Akse Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Begynt som lærling nå, og har begynt å tjene penger. Er det noen måte jeg kan investere noen pengene mine i (2000 i måneden?) og få en merkbar økning av pengene som blir investert? Endret 13. august 2008 av paraax Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Begynt som lærling nå, og har begynt å tjene penger. Er det noen måte jeg kan investere noen pengene mine i (2000 i måneden?) og få en merkbar økning av pengene som blir investert? Det finnes jo mangen mulige løsninger. Har selv erfart fra fond at det kan være mulig å tjene inn noen gryn. Men, må spille med kald mage da. Regner med at det var noe sånn investering du mente? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Kommer vel veldig an på hvor langsiktig du tenker å spare. Økonomene sier jo at det over tid vil lønne seg å spare i aksjer / fond. På en annen side får du ganske bra rente i banken nå. BSU kan være smart, opp mot 7% rente + fradrag på skatten om du jobber mye. Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hmm, vet ikke hvor mye du tjener i året, men som sagt: Betaler du nom skatt, så sett inn 1250 kr i mnden på BSU, 12 mnder i året. Resten kan du sette i høyrentekonto f. eks. Hvis du tør kan du sette de resterende 750 kr i et eller annet aksjefond, nå som markedet har falt en del, men det kan gå begge veier på kort sikt, men som regel opp hvis du har spareplan på minst 5-10 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå