minotir Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hei Hva har det seg at når jeg bruker Nintendo Wii og dvd spiller på scart så blir det ræva bilde, men når jeg bruker pc med hdmi kabel blir det kjempe bra bilde... Har: Philiips 42PFL3312 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Mest sansynlig fordi bildet sendes som composit-signal gjennom scartkabelen. Jeg vet ikke hvilke signaler Wiien støtter, men mange DVD-spillere har mulighet for RGB via scart. Skjekk innstillingene i menyene. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 prøvde og stille inn på RGB på dvd spilleren, men det ble ikke noe forskjell Lenke til kommentar
minotir Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 oppdaterer denne i håp om flere svar Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hei Hva har det seg at når jeg bruker Nintendo Wii og dvd spiller på scart så blir det ræva bilde, men når jeg bruker pc med hdmi kabel blir det kjempe bra bilde... Har: Philiips 42PFL3312 Connectivity •Ext 1 Scart: Audio L/R, CVBS in/out, RGB •Ext 2 Scart: Audio L/R, CVBS in/out, S-video in •Ext 3: S-video in, CVBS in, Audio L/R in •Ext 4: YPbPr, Audio L/R in •Ext 5: HDMI •Ext 6: HDMI •Number of Scarts: 2 •Other connections: Headphone out Bare Scart 1 kontakten støtter RGB. Pass på at både TV og kilde er stilt inn på RGB. Ellers er det jo ikke verre enn å brukte HDMI som uansett også vil gi bedre bilde enn RGB. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 ok. Dvd spillere står i Scart 1 kontakten og er stilt inn på rgb. Det er egentli ikke så farlig med dvd spilleren da jeg bruker pc til å se film med, men Wii'en kunne jeg godt ha tenkt med bedre bilde på. Går det an å koble den i hdmi kontakten? Muli Scart til hdmi eller noe?.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Grunnen er i hovudsak at PC-en har høgare oppløysing enn Wii som ikkje har HD. På ein 42" vil då forskjellen bli svært stor. Det blir kanskje betre med VGA, men det får andre svare på. Poenget er at du må bruke den overføringsmetoden som gjev best resultat, det veit sikkert ein eller anna her på forumet med Wii. Ein overgang til HDMI får du ikkje, ikkje hadde hatt noko poeng uansett sidan signalet ikkje blir betre av den grunn. Med RGB pleier det å bli betre, korleis det er med Wii veit eg ikkje. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er bortkastet å kople wii-en til hdmi-inngangen på tven. Wii har ikke HDMI eller andre digitale biledutganger, bare analoge. Som betyr at hvis du vil kople den til HDMI-inngangen må du kjøpe deg en boks i tillegg som konverterer det analoge signalet fra wii-en til et digitalt signal. En slik boks koster mellom 1000,- og 2000,- kr. Jeg antar at du får det beste bildet hvis du kopler en kabel med Wii MultiAV plug i ene enden og SCART i andre og overfører et RGB-signal til SCART1 på tven din. Max oppløsning på Wii er 480p. Fåes kjøpt bl.a hos Zailor Fant en guide på Nintendo.no Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 ok. Dvd spillere står i Scart 1 kontakten og er stilt inn på rgb. Det er egentli ikke så farlig med dvd spilleren da jeg bruker pc til å se film med, men Wii'en kunne jeg godt ha tenkt med bedre bilde på. Går det an å koble den i hdmi kontakten? Muli Scart til hdmi eller noe?.. Støtter i det hele tatt dvd spilleren RGB ? Personlig vet jeg ikke med Wii, men en del eldre og typiske billig dvd spillere støtter ikke RGB overføring. Ser på den nintento siden at det ser ut som om en kan bruke komponent kabler til Wii. I så tilfelle er det nok denne muligheten som gir best bilde. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 tror kansje jeg går til innkjøp av kompnent kabel jeg takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå