Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC og deling av internett

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal hjelpe en kamerat med å sette opp en bredbåndforbindelse fra UPC. Kameraten har bestilt Chello-abonnement som bare gir tilgang til en IP-adresse. Har noen en oppskrift på de alternative metodene som kan brukes for å koble to pc'er sammen til å bruke internettressursen? Det er fint om man kan være detaljert hvordan man skal gå fram og hva slags utstyr det trengs for å sette opp dette. Takker for alle svar.

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos Chello har du mulighet til å betale en liten ekstra slant, så får du lov å kople til flere maskiner. Og det kan du gjøre med en switch, (ved å sette opp internet sharing i windows f.eks.)men Router er å anbefale. Jeg har ikke så god kjennskap til dette så rett meg om jeg tar feil. Med en Router så tror jeg ikke man trenger mer enn en ip adresse uten at jeg skal si det sikkert. En annen måte "å lure på" er å sette 2 nettverkskort i den ene pc´n å koble den andre maskinen til der.

Lenke til kommentar
Tenkte å sette opp maskinen med billigløsningen uten bruk av router og switch. Det vil si at den ene skal ha to nettverkskort. Må man da ha en krysset kabel mellom de to maskinene?

Det går det og, men da er du avhengig av at en maskin står på hele tiden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...