbytting av 30D, ser at Japan Foto selger 5D for 12 999,-.

Og mange selger brukt for 10-12k på bruktmarkedet. Har den nylig gått ned i pris? Får jo ikke billigere i USA en gang!

Kommer det en erstatter for denne snart som vil gjøre at den kanskje dumpes litt i pris?

Endret av shakudu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en ny versjon rett rundt hjørnet, men regn med at den vil koste *vestentlig* mer enn det du nå får en 5D for. Den blir nok en direkte konkurrent til D700, så en veiledende pris på noe over 20.000,- gir nok ikke høye odds for å tro.

Har du 20-25.000,- du kunne vært interessert i å spenne ut på kamera vil det være naturlig å vente litt, men nytt fullformatkamera til under 13k vil jeg si er en god deal.

10-12k på bruktmarkedet var nok å ta i litt. Mer fra 8 til noe over 10k alt etter stand.

Lenke til kommentar

'Wetterfeste Konstruktion', faktisk.

Fullformat, 6,5 bilder per sekund, Digic III, robust og værtetning er det jeg skjønner. Jeg vet ikke om bildet er ekte eller ei, men viser vel omtrent det samme som alle ryktene hittil?

Jeg rotet litt rundt på nettet og det ser ut som om mange mener bildet er falskt.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Det ryktes om en erstatter nå i august eller september. 26. august var en dato som dukket opp nå for noen uker siden, men jeg vet ikke om den er troverdig.

Et rykte som jeg tror stemmer, fordi 5D begynner å bli "gammelt" selv om det fortsatt er et utmerket kamera.

Sitter faktisk å vurderer fullformat selv,men blir nok å vente til 5D erstatteren er på markede og så kjøpe den .

The Canon 5D Mark II is rumored to include the following specs:

16MP DIGIC III

14 bit RAW

sRAW format

3″ LCD

Live View

Refined AF (similar to 40D)

Semi Weather Sealing

4-5 FPS

http://www.photographybay.com/2007/09/18/c...-november-2007/

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Vurderer utbytting av 30D, ser at Japan Foto selger 5D for 12 999,-.

Og mange selger brukt for 10-12k på bruktmarkedet. Har den nylig gått ned i pris? Får jo ikke billigere i USA en gang!

Kommer det en erstatter for denne snart som vil gjøre at den kanskje dumpes litt i pris?

Har 30D selv. Og jeg må si at fet optikk frister mer. Hvis du ikke har et reelt behov for å gå over til FF, så blir det vel bortkasata penger ?

Lenke til kommentar

Enig med Tom. Jeg har mine personlige preferanser for å velge 5D, akkurat som jeg foretrakk Kodachrome foran Velvia i sin tid. Heldigvis har jeg kun behov for en 50/1,4 for å ha det jeg trenger til en 5D, så jeg føler at jeg har kommet til et stadium der skifte av hus er forsvarlig i forhold til optikken jeg har. Det bør jo være greit å ta bilder med samme kombo som Dave Hill har tatt det berømte Chemical Romance-bildet sitt. Man må jo innrømme at mannen har god smak i utstyr iallefall.

Men 5D MkII interesserer meg forsvinnende lite. 5D har jeg testet, og har funnet det mer enn godt nok for meg. Det eneste som interesserer meg med MkII er den påvirkningen den har på bruktprisen til 5D.

Lenke til kommentar
Har 30D selv. Og jeg må si at fet optikk frister mer. Hvis du ikke har et reelt behov for å gå over til FF, så blir det vel bortkasata penger ?

I hovedsak er det megapixler (har begynt å fremkalle og forstørre, vil ha litt mere fleksibilitet her), mindre crop og litt funksjonalitet jeg savner. Blir ikke så mange lapper hvis jeg får en bra brukt-deal.

20-25k for etterfølgeren har jeg ikke sjangs å forsvare :)

Men 5D MkII interesserer meg forsvinnende lite. 5D har jeg testet, og har funnet det mer enn godt nok for meg. Det eneste som interesserer meg med MkII er den påvirkningen den har på bruktprisen til 5D.

Helt enig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...