AnaXyd Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Heisann! Har sett at mange har montert en såkalt "Oil catch can", som samler opp avleiringer og dritt som måtte være i olja. Denne fanger opp dette, og når den er full, kan man bare tappe det ut. Her er ett eksempel: Link Også lurer jeg på en ting til. Har sett at mange har målere for oljetrykk, oljetemperatur og noe annet rart som f.eks vakum-meter. Hva er poenget med å holde styr på dette? Frister å kjøpe noe, da jeg er en sånn som digger å ha litt "kontroll" og oversikt over hva som skjer i bilen.. Setter pris på svar! Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Oljetrykk er kjekt å ha hvis motoren på bilen er tuklet med. På min bil så har jeg oljetrykk, oljetemp og turbotrykksmåler(ford sierra med ettermontert turbo). Turbotrykket er jo greit å holde styr på, det sier seg selv, siden bilen ikke har turbo orginalt og må justeres. Oljetemp er viktig fordi olja blir mye varmere med en turbo, enn den blir uten. derfor kan det lønne seg å passe på temperaturen på olja. Oljetrykksmåler er kjekt å ha, da man ser om oljen sirkulerer som den skal, er oljetrykket lavt/fraværende kan komponenter i motoren skjære seg. Har du en bil som ikke er trimmet eller ombygd motor på, så trenger du ikke dette. Da kjøper du det fordi det ser tøft ut/egen nysgjerrighet. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Vent heller til du eventuelt får turbo, det er ikke kult å leke kul når du egentlig ikke er det. Det mest patetiske jeg ser er folk med små sugemotorer, og a-stolpen full av vakummålere, voltmåler og det som finnes av målere.. Endret 21. august 2008 av Brød Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå