Gå til innhold

Xenon vs veloce

daniel07

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger et lite råd her.

JEg er relativt nybegynner på landeveien, og skal kjøpe en ny sykkel. har funnet en kul Battagli som jeg nok kommer til å gå for. Men den modellen jeg egentlig skulle ha har Xenon utstyr. Og jeg har hørt noe negativt om dette. Så ser at for 1,5K mer kan jeg få Veloce.

Så spørsmålet er enkelt: Vil jeg som NYBEGYNNER merke stor forskjell på Xenon og Veloce, og er det VERDT 1,5K mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Trenger et lite råd her.

JEg er relativt nybegynner på landeveien, og skal kjøpe en ny sykkel. har funnet en kul Battagli som jeg nok kommer til å gå for. Men den modellen jeg egentlig skulle ha har Xenon utstyr. Og jeg har hørt noe negativt om dette. Så ser at for 1,5K mer kan jeg få Veloce.

Så spørsmålet er enkelt: Vil jeg som NYBEGYNNER merke stor forskjell på Xenon og Veloce, og er det VERDT 1,5K mer?

Mitt svar et foreløpig nei, du vil ikke merke forskjell. Jeg er ikke noen kjenner når det gjelder Campagnolo (Shimano er mitt område), men jeg går ut ifra at her er samme leksa gjeldene som den man ser hos Shimano. Der er alle komponenter fra 105 og oppover av veldig god kvalitet, mens vekta skiller. Funksjonen og utformingen til de forskjellige gruppesettene er svært lik, det som gjør at det dyreste gruppesettet hos Shimano, Dura-Ace, koster det dobbelte av de rimeligere seriene, er at den er noen få gram lettere, og laget av littegrann sterkere og lettere legeringer/materialer.

Tør nesten vedde på at vi snakker samme sirkuset hos Campagnolo, og da blir det opp til deg å avgjøre om du synes en kanskje 200g lettere sykkel er verdt 1500kr. Når man har sykla en del, så kommer vektfrikeriet automatisk, og da kjøper man det letteste man har råd til uten videre. Men hvis du er helt ny på landeveissykkel, så tror jeg altså at jeg ville spart disse kronene, og heller investert de i annet utstyr. Hvis du finner ut at du vil oppgradere, så er det lurt å gjøre det hele veien, en gang for alle.. :p

Og i tillegg..: Kan du poste en link eller i det minste en pris på sykkelen? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...