Gå til innhold

Xenon vs veloce

daniel07

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger et lite råd her.

JEg er relativt nybegynner på landeveien, og skal kjøpe en ny sykkel. har funnet en kul Battagli som jeg nok kommer til å gå for. Men den modellen jeg egentlig skulle ha har Xenon utstyr. Og jeg har hørt noe negativt om dette. Så ser at for 1,5K mer kan jeg få Veloce.

Så spørsmålet er enkelt: Vil jeg som NYBEGYNNER merke stor forskjell på Xenon og Veloce, og er det VERDT 1,5K mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Trenger et lite råd her.

JEg er relativt nybegynner på landeveien, og skal kjøpe en ny sykkel. har funnet en kul Battagli som jeg nok kommer til å gå for. Men den modellen jeg egentlig skulle ha har Xenon utstyr. Og jeg har hørt noe negativt om dette. Så ser at for 1,5K mer kan jeg få Veloce.

Så spørsmålet er enkelt: Vil jeg som NYBEGYNNER merke stor forskjell på Xenon og Veloce, og er det VERDT 1,5K mer?

Mitt svar et foreløpig nei, du vil ikke merke forskjell. Jeg er ikke noen kjenner når det gjelder Campagnolo (Shimano er mitt område), men jeg går ut ifra at her er samme leksa gjeldene som den man ser hos Shimano. Der er alle komponenter fra 105 og oppover av veldig god kvalitet, mens vekta skiller. Funksjonen og utformingen til de forskjellige gruppesettene er svært lik, det som gjør at det dyreste gruppesettet hos Shimano, Dura-Ace, koster det dobbelte av de rimeligere seriene, er at den er noen få gram lettere, og laget av littegrann sterkere og lettere legeringer/materialer.