Gå til innhold

Hva er det AoC trenger av endringer


Anbefalte innlegg

Kanskje det er litt mer forståelig?

 

Healer vs healer?

Selvfølgelig er det forståelig, prøver bare å si at det ikke alltid tar 5 sekunder før en kamp er ferdig. Samme greiene hvis man spiller mot tanke-klasser. Hvis det kommer en melee med masse gems derimot tar det ikke mer enn et sekund eller to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konklusjonen til alle posterene over er mao at de må gjøre noe med +damage gems? Ser ut som om resten fungerer sånn ca som det skal?

 

Er en level 36 bear shaman i crappy gear og jeg klarer ihvertfall 2 level 38 mobs. Det var litt morsomt. :) (Har questet fra level 30 til 35 uten seriøs motstand). Først nå jeg støtte på noen skikkelige mobs. Misliker lightning/archer mobs... :p

Lenke til kommentar

hadde gjort så mye om bugsa fortsatt var der bare de kunne gjort conan om til EN stor verden og ikke en liten zone..trodde vi var ferdige med det i everquest, og når jeg atpåtil leste om hvor stor denne verden skulle bli i conan så ble skuffelse like stor..og hva er det med armor og våpen..halloo..gi oss noen skikkelig fete items med stats! og ikke +5 hp, lol..nei det trenger ikke være wow med all verdens slags farger på alt, la det fortsatt se grått kjedelig og real life armor ut ,men gi alle de fine armorne og våpnene jeg ser til oss og ikke npc`` ene!...arenan i armsman tavern var en genistrek..bare de kunne utvidet den til mye mere. håper noen på funcom leser dette..;)

Lenke til kommentar
- Hardware-krav - Listen er satt for høyt..

 

enig i mye av det som er blitt skrevet i denne tråden... men denne nei, litt av poenget var jo at spillet skulle leve noen år. helst mange... det skal ikke mange kronene til for å kunne kjøre spillet på med/high settings hvis du sitter på en litt gammel maskin

 

Et spill kan fint klare seg i noen år med middels grafikk. :)

Lenke til kommentar

Kan vel bare sitere meg selv fra ett annet innlegg, for å nevne de "store" tingene jeg mener de må få gjordt noe med.

* Størrelsen på verdenen.

 

I starten når jeg leste om folk som sa at den var liten, så var jeg ikke enig, jeg syntes sonene hadde en ganske grei størrelse, noe de fortsatt egentlig har. Men etter som jeg steg i gradene (lvl 71 nå) så ble det færre og færre steder å dra, og verdenen skrumpet inn. Med det nye reise systemet så har den egentlig blitt enda mindre da det er enda raskere å reise fra a til b. Her trengs det nye mange nye områder raskt, slik at man har flere alternativer uannsett hvilket level man er på.

Tror også at det meste i hver sone er plassert for hånd, slik at ting se meget bra ut. Men kanskje dette også gjør at det tar lengre tid å bygge opp en sone ?

 

 

* Siege Battles.

 

Jeg valgte PvE da jeg ikke er så veldig stor fan av PvP, slik at jeg kan styre selv når jeg vil delta i PvP. Men jeg har sett frem til de store salgene om battle keeps, men når jeg ser kravene for å kunne bygge ett, så lurer jeg litt på hvem de har tenkt at skal delta i denne delen av spillet ? Først må man få opp en T3 by før man kan begynne på ett keep, det krever enten mange spillere (guild medlemmer), eller spillere som er meget aktive til å samle/kjøpe ressurser. Men man kan vel angripe ett uten å ha ett selv ? Men de guildene som har ett keep nå har nok mange (aktive) spillere, og da spørs det hvor lett det blir å samle nok for ett angrep hvis man ikke er i en stor guild selv.

Kort fortalt så lurer jeg på om lista er lagt for høyt for denne delen av spillet.

 

 

* Det er for lett og/eller raskt å komme til level 80.

 

For når man kommer dit så er det ikke så mye innhold, muligens litt bedre på PvP serverene enn PvE ? Det trengs vel mer enn en level 80 sone og noen få raids ? Har hørt mange si "woo hoo level 80, hva nå ?", og jeg begynner å se tegnene selv der jeg er. Snart spilt i ca 3 månder, og jeg har begynt å vurdere om jeg ikke skal legge spillet på hylla. WoW klarte å holde interessen min opp i ca 6 månder, LOTRO i ca 4-5 (det ble aldri kjedelig for meg, men jeg sluttet bare å spille av en eller annen grunn).

En større verden med mer innhold og "lengre vei" i mellom hvert level hadde muligens hjulpet noe her.

 

 

* Crafting er rimelig meningsløst, i alle fall av hva jeg er opplevd.

 

Det er lite som oppmuntrer til handel mellom spillere, men unntak av ressurser til byer og crafting quests. Det man kan lage er ikke så veldig mye bedre enn det man får fra drops, og det holder ikke så veldig lenge. Tar ikke mange levelene før man finner utstyr som er bedre enn det man nylig lagde. Muligens litt bedre på lvl 75+. Siden alle kan samle alt, så er alle i teorien selvforsynte, eneste grunnen til å handle er for å spare tid på samling. Siden alle kan ha to av fire crafting profs (jeg holder architect utenom da det kun er nyttig for å bygge by/keep, og muligens siege weapons(?), hver guild trenger vel egentlig kun en?), så resulterer det i at det er veldig mange av hvert profession. Da blir det lite etterspørsel og grunn til å handle. Alt man trenger for lage alt er en venn, en char til eller være medlem av en guild så bør ikke slike ting være spesielt dyrt eller vansklige å få det man måtte ønske.

Gathering og crafting systemet bør redesignes slik at spillere ikke blir selvforsynte og det oppforderer eller gjør det helt nødvendig å handle med andre spillere for å få det man ønsker.

 

For velg legge til ett ønske om bedre mounted combat. Noe ala det man ser i Mount&Blade hadde vært knall.

 

Å komme raskt til lvl 80 er ikke nødvendigvis ett problem, men det setter krav til mer innhold, og spesiellt variert innhold i end game. Hadde det tatt lengre tid så hadde de sikkert hatt bedre tid til å fikse på dette, da bare de mest ivrige ville kommet til 80 fort. Bør vel også legge til ett punkt om varriert innhold, da det meste kun er hack 'n slash, men det er kanskje ett generelt MMO problem ?

Lenke til kommentar

En ting jeg savner er mer liv i byene. F.eks. burde det være endel som skjer for eksempel på vertshusene som ikke er quest relatert. Barder som synger, slåsskamper, folk som prater etc.

 

Det burde også vært mulig å treffe andre spillere ulike steder og kun sette seg ned for en prat og gjøre andre ting enn å løse quests. Man burde kunne ha konkurranser som man kan melde seg på (skyte på blink, brawling, poker og mye annet). Her burde det være mulig å tjene penger.

 

Det burde også være mulig å skaffe seg "reputation" i en by eller område. F. eks. burde PC'er som kverker andre få arrestordre på seg og om det ikke gir resultater så kan lederne i byen ansetter andre PC'er som bounty hunters. Tilsvarende mot PC'er eller NPC'er som stjeler. Man burde kunne stille sine tjenester til disposisjon for ting som skjer som ikke er questet på forhånd. Det vil si ting som PC'er gjør. Da burde det være slik at først til mølla får det oppdraget (eventuelt noen flere om man trenger et stort searchparty). Det gir et incitament for spillere til å sjekke om det er noen oppdrag som går ut på å gjøre noe med andre PC'er. Det er alltid MYE MYE morsommere å forsøke finne andre PC'er for å arrestere dem eller kverke dem. Da må man prate med PC'er man møter om de har sett den eller den.

