Gå til innhold

Hva er det AoC trenger av endringer


Anbefalte innlegg

Har selv lagt AoC på hylla for sommeren, fikk aldri "feelingen" etter lvl 45'ish. Mye var bra, men mye var også dårlig.

Har lest diverse poster og mye av kritikken stemmer overens med min egen.

 

Her er noen av de aspektene jeg mener må ha en endring snarest og hvorfor:

 

1. Mange flere quests fra lvl 40 og oppover.

- Mange klager på mangel av quests slik at det blir mye grinding. Selv om noen har klart å levle uten grinding er det alt for mange som ikke klarer det, og da er det rett og slett ikke bra nok. Ingen vil klage på for mange quests derimot...

 

2. Mange, mange flere dungeons som MÅ være feilfrie.

- Kun quests holder ikke i lengden, og når man for oppleve Sanctum of Burning Souls som er en meget bra og innholdsrik dungeon får man blod på tann. At de ikke har opprettholdt denne kvaliteten er dumdristig og rett og slett en tabbe. Det burde være minst 2 dungeons per 10. level. En for starten på f.eks. 50-60 og en for slutten av 50-60. På level 80 burde det være over 5 dungeons man kan gå i før man kan raide, rett og slett for å lage en base av gear og gruppeerfaringer. Ikke alle kan lage raidgroups.

 

3. Ingen public dungeons.

- Sier seg selv, blir førstemann til mølla konsept som suger i dungeons.

 

4. Bedre info om ingame

- Jeg tenker på bl.a. på hvordan man hele tiden var usikker på hvilke stats man skulle samle på. Mange forskjellige typer stats som man aldri forstod helt og fult. Samtidig er det items som har idiotiske stats som igjen for deg til å spørre om du har misforstått helt.

 

5. Bedre feedback på f.eks. offisielle forums

- Folk føler at de ikke blir hørt, noe som er skumlere enn hva Funcom tydligvis tror.

 

6. Oppgraderte armorvisuals

- Det hjelper ikke å ha fantastisk mmo grafikk når man på lvl 80 løper rundt som en potetsekk av utseende. Blå items burde være dedikert til klassene slik mange husker tier0 fra wow, med matchende utseende. Da har man noe å jakte på. Og disse itemsene burde ha stats som tilfaller klassen din til punkt og prikke, og ingen andre klasser.

 

7. PvP

- En patch skal komme, så jeg skal ikke si at dette er et problem enda. Men mange klager på hvordan combatsystemet fungerer i PvP og latencyissues.

 

 

 

Flere som er enige? Eller har noe å tilføye på lista? Vet at dette er noe mange er klar over. Men jeg håper virkelig Funcom kommer seg på beina igjen. Har litt lyst til å skrive en mail med ei liste av "hot issues" til Funcom som de "må" ordne snarest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye ting de bør fikse men mange helt essensielle elementer er det for sent å gjøre noe med. De kan lappe spillet litt sammen her og der med patchene men de store feilene kommer de ikke til å fikse.

 

Mange venter på en ny patch, "the big one", som mirakuløst skal fikse alt og gjøre alt så mye bedre. Funcom lærte meg en lekse og jeg lar meg ikke lure av det selskapet igjen.

Hadde tenkt å vente et halvt års tid med AoC, dette forskjøv jeg til ca ett år for å gi dem tid til å reparere spillet. Når jeg ser utviklingen nå gjennom patch notes og deres egne uttalelser på forumet sitt mister jeg all tro på dem.

 

Det meste de gjør og sier tror jeg er med den hensikt å redde aksjekursen, det virker slik iallefall.

Lenke til kommentar
Det er mye ting de bør fikse men mange helt essensielle elementer er det for sent å gjøre noe med. De kan lappe spillet litt sammen her og der med patchene men de store feilene kommer de ikke til å fikse.

 

Hvilke elementer snakker du om her? hva er det som IKKE er med i spillet, som ikke kommer med patch?

Lenke til kommentar

- Fiks Gem Duping. (!!)

 

- Kun en gem av hvert prefix per item.

 

- +damage-stats fra våpen og gems legges til etter prosentbaserte multipliers i form av stances eller active abilities.

 

- Nerfing av +damage og/eller buffing av regulære stats slik at sistnevnte ikke er fullstendig meningsløse.

 

- Buffing av raid gear og nerfing av gems generelt, eventuelt to forskjellige stats-set på alt (de har tross alt lagt til en UI-seksjon med PvP-stats), slik at de nødvendige immunities i PvE ikke gjør en udødelig i PvP.

 

- De stats som per i dag faktisk ikke gjør noe i det hele tatt, bør begynne å gjøre det.

 

- UI-oppdatering, særlig i forhold til stats - hvor mye mitigation gir x antall defense rating/heroic defense rating mot en fiende på samme level? Hva er crit chance mot en fiende på samme level? Hvilken forskjell utgjør ekstra offense rating? Dette kan man selv lage statistikk over ved å gjøre en drøss med angrep og notere ned verdiene - men det skal ikke være nødvendig i et såpass casual MMO sluppet i 2008.

 

- UI-oppdatering for guild management. De mulighetene man har i dag er ikke bare begrensede, de er tilnærmet ikke-eksisterende.

 

- Større guild bank med flere funksjoner, mulighet for å utvide sin egen bank ved å kjøpe mer plass, mulighet for å kjøpe flere sider i Resource-delen av inventory.

 

- PvP-system som belønner deg for å bedrive PvP, og ikke minst for å gjøre det bra. Fortrinnsvis uten det stupide fugitive-elementet innbakt.

 

- Bedre balanse mellom klassene - særlig mindre AoE-dominanse i group PvP.

 

- Forandring av sprinting og doubletap dodging til å bruke en fast mengde stamina per x sekund, slik at de med mye stamina ikke kommer dårligere ut enn de med lite (prosentbasert bruk versus flat recovery fra potions.

 

- Fullstendig vraking og påfølgende renovering av det nåværende gathering/crafting-systemet. Bort med det tilfeldige elementet.

 

- Sieges må være mer tilgjengelige. Den store majoriteten av spillere har ikke et eget BK, og heller ingen interesse av å siege for å få et. Et PvP-minigame med forskjellige siege-scenarioer i miniformat er mitt forslag (la spillerne være leiesoldater eller tilsvarende).

 

- Greit om sieges faktisk virker også; De må være mulige å vinne, og de absurde framerateproblemene som selv folk med NASA-hardware opplever må ryddes opp i - uten at løsningen skal være å skru all eyecandy ned til minimum.

 

- Raid bosses er per i dag enten enkle tank and spank-bosser, eller bugget hinsides det umulige. Det burde være en enkel nok jobb å sørge for at disse blir en smule mer interessante, og at de virker.

 

- Mounted combat er hensiktsløst i dag - våpenet må få en større hitbox, og angrep utført til hest må gjøre skade som ikke er latterlig. Melee combos burde kunne utføres på hesteryggen, i første omgang slik de er nå, senere med egne animasjoner tilpasset at karakteren sitter på en hest.

 

- Usynlige vegger som ikke befinner seg langs kantene av sonene må bort.

 

- Kommunikasjonsrelatert

- Spark Tahitoa og Lufkin.

- Be offentlig om unnskyldning for gestapomoderasjonen av forumene, den elendige kundesupporten, den suspekte betalingspraksisen, og den vilkårlige banningen av folk.

- Deretter burde de legge seg på en linje med fullstendig gjennomsiktig kommunikasjon om hva de gjør, og hvorfor de gjør det.

- 10% glemte patch notes er greit, 90% glemte patch notes er det ikke. Funcom burde ta seg bryet med å fortelle oss hva de driver med, i stedet for å nerfe og herje på og anta at ingen kommer til å legge merke til det.

 

- Klienten må tilpasses 32-bits operativsystemer, slik at den kjører like stabilt der som på x64.

 

- De burde droppe patcheren og verifiseringen av lokale filer ved hver oppstart - det lukter prerelease client av hele greien, og det tar unødvendig lang tid. Patch kun når det er noe å patche. Andre spill klarer det. Funcom burde være i stand til det samme.

 

- La oss hoppe over reklamefilmene i begynnelsen uten tredjepartsprogrammer. Oppstarten av spillet tar altfor lang tid.

 

- Rydd opp i latency-spikene (4801!), enten det har med klienten, serverne eller routingpartnerne deres å gjøre.

 

 

Ting jeg kom på sånn på stående fot.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Det er mye ting de bør fikse men mange helt essensielle elementer er det for sent å gjøre noe med. De kan lappe spillet litt sammen her og der med patchene men de store feilene kommer de ikke til å fikse.

 

Hvilke elementer snakker du om her? hva er det som IKKE er med i spillet, som ikke kommer med patch?

 

- Hardware-krav - Listen er satt for høyt..

 

- Instancering - Resultat av for høye hardware-krav.

 

- Soning/utforsking - Spillverdenen er laget som usammenhengende og individuelle soner, som om hver eneste sone er en helt egen øy eller dimensjon du må teleportere deg til.

 

- Dårlige animasjoner som følge av motion capture.

 

- Svært dårlig rykte som følge av dårlig lansering.

 

 

Spillet mangler solid basis som kan bygges videre på. De samme store manglene vil skinne gjennom uansett hvor mye patcher de lager. Hater å si det men Funcom har rett og slett gjort en slett jobb med spillet, jeg klarer ikke å la være å undre over hva de egentlig har brukt tiden på..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

- Hardware-krav - Listen er satt for høyt..

 

enig i mye av det som er blitt skrevet i denne tråden... men denne nei, litt av poenget var jo at spillet skulle leve noen år. helst mange... det skal ikke mange kronene til for å kunne kjøre spillet på med/high settings hvis du sitter på en litt gammel maskin

Lenke til kommentar

Satchrat, Kravene er for høye. Det er selvfølgelig minimumskravene som menes med det og det har ingenting å gjøre med levetiden eller grafikken til spillet. Jeg tipper det er Funcom som har sagt noe så dumt.

Er ingen som mener grafikken er for god eller spillet for avansert men at spillet skalerer elendig.

 

Half-Life 2 er et eksempel på noe som skalerer bra, det kjører helt fint med geforce 1 grafikkort, S.T.A.L.K.E.R er eksempel på et annet spill som skalerer dårlig.

 

Ofte er det spill som er forhastede som sliter med dårlig skalering og da og gjerne generelt mye andre bugs også.

Lenke til kommentar
Ting jeg kom på sånn på stående fot.

 

;) En helt rå liste. Fem'enalt! :thumbup:

 

Enig i det aller meste.

 

- Buffing av raid gear og nerfing av gems generelt, eventuelt to forskjellige stats-set på alt (de har tross alt lagt til en UI-seksjon med PvP-stats), slik at de nødvendige immunities i PvE ikke gjør en udødelig i PvP.

Synes det er genialt at crafted gear er så bra i dette spillet. Gjør at crafting faktisk er mye vits og skaper bra samarbedi og teamfølelse i guildet. Man ikke bare får noe i gjen for en bra by, men også konkrete ting som booster guildet. Nerfes gems, og boostes raid gear er det bye bye hele craftingen. Og velkommen til endeløs farming av istancer. Vil det har vi jo WoW til.

Craftingen er et av stedcene hvor jeg ser stort potensiale i AoC.

 

- UI-oppdatering for guild management. De mulighetene man har i dag er ikke bare begrensede, de er tilnærmet ikke-eksisterende.

" Streker under denne. Som GM savner jeg veldig et "merknad"-felt etter som "alle" skal ha mange alter. Lett å kicke noen fordi du ikke husker hvem sin alt de er eller at de for mange uker siden sa de skulle på 4 ukers ferie til en annen offiser.

 

 

- Større guild bank med flere funksjoner, mulighet for å utvide sin egen bank ved å kjøpe mer plass, mulighet for å kjøpe flere sider i Resource-delen av inventory.

Utrloig enig i denne også. Har full gank hele tiden og må coache folk utrolig på hva som er lov å donate'e.

 

- PvP-system som belønner deg for å bedrive PvP, og ikke minst for å gjøre det bra. Fortrinnsvis uten det stupide fugitive-elementet innbakt.

Her må gjøre det bra defienres litt. Hvis det menes ratio er jeg litt uenig siden det i dag lønner seg for mye å ganke pga bra ratio.

 

- Bedre balanse mellom klassene - særlig mindre AoE-dominanse i group PvP.

Ikke merket så mye til dette med AoE, men synes alle haele klasene er imba. Like mye eller mer dmg enn mange av de reine dps klassene + range +heal. Bra at FC har gjort haele klassene attractive siden det er typisk de man mangler i mmo'er. Men kanskje gått litt vel langt? ;)

Dessuten må melee klassene og ranged physical ha mer stun/knockback eller eller annen mild form for cc. Er for komplisert å fighte flere samtidig pga dere squishy-het og manglende evne til å holde fiender fra seg.

 

- Fullstendig vraking og påfølgende renovering av det nåværende gathering/crafting-systemet. Bort med det tilfeldige elementet.

Dette gjelder vel spesielt på leather?

 

- Sieges må være mer tilgjengelige. Den store majoriteten av spillere har ikke et eget BK, og heller ingen interesse av å siege for å få et.

Utrloig sant og viktig å fikse det du skriver sist i setningner her. Typisk at de som først har skafet seg et KEep forha det i fred. Burder vært er action i BK.

 

Et PvP-minigame med forskjellige siege-scenarioer i miniformat er mitt forslag

Jepp, dette var en utrolig bra ide! :D

 

(la spillerne være leiesoldater eller tilsvarende).

Akkurat dette skulle vel komme. Men tror i praktisk det vil bli lite brukt. Guild vil ikke sløse gull på andre. Heller kreve at de blirr ekruttert til det store guildet.

 

- Mounted combat er hensiktsløst i dag - våpenet må få en større hitbox, og angrep utført til hest må gjøre skade som ikke er latterlig. Melee combos burde kunne utføres på hesteryggen, i første omgang slik de er nå, senere med egne animasjoner tilpasset at karakteren sitter på en hest.

Dette hadde nok blitt for OP og gjort AoC til eit reint cavalry spill. Det interessante er heller å ha dynamikk mellom begge typer.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Etter hva jeg hører så tar 1v1 PvP for kort tid. Å bli drept på 5 sekunder gjør ikke PvP interessant. Hvis de får økt tiden til 30 sekunder+ får man litt mer tid til å gjøre noe.

 

Fikse stabilitet i 32bit OS.

Få ned oppstartstid og videoer når du starter AoC.

 

Man kan sikkert one-shotte folk med det beste gem'a gearet. Men det viser vel heller at det er stor spenvidde i folks gear.

 

Akurrat som at en full t4 pom pyro mage i wow antakelig kan oneshotte em full grønn affliction lock.

Lenke til kommentar
Man kan sikkert one-shotte folk med det beste gem'a gearet. Men det viser vel heller at det er stor spenvidde i folks gear.

 

Akurrat som at en full t4 pom pyro mage i wow antakelig kan oneshotte em full grønn affliction lock.

 

Enhver idiot kan kjøpe en +8.9 damage gem og så dupe seg til et fullt sett. Det er likevel ikke det største problemet, det er at gems i det hele tatt fungerer slik de gjør. AoC skulle liksom ikke være basert på gear, mens det nå i praksis er den fullgemmede melee-klassen som angriper først som vil vinne enhver kamp. Oneshot-PvP er ikke underholdende (med unntak av i et par uker for dem det gjelder, helt til de ikke har noen igjen å oneshotte). Blizzard forstod dette og økte stamina-verdiene over hele listen. Funcom trenger ikke å gjøre det, de trenger bare å begrense/fjerne +damage gems.

Lenke til kommentar
maanemann, Nytter ikke å sammenligne, i WoW varer PvP-kamper lenge mens i AoC bare noen korte øyeblikk.

 

Jepp! Men de gjelder ikke oss som er i grønn blå verden. Peonget mitt er at det bare er det beste gemma settet som gjør det.

 

 

mens det nå i praksis er den fullgemmede melee-klassen som angriper først som vil vinne enhver kamp.

Helt enig i dette. Det neste melee ikke kan slå selvom den begynner først er ToS.

 

Slikt at oneshotting har også mye med balansering av klassene å gjøre.

 

Det ble sagt at healing i Aoc kun var healing over time. Tror man bør ta bort flash healene som finnes nå for å gå tilbake til det.

 

De beste gem'ene kan også nerfes litt for min del.

Lenke til kommentar

Oneshotting har ingenting med balanse å gjøre. I enhver PvP-situasjon som ikke er en ren FPS, så er oneshotting en uting. Man respawner ikke med full helse tre sekunder senere i AoC, ei heller er man begrenset kun til white hits (som oneshotter folk for tiden) - det må være rimelig å anta at når man faktisk har drøssevis med combos, spells og abilities, så er det fordi disse skal brukes - også i PvP. Ethvert taktisk element forsvinner med oneshot-PvP.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg hører så tar 1v1 PvP for kort tid. Å bli drept på 5 sekunder gjør ikke PvP interessant. Hvis de får økt tiden til 30 sekunder+ får man litt mer tid til å gjøre noe.

 

Kommer helt an på hvilke klasser som spiller. Jeg (PoM) og en tempest of set (begge level 80) spilte mot hverandre i 20 minutter og til slutt måtte vi bare gi opp, umulig å få drept hverandre. :p

Lenke til kommentar
Etter hva jeg hører så tar 1v1 PvP for kort tid. Å bli drept på 5 sekunder gjør ikke PvP interessant. Hvis de får økt tiden til 30 sekunder+ får man litt mer tid til å gjøre noe.

 

Kommer helt an på hvilke klasser som spiller. Jeg (PoM) og en tempest of set (begge level 80) spilte mot hverandre i 20 minutter og til slutt måtte vi bare gi opp, umulig å få drept hverandre. :p

 

Kanskje det er litt mer forståelig?

 

Healer vs healer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...