Gå til innhold

Hvorfor er muslimer så like

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høye fødslelstall blant forskjellige grupper (også muslimer) er ofte rett og slett en pensjonsforsikring. I et samfunn der man er ikke garantert pensjon, behandling eller andre sosiale goder, så er ofte den eneste måten å sikre seg å få mange barn slik at de kan passe på sine gamle foreldre. Dette er bakt inn i kulturen, som regel har norske muslimer mer respekt for sine foreldre enn etniske nordmenn. En kan ikke forvente at de forandrer dette så fort de kommer inn i landet. Dette er forandringer som skjer over generasjoner.

Lenke til kommentar

Monkeyboy: Hvorfor fortsetter man denne praksisen når man bor i ett land som faktisk har pensjonsordninger og andre sosiale ordninger som tar vare på deg når du blir gammel? Dette er fjas selvsagt, det er mangel på kunnskap om prevensjon som gjør at det er slik. Religiøse fanatikere som hevder at det å ikke ha sex er eneste metoden å ikke få SOS og bli gravid på, når man så blir gift så er det hubba-hubba for fulle mugger og ungene spretter ut som på kaniner. Dessverre.

Lenke til kommentar
Rart at det medisinke fakultetet på UiO er overfyllt av muslimer. De har t.o.m fått egne bønnerom .

Lav IQ ? Neppe

Hva har kunnskap med intelligens å gjøre? Om det er mange muslimer som som studerer noe et sted betyr det ikke at dem er samrtere en andre. Dette er bare et lite enkelttilfelle der muslimer er overrepresentert.

Se på nasjonal IQ til land. Det viser seg at folk ifra muslimske land har IQ på rundt 85.

Lenke til kommentar
Rart at det medisinke fakultetet på UiO er overfyllt av muslimer. De har t.o.m fått egne bønnerom .

Lav IQ ? Neppe

Hva har kunnskap med intelligens å gjøre? Om det er mange muslimer som som studerer noe et sted betyr det ikke at dem er samrtere en andre. Dette er bare et lite enkelttilfelle der muslimer er overrepresentert.

Se på nasjonal IQ til land. Det viser seg at folk ifra muslimske land har IQ på rundt 85.

Og hva er IQ? Er ikke det bare hva du vet fra før? Har tatt noen IQ tester og fått alt fra 127 til 156 men skjønner enda ikke helt HVA de måler for å få frem dette?

Lenke til kommentar
http://www.snopes.com/photos/politics/muslimprotest.asp

IQ eller ikke, ironi og hykleri forstår de seg ikke på. (Dette er fra England dog, ikke en muslimsk stat. )

Det verste er vel at avisene IKKE trykker bilder fra disse demonstrasjonene i frykt for at det kan virke støtende. Muslimene gjør som de vil fordi de vet vi er redde for at de skal bli sinte..... :no:

Helt jævelig spør du meg!

"Europe will pay, 9.11 is at our way!"... vel, da vet vi hva vi har i vente, som om vi ikke visste dette fra før?

Som en eller annen sa: "Evil wil prevail when good men do nothing!" og det er jo akkurat det som er i ferd med å skje.......

IGJEN! :nei:

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Og hva er IQ? Er ikke det bare hva du vet fra før? Har tatt noen IQ tester og fått alt fra 127 til 156 men skjønner enda ikke helt HVA de måler for å få frem dette?

Du har neppe tatt kontrollerte tester og fått så stor spredning. Du har nok tatt leketester på Internett, hvilket ikke er representativt for din faktiske IQ. :)

Lenke til kommentar

Du har neppe tatt kontrollerte tester og fått så stor spredning. Du har nok tatt leketester på Internett, hvilket ikke er representativt for din faktiske IQ. :)

Det er helt riktig. Tatt disse testene på nettet ja og ikke i kontrolerte former. Ser ingen grunn til å ta dette i kontrollerte former heller, for jeg klarer meg fint uten å noen mål på IQ'en min. Ihverfall enn så lenge ... :)

Jeg klarer å åpne en dør og mastrubere og det klassifiserer ihvertfall til en IQ på 52 hvis jeg ikke tar feil? Kanskje 53 hvis jeg slenger på at jeg kan spille på slurva? :p

:D

Endret av RWS
Lenke til kommentar

For å gjøre det klart da, IQ er potenisialet for læring. Ganske enkelt. Det forteller ikke at du er smart, at du har mye kunnskap eller noe slikt. Det forteller noe om din evne til å tilegne deg kunnskap. Det er derfor fullt mulig å ha en IQ på 190, men fortsatt være totalt kunnskapsløs. Et høyt potensiale betyr ikke at man nødvendigvis utnytter dette potensialet - dessverre.

Lenke til kommentar

Det er tildels store forskjell i standardavvik mellom forskjellige måter å måle IQ på, i tilegg til at man kan trene seg opp til å bli god på slike tester. Det er dermed fint mulig å få stor spredning på kontrollerte tester om forholdene ligger til rette.

AtW

Lenke til kommentar
Finnes det et land i verden der muslimer føder færre barn en ikke-muslimer?

Finnes det et land i verden der sysselsettingen er høyere blandt muslimer en blandt ikke muslimer?

Hvorfor har verdens muslimer disse fellestrekkene?

Grupper med liknende sosiale bakgrunn og verdier er jo gjerne like (som gruppe), jeg må si jeg synes fokuset er litt underlig "hvofor er folk med utdanning så like, de får færre barn over hele verden", kan man jo også argumentere for, er muslimer som gruppe likere enn andre grupperinger? Det bør man jo først få på det rene før man begynner å spekulere i årsaken til denne påstanden.

AtW

Lenke til kommentar

Finnes det et land i verden der sysselsettingen er høyere blandt muslimer en blandt ikke muslimer?

Grupper med liknende sosiale bakgrunn og verdier er jo gjerne like (som gruppe), jeg må si jeg synes fokuset er litt underlig "hvofor er folk med utdanning så like, de får færre barn over hele verden", kan man jo også argumentere for, er muslimer som gruppe likere enn andre grupperinger? Det bør man jo først få på det rene før man begynner å spekulere i årsaken til denne påstanden.

AtW

Nettop. Derfor er det et bevis for at islam handler om å erobre verden og gjøre ikke-muslimer til slaver.

Muslimene gjør nettop det Bin LAden har fortalt dem å gjøre (få mange barn).

Du innrømmer også her at muslimene er en homogen gruppe som jeg selv har sagt hele tiden.

Skal du komme med en kilde på den påstanden snart?

http://en.wikipedia.org/wiki/National_iq

Alle religiøse grupper hadde høyere IQ en muslimene.

Lenke til kommentar

AtW

Nettop. Derfor er det et bevis for at islam handler om å erobre verden og gjøre ikke-muslimer til slaver.

Muslimene gjør nettop det Bin LAden har fortalt dem å gjøre (få mange barn).

Du innrømmer også her at muslimene er en homogen gruppe som jeg selv har sagt hele tiden.

Skal du komme med en kilde på den påstanden snart?

<a href="http://en.wikipedia.org/wiki/National_iq" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/National_iq</a>

Alle religiøse grupper hadde høyere IQ en muslimene.

Grupperinger med liknende sosiale bakgrunn og status er relativt sett ganske homogene, muslimer eller ikke. Men du virker til å mene at muslimer er likere enn andre, hvorfor? Og hva er det du mener er et bevis for at "Islam handler om å ta over verden"? At høyt utdannede får flere barn?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...