 

Det burde også være mulig å f. eks. leie PC'er til raids, forsvar av guildbyer etc. Så man kan skaffe jeg jobb som leiesoldat og tjene store penger.

 

Kort sagt savner jeg mer samhandling spillere imellom annet enn tilfeldig group quests. Jeg savner også at det finnes ulike grupper (onde, snille etc.) som gjør aktive ting i de ulike byene. Det vil si levende quests som ikke kan nås uansett når man er på et bestemt level. Disse kan trigges av bestemte incidenter og så er de aktive en liten stund. Det vil si spesielle quests som respawner sjelden og krever at spillerne snubler over dem ved å spille aktivt.

 

Det burde vært mulig å bli bedre etter level 80 også.

Lenke til kommentar
husker ikke hvor jeg har det ifra, men mener å huske at guildbyer kunne bli angrepet av npc fra by som var i nærheten`? og at man måtte forsvare byen sin? eller..ble det bare borte..

Krevde for mange ressurser.

 

Man merker jo hvor utrolig stor forskjell det er å ha "mass-PvP" inne i Kheshatta fremfor en av Border Kingdoms sonene. NPC'er i sonene lager endel "lag" og trekker ned FPS.

Lenke til kommentar
husker ikke hvor jeg har det ifra, men mener å huske at guildbyer kunne bli angrepet av npc fra by som var i nærheten`? og at man måtte forsvare byen sin? eller..ble det bare borte..

Krevde for mange ressurser.

 

Man merker jo hvor utrolig stor forskjell det er å ha "mass-PvP" inne i Kheshatta fremfor en av Border Kingdoms sonene. NPC'er i sonene lager endel "lag" og trekker ned FPS.

 

Apropos BK. Savner tårn o.l. som tidligere var blitt annonsert for oss som er for små til Battle Keep.

 

Som tidligere nevnt i tråden er det også litt sånn 9 guild har skaffet seg BK alt er ferdig i BK nå. Savner litt den ongoing battle greia.

Lenke til kommentar
1. Mange flere quests fra lvl 40 og oppover.

- Mange klager på mangel av quests slik at det blir mye grinding. Selv om noen har klart å levle uten grinding er det alt for mange som ikke klarer det, og da er det rett og slett ikke bra nok. Ingen vil klage på for mange quests derimot...

 

Kan ikke helt si meg enig i at det er lite quests fra level 40 og opp. Har stort sett hatt full quest journal fra level 40-80, og har nok også hoppet over endel quests. Er nå level 80, og fortsatt full quest journal :)

 

Men et par ting de seriøst bør endre...

 

-bedre, og litt mer varierende quest rewards. Som guardian, er det stort sett bare crap man får i rewards fra quest. Ikke er det verdt mye når man selger dem heller. Eneste stedet man faktisk får ok gear, er jo arena quests. Av alle ringene jeg har fått av Conan, har jeg vel bare tatt vare på én...og den ligger i banken :)

 

-bedre drops fra elite bosser. Helt seriøst...vi var en gruppe som raida igjennom Phoenix River (kun elite mobs), og alle drops er helt ubrukelig. Samme greia i flere av disse "elite-sonene".

 

-bedre resource droprate ifht til hva man trenger til tradeskills quest. Er jo helt sinnsyke mengder silke, man trenger for å lage level 60-70 armor til disse armorquestene.

Neste patch skal visstnok bedre droprate på alt av skinn, og det er fint det, men det samme bør skje med silk/ironsilk. Er nå på level 70 gear i armorsmith-quest, og gidder rett og slett ikke lære andre crafting skills. Tar alt for lang tid å samle ressurser.

 

PvP-systemet er vel på vei, så det gidder jeg ikke mase om. Blir sikkert moro når det kommer. Inntil da, får jeg hjelpe andre squadmembers i guild'et opp til level 80.

 

 

pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...