Vanguard12 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg skal prøve å lage en enkel hjemmeside for et lite firma, kun infoside, ikke noen webshop eller andre ting. I hovedsak bilder og tekst, samt noen linker etc. Har ingen erfaring fra webside-laging, bortsett fra litt tukling med Frontpage for x år siden, men god erfaring med Windows og Pcer generelt. Kort sagt: hva er det greieste programmet for meg å begynne med? Tenkte å gi Frontpage en kikk, men finner liksom ikke "Frontpage"-shortcut under min komplette Office 2007-installasjon... Har jeg riktig hvis jeg tror de har lagt det under Publisher...? der er det hvertfall en webside-del ser jeg. Takker for tips! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Dreamweaver er nok den mest kjente og profesjonelle løsningen for WYSIWYG (what-you-see-is-what-you-get) HTML-editorer. Her er en liste over open-source (og dermed som oftest gratis) alternativer til Dreamweaver (har ikke testet noen av dem): http://www.osalt.com/dreamweaver Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Joda jeg vet at Dreamweaver er mye brukt, men man kan vel ikke kalle dette et enkelt nybegynner-program? Har testet det litt, men synes det virker som man trenger litt erfaring for å kunne bygge en webside fra scratch med dette programmet. Og det har altså ikke jeg. Trenger noe enkelt..! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Joda jeg vet at Dreamweaver er mye brukt, men man kan vel ikke kalle dette et enkelt nybegynner-program?Har testet det litt, men synes det virker som man trenger litt erfaring for å kunne bygge en webside fra scratch med dette programmet. Og det har altså ikke jeg. Trenger noe enkelt..! DET er enkelt. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Å lage en brukbar webside krever at man setter seg litt inn i ting. Adobe sine verktøy har aldri vært enkle å få en umiddelbar oversikt over, dette fordi de er ment for et profesjonelt marked. Om du sitter fast finnes det både gratis og betalbar dreamweaver tutorials. Ofte i videoform. Ettersom WYSIWYG-editorer ofte skriver litt grisete HTML-kode anbefaler de fleste at man velger en som holder seg til de gjeldende standardene, man styrer derfor gjerne unna Microsoft sine produkter i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Jepp, har nettop begynt på DreamWeaver tutorials, og får rett og slett bare lære meg det tror jeg. Er DW som går igjen hos de aller fleste jeg spør, så det er vel ingen vei utenom hvis man vil ha en OK site. Takker for svar Lenke til kommentar
NaTure. Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 www.Home.no Enkelt og Norsk! Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 @NaTure. HAHAHAHAHAHAHAHA, lol! anyways, DreamWeaver er en veldig bra og ENKEL wysiwag editor Det ser ikke ut til at du har lyst til og lære deg litt html og css, men det får så være... Ville ikke gått for publisher / Frontpage, det er gammeldags og sugent i forhold til Dreamweaver... finner også mange graits programmer, http://www.justfuckinggoogleit.com ... google for: wysiwag editor Lenke til kommentar
Zpaderwolf Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Er det noen som kan anbefale et bra gratisprogram å redigere hjemmesider i? Jeg får ikke DW til å fungere på maskina mi, og fram til jeg kan eie uten rare problemer, må jeg finne noe annet å jobbe i en stund. Har forsøkt meg på flere gratis programmer, men jeg finner ikke noe jeg er fornøyd med. Så kanskje noen har noen å anbefale... Ønskelisten min for et program er følgende: - Gratis (for jeg skal ha DW oppe å fungere etter hvert igjen...) - Kunne lagre endringene jeg gjør (det gjorde ikke et eller annet breeze program jeg ikke helt husker navnet på...) - Ikke rote til kodene mine (jeg koder selv, og liker å ha det i et bestemt oppsett, og synes det er pyton når programmet ikke vil tillate meg linjeskift der jeg vil ha det etc. Kompozer roter noe veldig....) - Kunne kode tabeller (jeg hater å kode tabeller selv...) - Aller helst kunne image mapping (hater å kode det selv også, men dette er ikke et must...) Endret 4. september 2008 av Zpaderwolf Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Notepad++ (viktig med 2 + den med 1 er noe helt annet) liker jeg godt, gratis og enkelt. Edit: etter det jeg kunne forstå av din siste post ser jeg at du var på jakt etter et grafisk design vertøy, da er nokk ikke Notepad++ noe for deg. Endret 5. september 2008 av Xcer Lenke til kommentar
Akerbak Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Som et greit startprogram for HTML og CSS kan kanskje HTMLkit være ett godt program...spesielt når du koder mye selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå